נתגלה מאגר וידאו חשוב באתר של אור ירוק

מסתבר שבכל הזמן שאנחנו מדסקסים את נושאי הולכי הרגל ונושאי תחבורה אחרים, מישהו כבר עשה כמה קליפים בעניין. לצערי, מי שעשה את הקליפים המצויינים ואפילו העלה אותם ליו-טיוב הצליח להחביא אותם עמוק עמוק באתר של עמותת אור ירוק. רחוק מהעין ורחוק מגוגל. אני מקווה שראשי עמותת אור ירוק ובראשם המייסד אבי נאור שיש לו זכויות רבות בנושא התחבורה בישראל, ישכילו לעשות שימוש טוב יותר באינטרנט ובמיוחד בקליפים המושקעים שלהם.

בינתיים הנה קטע אחד שאהבתי במיוחד שמראה שיש שוויון בין יהודים לערבים בכביש:

עוד קטעי וידאו בנושא הולכי רגל

ועוד קטעי וידאו בנושאים נוספים (באמצע העמוד)

פוסט זה פורסם בקטגוריה הולכי רגל, תחבורה, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על נתגלה מאגר וידאו חשוב באתר של אור ירוק

  1. יוחאי הגיב:

    החבר'ה בשומרון לא בכושר! ככה רצים?
    אני לא יודע מתי צולם הסרטון הראשון, אבל נראה שממש לא מזמן. נראה שהפעילות המשטרתית לא שיפרה את מצב הולכי הרגל בעיר.

  2. עומר הגיב:

    מדהים שהשקיעו כ"כ הרבה בסרטונים באמת טובים, אבל לא השקיעו פרומיל מזה בהעברת הסרטונים ברשת, העלאת עצומות או יח"צנות לתקשורת.
    מישהו צריך ללמד אותם קצת אקטיביזם, או שאולי זה נעשה ופשוט לא שמנו לב?…

  3. לרמן הגיב:

    נראה לי שהחברה' באור ירוק מצליחים להוציא לא רע הודעות לתקשורת (כל פעם שיוצא איזה דוח מחקר חדש שלהם יש כתבה בווינט), וגם הכנס השנתי שלהם מיוחצן טוב מאוד. יש להם בעייה של נוכחות ברשת (כמו להרבה עמותות), למרות שהאתר נראה מושקע. חלק בלתי מבוטל מקטעי הוידאו שלהם עומד על מספר צופים חד ספרתי,  גם בגלל תיוג גרוע במיוחד ביו-טיוב.

  4. לרמן הגיב:

    יוחאי, אני מקווה ששמת לב גם למרוץ החמורים ב-0:30.

  5. שרמן הגיב:

    הקטע השלישי באמת הזוי אבל מהיכרותי את הצומת "יאמר לזכותו של המקום" שלא רק חמורים פלסטינים משחקים שם "Frogger" בין המכוניות הישראליות אלא אפשר גם למצוא שם בדרך כלל מתנחלות צעירות רצות באותו אופן בין המוניות הפלסטיניות… דו קיום או לא דו קיום?

  6. נברא הגיב:

    הקליפ מאריאל יוצא מהכלל. ערוך לתלפיות. תודה שטרחת והבאת אותו. גם האחרים טובים.

  7. אורי פז הגיב:

    נעים מאוד, שמי אורי פז ואני העורך האחראי על אתר אור ירוק.
    מעבר לפרסום החיובי, נאמרו פה כמה דברים לא נכונים וברצוני להבהיר.

    הסרטונים שראיתם במצבור הם חלק מערוץ שהקמנו לאור ירוק ביו טיוב, ערוצים נוספים הוקמו בפליקס וב VIMEO. אחת לחודש נשלח סרטון אחד במסגרת עלון המידע של אור ירוק ל-750,000 נמענים ואנחנו מציפים את הסרטונים במדורים השונים באתר אור ירוק ובאתרים אחרים.

