מקבץ לינקים לסופ"ש

1. כשעיריית תל-אביב רוצה היא משנה מסלולי אוטובוסים. עיריית תל-אביב הכשירה עוד חנייה מצפון לירקון לטובת נהגי הרכב והזיזה כך את מסלולו של קו 13 שלא מסוגל יותר לעבור ברחובות שהוצרו (פסטרנק וטאגור) לאחר תוספות החנייה. מי שנדפק זה הזקנים שגרים באותם רחובות ובקושי מסוגלים ללכת עד תחנת האוטובוס (שלא לדבר על לנהוג). קשישים שלא  מחזיקים רכב הם לא באמת בני-אדם מלאים, בניגוד לבעלי מכוניות ולכן העירייה לא סופרת אותם. הצלחה נוספת של חולדאי וטיומקין (מסיעת הגימלאים, לא פחות) לפגוע בקשישים ובהולכי הרגל.

2. לינק שיעשה לכם כיף – גלריית גרפיטי מעולה מתל-אביב.,

3. צביקה בשור השתגע, עזב את תל-אביב ועבר לגור (זמנית?) ביבנה. עכשיו הוא מגלה איך זה לצאת לתל-אביב ואיך זה לנסוע בתחבורה ציבורית ביבנה. צביקה, תהיה חזק!

4. אז מה באמת מושך אנשים צעירים לעיר מסויימת? הכתבה הזו מנסה לענות מדוע אמריקאים צעירים משכילים ממשיכים לנהור לפורטלנד למרות שאין סיכוי שהם יימצאו שם עבודה בשעת מיתון זו.

5. וואינט מדווחים על מחסור עצום במקומת חנייה בתל-אביב בכתבה שכאילו נכתבה ב-1972. מה שחסר בתל-אביב זה לא מקומות חנייה, אלא דרכים נוחות להגיע לצרכי היומיום בלי להשתמש ברכב פרטי. בשביל זה צריך להגביר את עירוב השימושים בצפון העיר ובדרומה, כך שאנשים שגרים בקריית-שלום, כפר-שלם וצהלה לא יצטרכו לנסוע למכולת, אלא יוכלו להגיע אליה ברגל. כמובן שצריך גם לשפר את התחבורה הציבורית, אבל בשביל זה גם צריך להגדיל את הצפיפות (בלי לחפור עוד חניונים) בצפון ובדרום העיר וגם במרכז העיר. כמובן, שכל מגמות התכנון העכשיוויות ממשיכות לתכנן לטובת גידול מתמיד בתחבורת רכב פרטי בתל-אביב ובמטרופולין בכלל, במטרה להגדיל את השעות שמתבזבזות בפקקים ואת זיהום האוויר (וזה גם טוב בשביל כותרות מגוחכות שמספרות על מחסור במקומות חנייה, שימשיך לגדול בשנים הקרובות, עד שתפיסת התכנון תשתנה).

6. כתבת בחירות הזויה מלפני שנה בה סגן ראש העירייה, פאר ויסנר, מדבר על 10 קווי מוניות שירות חינם בעיר בסבסוד העירייה. איפה ויסנר היום? עדיין על כסא הצ'קים של סגן ראש העירייה. והרפורמה בתחבורה? אוויר חם שמזמן נעלם. נראה לי שזה זמן טוב להתחיל לעבור על הכתבות מתקופת הבחירות ולראות איפה ההבטחות ואיפה העשייה בשטח.

7. סן פרנסיסקו – פשוט כיף.

