מקבץ לינקים לאמצ"ש

מקבץ לינקים ברוח מוניציפאלית משהו:

1. מרתון תל-אביב עומד בסכנת ביטול בעקבות החובבנות של העירייה ושלטון מדיניות הרכב הפרטי. מחלקת הרכב הפרטי בעירייה מונעת סגירה של רחובות מרכזיים בעיר לטובת המרתון (בכל הערים שמקיימות ריצות מרתון חלק משמעותי ממנו הוא במרכז העיר)  כי אצלה העיר היא לא מקום לארועים אלא רק לנסיעות. תיקון טעות אחד לכתבה: בכתבה מצויין שאלון סולר, חבר מועצת העירייה מטעם רוב העיר הוא מחזיר תיק הספורט בעירייה. למעשה, אלון סולר לא מחזיק שום תיק בעירייה ומעולם לא ניתנו לו סמכויות בתחום. גם לשאר חברי המועצה  וגם לסגנים של ראש העירייה (שמקבלים שכר) אין תיקים כאלה ואחרים. סולר הוא יו"ר ועדת הספורט העירונית שהיא ועדת רשות חסרת משמעות כמו עשרות ועדות אחרות בעירייה (בניגוד לועדות המשמעותיות יחסית כמו ועדת כספים או תכנון ובניייה) שמעבר לטייטל ולשורה בכרטיס ביקור אינה נותנת לחבריה סמכויות כאלה או אחרות.

2. בבלוג של משמר המועצה העלו כתבה של חן שמש מהעיר על המפגן הריק מתוכן המתיימר להיקרא ישיבת מועצת עיריית תל-אביב. מומלץ מאוד לקריאה.

3. טל חן מסביר כיצד מעודדים את נוסעי התחבורה הציבורית שעוד קיימים להבין שעדיף להם בהרבה לעבור למכוניות.

4. תמר דרסלר מבקשת מהעירייה לא לחסל את עמותת "הדלת לתקווה".

5. עיר לכולנו והתנועה לחופש המידע עתרו נגד עיריית תל-אביב כדי לקבל את התקציב בפורמט של אקסל.

6. רגע. לא הכל שחור. פוסט מצויין של אור אלכסנדרוביץ' על בית חבויניק (משכן לשכת רואי החשבון) המחודש.

7. עיריית תל-אביב תעניק קצת מרחב לאנשים לכבוד פורים תוך מחווה לגן החיות המיתולוגי. שימו לב: האירוע יתקיים ביום ראשון ה-28 לחודש, בין השעות 11.00 ל-16.00, במסגרת תהלוכת עדלאידע גדולה מרחוב המלך שלמה ועד גשר העיריה וגינת גן העיר. יש סיכוי שיהיה חביב ביותר (בטח לילדים ואולי גם למבוגרים).

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לאמצ"ש

  1. נעמה הגיב:

    ללרמן – תודה על הבלוג הזה. עשית לי טוב על הלב.

    מה שניתן ללמוד מפועלו של חולדאי – שמודל החיקוי שלו הוא הורדוס. לבנות, לבנות, מה שיותר, כדי להאדיר את שמו בלבד, ולזלזל בכל מה שקשור לשירות אמיתי לתושבים. ממש כמו הורדוס.

    מסתור לפחי האשפה הוכרחנו לבנות – אז למה ניתנה הוראה להשאיר את פחי האשפה לחסום את המדרכות? למה צריך להסתכן ולרדת לכביש כדי לעבור במדרכה בשעות הבוקר? למה צריך להתחכך בפח אשפה מסריח בדרך לעבודה? שלא לדבר על ההיבט הבריאותי של זה? אני מוכנה להמשיך לשלם את המשכורת של הפועל שמקבל את תפקיד החזרת הפחים למקום, ורק שיחזיר אותם למקום מייד.

    סימון ראוי של חניות נכים – בעצם למה לו לסמן אותן כראוי? מחלבת כספים יעילה מאין כמותה, והרי הנכים כבר התרגלו שלא סופרים אותם… מספיק שלט אחד ושום סימון על הכביש, גם עשרות מטרים לפני מקום החניה האסור. המלכודת בטוחה, וההכנסה גדולה. לרמן – יש לי תמונות, ואשמח להעבירן אליך.

    אופרה בין לאומית חינם בפרק הירקון!!! חינם??? בחיים לא תשלמו יותר על כרטיס לאופרה. כמה עלו לכם הדוחות מאז הקונצרט האחרון? זה המחיר ששילמתם לעודפים בכיס העירייה, שהולכים כעת להאדרת שמו של ההורדוס המודרני שלנו…

    צפון-צפון העיר, וגם דרומה – מאופיינים בדיירים קבועים, שלא מתחלפים כמעט. הצפון הישן, המרכז, וכל היתר – שוכרי דירות שרובם עוברים בעיר למספר שנים. לכן השכונות הללו סובלות קבוע משירותים נחותים. למה להשקיע בבוחרים שממילא יתחלפו? הדיירים הקבועים יהיו כאן גם אחר כך כדי להמשיך ולהצביע חולדאי! אה, גם דיירי השכונות עתירות השוכרים משלמים ארנונה? אז מה? ממתי זו סיבה לתת להם שירות?…

    שוב תודה ללרמן על האתר מעורר התקוה, ולעיר לכולנו, בתקוה שהיא תהיה באמת לכולנו ולא רק לצפונים ולדרומים , ובתקוה שהשינוי לטובה קרוב…
    נעמה

  2. ועוד אחת הגיב:

    תודה רבה על ההפניה לפוסט של טל.
    כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית כבר הבין שתחנות האוטובוס נועדו לפרסומות, לא לאנשים.
    חצי מהמקום שאפשר היה לשים בו ספסל מוקדש לפוסטר של פרסומת, כך שבכל תחנות האוטובוס בעיר יש 3 (!) מקומות ישיבה בלבד.
    אין מגן מגשם בגלל הפתחים בתחנה (חיסכון?) ואין צל כי הקירות שקופים (לא להסתיר את החנויות מאחור? להדגיש את הפרסומת?)

    בקיצור, אכן בין מאוד לא נוח לבין מסוכן ברחובות צרים בגלל ירידה לכביש.

  3. לרמן הגיב:

    נעמה, תודה רבה על המחמאות. העניין עם דוחות החנייה הוא הכסף הקטן – 200 מיליון ש"ח בשנה. מי שבאמת רוצה שנמשיך להתבסס על שיטת ניידות אנכרוניסטית כזאת הם החברים שמייבאים את המכוניות, עורכי הדין שמוציאים לפועל חייבי דוחות חנייה, חברות הבנייה של המחלפים, חברות הדלק, מפעילי החניונים או בקיצור חלק נכבד מהמשק הישראלי וזה מה שדוחף את האבסורד התחבורתי שלנו. כל מחלף מצ'וקמק עולה יותר יותר מ-100 מיליון ש"ח ואחרי שנים ספורות צריך להרחיב אותו כמובן (ראי מקרה מחלף השלום) כך ששם טמון המניע העיקרי מאחורי המשך ההתבססות על רכב פרטי בלבד.

    ועוד אחת, מסכים איתך לחלוטין.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s