    בכל מקרה, נשמח לקבל רעיונות נוספים בדף צור קשר של אתר אור ירוק

  8. לרמן הגיב:

    אורי, בהחלט נעים מאוד, וסחתיין על התגובה כאן.
    תודה רבה על כל החומרים שאתם שמים באינטרנט.
    יש לי כמה רעיונות בסיסיים (שלמדתי מחברים טובים שעוסקים בתחום קידום תוכן), ויש גם דברים שאפשר לעשות כדי שבטווח הארוך כל חומר שאתם מעלים יהיה נגיש הרבה יותר מהר למתעניינים וגם לגוגל.

    שרמן, גם בקליפ רואים לא מעט יהודים דתיים מקפצים בין המכוניות ולא רק ערבים. אכן, שוויון – כל הולכי הרגל ללא הבדל דת כפופים לעוצמתן של המכוניות.

    נברא, מסכים שהחברה' באור ירוק עושים עבודה טובה.

  9. נתונים מדהימים מתוך הסטטיסטיקה היבשה:

    כ-5,000 איש נפגעים באופן קשה ואנוש מתאונות דרכים בשנה. מתוכם, כ 40% נהגים או נוסעים ברכב, כ 15% אופנוענים, 11% אופניים, ו 23% הולכי רגל (נכון לשנת 2005).

    רוב הנפגעים (פצועים והרוגים) נפגעים בסביבה עירונית – 63% מכלל הנפגעים, נתון שהולך ועולה עם השנים. כשמחלקים את הנתון לפי סוגי התחבורה מגלים כי כ82% מהולכי הרגל והאופניים נפגעים בעיר.

    משאיות מעורבות פי 30 מאשר רכבים פרטיים בתאונות דרכים, משאיות מעל 4 טונות מהוות רק 2.2% מהרכבים, אבל מעורבות בכ-12% מהתאונות הקטלניות.

    בשנת 2008 נהרגו 156 הולכי רגל, מרביתם בשטח עירוני. הדבר נובע מעבירות תנועה של נהגים והולכי רגל, יחד עם תשתיות לקויות להולכי הרגל כגון מדרכות צרות מידי או העדר מדרכה, תוך תעדוף גובר של כלי הרכב. 44% מהולכי הרגל שנפגעו נפגעו במעברי חציה.

    רוב הנפגעים – מעל 60% הם מתחת לגיל 30, כ 66% מהנפגעים הם גברים.

    רוב הנתונים מכאן
    http://www.oryarok.org.il/webfiles/audio_files/ipagut.ppt

    סיכמתי עוד כאן
    http://ecowiki.org.il/index.php?title=%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C#.D7.AA.D7.90.D7.95.D7.A0.D7.95.D7.AA_.D7.93.D7.A8.D7.9B.D7.99.D7.9D

    לרמן, מתי אתה מקים את חזית הולכי הרגל?

    לאור ירוק – שמתי לב שכל ניירות העמדה (למעט אחד בנושא שילוט עירוני) עוסקים בהתנהגות הנהגים או בהקשר של אכיפה מולם –
    החרמת כלי רכב
    הסכנה שבשלטי חוצות בכבישים
    הצעת חוק- חיוב חבישת קסדות בעת רכיבה על אופניים
    תיקון להצעת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים- רכב דו גלגלי
    נהיגה בהשפעת אלכוהול

    מה לגבי נייר עמדה או מחקרים על התשתיות והתפיסה התחבורתית של המדינה? יהיה יום אחד דבר כזה? מה לדוגמה תהיה ההשפעה התחבורתית של תשתיות להאטת תנועה ומעבר לBRT במרכזי הערים על חשבון המכוניות על תאונות הדרכים? מה לגבי מיפוי העיר הגרועה והטובה ביותר להולכי רגל או העיר הטובה ביותר מבחינת בטיחות בדרכים?

  10. לרמן הגיב:

    דרור,
    אני מזמין אותך להצטרף למרחב או לתחבורה היום ומחר או לעירבול או לכולן ביחד. אפשר לעשות פרויקטים כמו שאתה מציע דרך הגופים האלה.

  11. אורן הגיב:

    לרמן, אני חושב שהשאלה של דרור היתה למה אור ירוק לא עוסק בנושאים האלה, ולדעתי זו שאלה מעולה כי ההצעות שלו יהיו יעילות לא פחות מההצעות שלהם.

כתוב תגובה ללרמן לבטל