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לסופ"ש

  1. ערן טרבלסי הגיב:

    לא קשור לפוסט (בעצם, קשור חלקית), אבל מעניין:
    שודרה עכשיו בערוץ 1 (במסגרת התוכנית "כך היה" ) כתבה מ-1983. בכתבה מדובר על העומס הבלתי נסבל בכבישי תל-אביב שהולך וגדל בקצב מהיר. נאמר שם ש-10 שנים של השקעת הון בכבישים לא פתרה את הבעייה – בעוד שמספר המכוניות גדל פי 6, שטח הכבישים – פי 1.5. הרמזורים לא מסוגלים לנתב היטב את התנועה, ולכן נשלחים לרחובות שוטרי תנועה. בעקבות כך, מחליטה וועדה כלשהי (לא זוכר איזו) שיש להקטין את מספר כלי הרכב הנכנסים לעיר בבוקר לשליש (!), לשפר את מערכת התחבורה הציבורית ולתת עדיפות לקואופרטיבים (כך במקור), והמלצה נוספת באותה רוח של הקטנת מספר כלי הרכב הנכנסים לעיר, אך אינני זוכר מה הייתה. צ'יץ' נראה נחרץ כשהוא אומר שאין מנוס, וחייבים לצמצם את מספר כלי הרכב בעיר, ואת תושבי הפרברים שלא יוכלו להגיע לעיר עם רכב יש לפצות (קומפנסציה) בדרכים אחרות.
    מעניין מה קרה עם ההמלצות הנ"ל (כלומר מי החליט להשליכן לפח הזבל ולגרום לעיר להגיע למצבה הנוכחי). יש לך מידע בנושא?

  2. לרמן הגיב:

    יקי, שוב נכשלת בהבנת הנקרא וחזרת לכתוב שטויות? 😯 🙄 😮 😉

    רוחב הכביש אשר כולל את מקומות החדשים נותר כשהיה, אבל רוחב נתיב נסיעת האוטובוסים במקום הוצר, ולכן כפי שהעירייה אומרת בעצמה "נדרש מהם לנסוע לאט ובזהירות יותר מבעבר". כדי לפשט את הנושא הנה דוגמה מספרית:

    נניח שרוחב הכביש הכולל הוא 6.80 מ' כאשר מתוכם לאוטובוס ניתן נתיב נסיעה מכובד של 3.40 מ' בכל כיוון. עכשיו לאחר תוספת החנייה ניתן 1.80 מ' לחנייה בצד אחד ולאוטובוסים נשארו רק 2.50 מ' לנתיבי הנסיעה בכל כיוון. עכשיו נגיע לקטע המתמטי המורכב וכדאי שתשים לב, יקי. רוחב הכביש הכולל נשאר 6.80 מ' (שזה שני נתיבי נסיעה של 2.50 מ' ונתיב חנייה של 1.80 מ' ) ואילו רוחב נתיב הנסיעה של האוטובוס הוצר ב-90 ס"מ (ללא שינוי ברוחב הכולל של הכביש!). כעת חברת דן מעדיפה לא לקחת את הסיכון ולנסוע בנתיב הנסיעה שהוצר (ואני אחזור שוב בשביל המתקשים: נתיב הנסיעה הוצר בלי שהשתנה רוחב הכביש הכולל) . יכולת הבנת הנקרא היא נדבך חשוב בקריאת כתבות, ספרים ומאמרים. אני מקווה, יקי, שתשכיל לשפר יכולת זאת בעתיד כדי לא ליפול שוב ושוב למלכודות שהדוברות המיומנת של עיריית תל-אביב טומנת לך ולאחרים.

    הרי אם שום דבר לא היה משתנה מבחינת האוטובוסים העירייה לא הייתה מעידה בעצמה על כך שיותר קשה לאוטובוס לעבור ברחוב החדש.

    דבר אחרון, יקי, כדאי לך לקרוא את התגובה של דן, שמגובה בדרישת משרד התחבורה לבטל את מקומות החנייה:

    "אין אפשרות לנסות לדחוף מעבר של אוטובוס ברחוב שכזה בלי לסכן חיים. אם תחזיר העירייה את המצב לקדמותו, נחזור באישור משרד התחבורה למתכונת הנסיעה הקודמת".

