מקבץ לינקים לשבת

1. דיון מעניין על המרחב סביב תחנות הרכבת וכיצד ניתן לעשות בו שימוש להעלאת הכח של ישובי הפריפריה שיקבלו בקרוב תחנות משלהם.

2.כביש שש פתח עוד קטע השבוע בכיוון צפון, על-מנת לקצר את זמן הנסיעה מגוש דן לטיולים בגליל, להרחיב את הטבעת של גוש דן צפונה לאזור זכרון, לחסל את שאריות משאבי הקרקע בארץ ישראל, ולהעמיק את הפערים בין בעלי הרכב (להלן: האנשים) ואלו שאין להם רכב (להלן: השקופים). נחמיה שטרסלר, הקומיקאי הידוע, יצא במאמר שכביש שש הוא הכביש החברתי ביותר שיש – כמובן, בהינתן שהשקופים הם לא חלק מהחברה ורק אנשים בעלי רכב נספרים. דני רבינוביץ' התייחס לבדחן שטרסלר במאמר תשובה והסביר את האינטרסים הכלכליים שמאחורי הכביש:

"קברניטי קבוצת אריסון וקבוצת לבייב חברו באמצע שנות ה-90 לקונצרן סלילה קנדי גדול, הקימו את חברת "דרך ארץ" וקיבלו את זיכיון בניית הכביש ותפעולו. סמוך לזמן ההוא כבר היו ברשותן נתחי קרקע גדולים לאורך התוואי המיועד, ובשנים הבאות נבנו בהם מתחמי מסחר, תעשייה ומגורים. זה הכסף הגדול שבשולי הכביש. הוא גרם לפערי הפיתוח, התעסוקה ומחירי הנדל"ן בין המרכז לפריפריה להתרחב עוד יותר. הוא ולא "פתרון בעיות התחבורה של המדינה" היה הסיבה לקידום המיזם הזה מרעיון תכנוני מעורפל לעובדה קיימת. לכן לא פלא שסלילת הכביש התחילה במרכז הארץ ורק עכשיו היא מזדחלת לגליל."

עוד התייחסות לנושא יש אצל יאיר אסף-שפירא שמביא גם נתונים על שיעור אחזקת הרכב באזורים השונים בארץ ומוסיף:

"בפריפריה, שבה היינו מצפים למצוא שיעור בעלות על רכב גבוה יותר מבמרכז, המצב דומה לממוצע (צפון הארץ), או גרוע בהרבה מהממוצע (בדרום). רמת המינוע הגבוהה ביותר היא דווקא בטבעת שמקיפה את תל-אביב – בעיקר ראשון-לציון, רחובות, פתח-תקווה, וגם (קצת פחות) נתניה וחדרה. אלו הנהנים העיקריים מכביש 6."

עוד התייחסות לכביש שש יש אצל אביב לביא.

3. יובל אדם כותב על פרדוקס החיסכון בזמן.

4. הרכבת הקלה בגוש דן? ביאת המשיח נראית קרובה יותר.

5. מסתבר שתושבי נחלת יצחק ביקשו בשנות ה-50 להיפרד מתל-אביב (שבה הם היו ונשארו במיקום שולי) ולהסתפח לגבעתיים. שר הפנים בזמנו קיבל את בקשתם, אך בג"ץ ביטל את ההחלטה והשאיר אותם בתל-אביב בסופו של דבר.

6. מיכאל יעקובסון יצא לחיפה תחתית וחזר כדי לספר.

7. איזה כיף בסן פרנסיסקו.

8. גם בירושלים כיף:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לשבת

  1. יונתן שחם הגיב:

    גם סבר פלוצקר כותב על כביש 6:
    "הכביש לא מחבר את הפריפריה למרכז, הוא מחבר את הפריפריה הצפונית עם הדרומית. הוא לא גרם לפיזור אוכלוסיה ולא הקל את הלחץ הדמוגרפי מ"מדינת תל אביב". אם כבר – הוא העצים אותו."

    " 'לא נערכה בדיקה של כדאיות הכביש ככביש אגרה', נכתב בדו"ח מבקר המדינה".

    "מה בעצם אומר כאן מבקר המדינה? … משרדי הממשלה והאוצר נמנעים בכוונה תחילה מהשקעות גדולות ומפיתוח מאסיבי של תחבורה ציבורית, ובעיקר מסילות רכבת, ובכך יוצרים את הצפיפות בכבישים."

  2. זיגמונד הגיב:

    אני מתחבט עם עצמי אם לעלות על כביש 6 או לא בימים אלה, מצד אחד: זה אומר שמהמחלף החדש "בן-תות" לתל אביב ייקח לי 20 דקות במקום שעה וחצי, ומצד שני: אני לא רוצה לתת יד (כסף) ע"י נסיעה שם.

    אבל אני שואל את עצמי האם אי-נסיעתי בכביש הזה תגרום להריסתו ונטיעת חורש במקום? לא ממש. אולי היא תפחית מהסיכויים שיצוצו לנו עוד כביש-ששים בעתיד, אבל לא יותר מזה.

    אני לא חשוב שיש סיכוי שתפסיק לתעב את נחמיה שטרסלר, אבל הנה מאמר אחד שלו שאני בטוח שתאהב:

    http://unread.me/society/nehamia-shtresler-haarertz-on-refugees-law-in-israel/

    יום טוב,
    זיגמונד

  3. בן הגיב:

    לרמן , תודה על הלינק המפרגן לאירוע ההקרנה. לפי דעתי לכל סרט/סאטירה של קישון אפשר למצוא אתר/ארוע מתאים כיום..חבל שיצירותיו כל-כך רלוונטיות עדיין.

  4. כביש 6 הגיב:

    זה הכביש שמקצר את כל הדרך לצפון והיה כתוב שמתל אביב לטבריה אפשר להגיע ב80 דקות משהו כזה? ממש טוב!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s