שביל האופניים הכי מצחיק בעיר – באנדרטת המייסדים

בתל-אביב יש לטענת העירייה קרוב ל-100 ק"מ שבילי אופניים. למעשה 99.5 אחוזים מתוכם הם ציורי מדרכות שלא קשורים לכלום וודאי לא לתנועה של האופניים והולכי הרגל. אבל, לצד החובבנות של העירייה בנושא והביקורת שעולה, צריך לראות גם את הצד החיובי של השבילים האלה. הצד הזה הוא הצד הקומי. שבילי האופניים בתל-אביב נועדו להעלות חיוך על פני העוברים ושבים בסך-הכל, ולמעשה מי שעומד מאחורי השבילים האלה שואב את השראתו בו זמנית מאפרים קישון, שהבין טוב מאוד את נפשם המיוסרת של הישראלים אשר דורשת גיחוך עצמי, ודודו גבע, שידע להעביר את מהות קיומנו דרך איורים.

והנה במקרה נתקלתי בשביל האופניים שיותר מכל מאחד את האיור והגיחוך ומיקומו הגיאוגרפי הסימבולי מעיד על מצבנו כאומה וכעיר. כן, כמו שאומרת הכותרת, מאחורי אנדרטת המייסדים, מול ביתו של דיזנגוף, היכן שב-1948 הוכרז על הקמתה של המדינה, מסתתר לו שביל האופניים המושלם. אי-אפשר להסביר במילים, הנה התמונות:

שביל האופניים מצד שמאל. הרמפה מצד ימין
The Funniest Bike Lane in Tel-Aviv

רוכב האופניים לא מתבלבל
The Funniest Bike Lane in Tel-Aviv

פוסט זה פורסם בקטגוריה אופניים, אנדרטת המייסדים, ביקורת, תחבורה, תל-אביב, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על שביל האופניים הכי מצחיק בעיר – באנדרטת המייסדים

  1. אני לא יודע על מה אתה מתלונן. זה שיפור. כשהתחלתי לרכב על אופניים בעיר, למדתי שיש להימנע מרכיבה בקטע השדרה של אנדרטת המייסדים, כי השביל נקטע לו במדרגות. למדנו לרכב על הכביש בקטע שבין נחלת בנימין להרצל. ככה שאם עכשיו שמו של רמפה, יש לומר תודה בקול גדול.

  2. להב הגיב:

    לרועי שבא אחר כך,
    זו לא תלונה. זו הבעת עמדה על הגיחוך שבלקרוא לכל הפארסה הזו – שבילי אופניים.
    לאורך כל שדרות רוטשילד, כולל אנדרטת המיסדים, אין ולוא מטר אחד של שביל אופניים. לא לפני, ולא אחרי בניית הרמפה.
    העניין העיקרי מאחורי הפוסט הוא שאכן ב 99.5 אחוז ממה שעיריית תל אביב-יפו קוראת שבילי אופניים אתה צריך "להלחם" על זכות הדרך שלך עם אופנוענים וכמובן עם הולכי רגל.
    אני באופן אישי, אלא אם אני מלווה בבניי, רוכב בלעדית על הכביש.

  3. להב,
    התגובה שלי לא נועדה להיקרא בלשון רצינית. התלונה מובנת לחלוטין. באשר לעניין הרכיבה על הכביש והפיקטיביות של שבילי האופניים בתל-אביב, לפני כמה שבועות כתבתי על זה פוסט אצלי – http://ktzr.us/0av.

  4. אליאב הגיב:

    נמאס לי כבר להיות זה שאומר "כמה בניו יורק יותר טוב". אבל עדיין. באחד הרחובות בשכונה שלי יום אחד באה העירייה, שמה פס לבן על הכביש, Voila: שביל אופניים. אני פשוט לא מבין למה אצלנו זה כל כך מסובך. אז צריך אישור ממשרד התחבורה. לפחות תראו שאתם מבקשים אישורים כאלה.

  5. הקוף מכה בשנית הגיב:

    בכלל שדרות רוטשילד נהדרות בשבילי האופניים. פעם הן בצד ימין ואחרי הרמזור זה עובר לשמאל, ברמזור זה ימין אבל לפניו ואחריו זה שמאל. עקביות זה אנחנו.

  6. לרמן הגיב:

    רועי, כמו שלהב אמר, הבעייה היא לא הרמפה, שלא רק עוזרת לרוכבי אופניים, אלא גם לנכים בכסאות גלגלים ולהורים עם עגלות ילדים (שתי תת-קבוצות של הולכי רגל שזוכות להתעלמות מהממסד, וראה לדוגמה את אפשור החנייה על מדרכות העיר שפוגעת בהן יותר אפילו מאשר בהולכי הרגל הרגילים).
    העניין הוא שהציור על השדרה מגיע כאן לשיא של גיחוך, כשאפילו לעירייה ברור שלא מדובר באמת בשביל אופניים בין הקווים המצויירים.

  7. greentul הגיב:

    אוי כן, ניסיתי לרכב שם לפני שבועיים וגם חשבתי על זה.

    אבל מעבר לכך – אני זוכר שכתבת שכיכר המייסדים היא דווקא מקום חיובי להולכי רגל ולתושבים בכלל – בגלל המדרגים שיש בה ובזכות הרחבה.

    באמת איך מיישבים בין כיכר שיש בה מדרגים (ואז הרבה מקומות ישיבה ומנוחה להולכים) לבין נגישות לנכים ולאופניים שמדרגים רק מסבכים אותה?

  8. עומר הגיב:

    שאלתי את העירייה על פשר הדבר והתשובה היתה שהרמפה היא בכוונה לא בתוואי שביל האופניים בגלל שהיא אמורה לשרת גם הולכי רגל עם עגלות, וכך רוכבי האופניים יידעו שהרמפה לא מיועדת רק להם… אני מודה שזה נשמע כמו תירוץ קצת עלוב אבל זאת היתה התשובה… 🙂

  9. נויף הגיב:

    המשך לכתבה על אחראית התחבורה בניו יורק, הגעתי למצגת המופלאה הזו על שבילי האופניים החדשים בניו יורק, ובעיקר על התכנון שלהם:
    http://www.torontocat.ca/main/sites/all/files/nycdot-toronto-bike-summit-compressed.pdf

    מדהים לראות כמה רצינות ויצירתיות אפשר להשקיע, אם רק רוצים.

  10. לרמן הגיב:

    נויף, גם ניו-יורק הייתה עד 2007 תקועה בעולם הישן עדיין, ומהר מאוד הם התחילו לעבוד שם. שינויים דומים קורים גם בפריז ובלונדון. אחרי שבמשך שנים ערים קטנות כמו קופנהאגן ופורטלנד הובילו כמעט לבדן בנושא, הערים הגדולות נכנסו למשחק גם. מה שזה אומר שזה רק שאלה של זמן עד ששאר הערים הקטנות שנשארו מאחור (כמו תל-אביב) יישרו קו.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s