    חבל שהעירייה לא בדקה קודם עם דן לפני שהיא יצרה חתך רחוב שבו קו 13 לא יכול לעבור (אבל לפחות יש לעירייה דוברות מצויינת שתמיד יכולה לדחוף עובדות לא רלוונטיות לכתבה כדי לטשטש את הבעייה ולהפיל בפח קוראים שאינם חדים מספיק בשביל להבין את ההבדל בין רוחב כביש כולל לבין רוחב נתיב נסיעה).

  3. לרמן הגיב:

    עיריית תל-אביב אולי לא התכוונה להזיז את מסלול הקו, אבל זה מה שהיא הצליחה לעשות ובדרך דפקה כמה קשישים במאמציה לשפר את התשתיות לרכב הפרטי. אם עיריית תל-אביב הייתה מדברת עם דן לפני השינוי בחתך הרחוב הקשישים לא היו נקלעים למצוקה שלהם. כמובן שבשביל זה עיריית תל-אביב הייתה צריכה להסתכל על התמונה הכוללת של התחבורה שבה גם קשישים שאין להם רכב הם חלק מהמערכת ולכן רחובות בהם נוסעים אוטובוסים דורשים התייעצות של גורמים נוספים לפני שינוי זה או אחר, אבל עיריית תל-אביב מעדיפה לעשות את מה שהיא יודעת וזה לשפר עוד תשתיות לרכב הפרטי ולהתעלם מהתמונה הכוללת של מערכת התחבורה.

    כמובן שבפני עיריית תל-אביב עומדת האופצייה להחזיר את המצב לקדמותו ולאפשר לקו 13 לחזור לנסוע בטאגור ופסטרנק, אבל לא נראה שעיריית תל-אביב ששה להוריד מקומות חנייה לטובת קשישים חסרי רכב.

    אני מבין שלבלוג שלך אין מספיק כניסות ותגובות, ואתה מנצל את מערכת התגובות פה כדי לעזור לבלוג שלך לקבל קצת קוראים. אני מניח שזה עוזר לך לקבל טראפיק מסויים (בהנחה שקוראי הבלוג פה בכלל טורחים לקרוא התגובות ששמך מתנוסס עליהן), אם כי הייתי ממליץ לך לפנות לדב חנין ועוזריו (אחרי הכל אתה מנסה להיות רציונלי ולא סתם טרחן, לא?) אם אתה באמת רוצה לקבל תשובה בנושא כזה או אחר. אני באופן אישי לא מת על תגובות ספאם, ואני מניח שאם היו לך מספיק קוראים בבלוג גם אתה היית מוצא שספאם זה דבר די מעיק.

  4. ערן טרבלסי הגיב:

    אז אני מבין שאין לך מידע בנושא.

  5. לרמן הגיב:

    ערן, למעשה, אני עומד להתחיל לקרוא ספר שעוסק מקרוב בתולדות ההיסטוריה התכנונית של תל-אביב, ואז אוכל להביא תשובה מושכלת יותר כאן, שלא לדבר על פוסט בנושא.

    מה שאתה מתאר הוא שפער הרטוריקה בנושאי תחבורה בתל-אביב היה קיים כבר בתקופתו של צ'ץ'. רק לפני כחודש רון חולדאי בעצמו אמר לדנה וייס בתוכנית טלויזיה כי "תם עידן הרכב הפרטי". גם סגניו מרבים להשתמש ברטוריקה מהסוג הזה ולמרות זאת הם ממשיכים לאשר עוד חניונים והרחבות כבישים, והדוגמה של קו 13 היא רק דוגמה קטנה לכך שהעירייה לא באמת מסתכלת על מכלול התחבורה בעיר כאשר היא עושה שינויים כאלה ואחרים בחתך הרחובות.

    גם לתקשורת יש חלק בכך, כאשר גורמי תקשורת מרכזיים כמו וואינט ואחרים מתייחסים לתל-אביב כאילו יש בה "בעיית חנייה" ולא בעיית תחבורה מורכבת יותר שבגללה נוצר מצב בו יותר מדי אנשים רוצים להיכנס לעיר ברכב פרטי ולא באמצעים אחרים.

    בסופו של דבר תל-אביב תצטרך להחליט אם היא פרובינציה עם מחירי חנייה זולים כמו חדרה או חיפה או שהיא עיר שבה מתאפשר לנוע אל רוב המקומות בצורה נוחה שלא באמצעות רכב פרטי.

    כאמור, אני אנסה לכתוב פוסט בנושא.

  6. ערן טרבלסי הגיב:

    מצפה בקוצר רוח 🙂

  7. לרמן הגיב:

    ערן, גם אני מצפה לכך.

    יקי, לא התגלעה סתם מחלוקת בין עיריית תל-אביב לדן. דן נאלצה לשנות את מסלול האוטובוס בגלל שעיריית תל-אביב פעלה בלי להתייעץ איתה מראש בקשר לשינוי החתך וכך נפגעו הקשישים. לעיריית תל-אביב אין שום בעייה להחזיר את קו 13 למסלולו הקודם, אבל היא לא עושה את מה שדן ומשרד התחבורה מבקשים (להשיב את המצב לקדמותו). כמו שאמרת העירייה "פעלה ופועלת" כדבריך לאפשר לקו 13 לנסוע במסלולו המקורי, אבל היא מתמהמהת משום מה בתיקון המצב (אבל כמו שאתה אומר היא "פעלה ופועלת" לתיקונו בדרכים הידועות רק לך כנראה), אז הפעילות שלה מסתכמת בהוצאה של הודעה לעיתון.

    אני מוצא שאתה גולש לנושאים כאוות רצונך (בעברית זה נקרא להיות "טרול", ושמתי לב שמספר בלוגרים עם שלל דעות ברחבי הרשת כבר תייגו אותך ככזה ונראה שאתה נהנה מכך ) באותו זמן שאתה מקשקש שוב ושוב על "פועלה" של עיריית תל-אביב לתיקון המצב (ללא ספק, אתה מסוגל לראות דברים שאינם מתקיימים במציאות וסחתיין עליך שהשגת חומר משובח שעוזר לך לעשות זאת).

    מדוע עיריית תל-אביב מסרבת לקבל את דרישתו של משרד התחבורה על-מנת שקו 13 יחזור למסלולו המקורי ולקשישים תבוא הרווחה? אינך מצליח לראות כיצד עיריית תל-אביב פגעה בקשישים ואינה מתקנת את העוולה (אתה מפרש את חוסר הנכונות של העירייה להשיב את המצב לקדמותו כ"פעלה ופועלת" – נשמע כמו ניוספיק קלאסי), ובכל זאת מתיימר לדבר על נושאים אחרים ב"ידענות". שמעתי שבהארץ חסרים פובליציסטים והם ודאי ישמחו להעזר בשירותיך. בכל מקרה, שיהיה לך טריפ מוצלח מתחת לגשר, יקי (לפחות מוצלח יותר מזה שניתן לקשישים של קו 13).

  8. ועוד אחד הגיב:

    לרמן,

    אולי הגיע הזמן שתתייק את יקי כטרול?
    Enough is enough

  9. לרמן הגיב:

    ועוד אחד, נקודה למחשבה. אני מקווה שההנאה שלך מהבלוג הזה (בהנחה שלפחות חלק מהזמן אתה נהנה מהבלוג) לא נפגעה יותר מדי.

  10. נברא הגיב:

    ועוד אחד, פחות אחד…

    אני מבין את הצורך שלכם להשתיק את יקי. אחרי ככלות הכל הבלוג הזה הוקם על בסיס אג'נדה מוגדרת היטב. יקי מעלה תהיות לגופה של אג'נדה, אבל גב' אג'נדה חפצת חיים היא ולא תוותר בקלות. ואם גופה של אג'נדה דוחה הוא ומעורר שאת נפש, יעטה עליה סתם-אחד/עוד-אחד/פחות-אחד מחלצות של אינטלקטואליזם ליברלי נאור מעשה אמן ויאטום פיהם של כל מנאציה וחושפי ערוותה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s