בחברת דן עובדים לפי שעון אחר

דוד שמעון שלח לי העתק ממכתב שנשלח על-ידו לפני יותר משבועיים לחברת דן, רכבת ישראל, עיריית תל-אביב וחברת IPI (שהתקינה בזמנו את הלוח שבו יושב השעון) . עניינו של המכתב בכיוונו של שעון סורר אחד שנמצא מעל "מרכז מידע דן" במתחם תחנת רכבת מרכז – מסוף 2000 בתל אביב. למרות פניותיו של דוד לא נמצא עדיין הגורם בעל הסמכות שיצליח לכוון את השעון המדובר. המכתב לפניכם (וגם התמונות מעשה ידיו של דוד):

שלום רב,

במשך השנה האחרונה אני נוסע יום יום ברכבת לתל אביב ויורד בתחנת רכבת מרכז. ביציאה מתחנת הרכבת, לכיוון תל אביב יש מרכז מידע ("מודיעין") אודות אוטובוסים של חברת דן. במרכז יש לוח אלקטרוני ומעליו שעון אלקטרוני.

לצערי הרב, לאורך כל השנה השעה עליו מורה השעון אינה השעה הנכונה. (חוסר הדיוק הוא של חצי שעה, גם במהלך שעון החורף וגם במהלך שעון הקיץ).

אזור זה מהווה שער כניסה לתל אביב, הכיתוב "ברוכים הבאים לתל אביב" מתנוסס על מרכז המידע, וחבל שהשעון מטעה את הבאים והיוצאים מהעיר.

במהלך החודשים האחרונים פניתי לגורמים הבאים בנושא זה:
אנשי דן העובדים במרכז המידע – אמרו שהם לא יודעים מה לעשות עם זה.
במוקד השירות של חברת דן נאמר שהשעון לא באחריות חברת דן.
במוקד 106 של עיריית תל אביב נאמר לי שהרכבת אחראית על הלוח.
בחברת IPI שהתקינה את הלוח נאמר לי שהלוח הותקן לפני כ-5 שנים, ושנדרש גורם שישלם עבור כיוון השעון.

מקווה שפנייתי זו תסייע בכיוון השעון.

בברכה,
דוד שמעון

שעון מורה שלוש?
שעון לא מכוון במרכז המידע של דן

הערה של לרמן: כידוע, המדיניות הממשלתית-עירונית היא עידוד ככל שניתן באמצעות סובסידיות והעדפות תכנוניות לתנועה באמצעות רכבים פרטיים וצמצום השימוש בתחבורה ציבורית והליכה ברגל. מטרתה הרלוונטית היחידה של התחבורה הציבורית בתל-אביב היום היא צמצום מינימלי של הקריסה המוחלטת של המערכת בשעות השיא של הפקקים בבוקר. אחת הדרכים לעודד אנשים לעבור מאוטובוסים לרכבים פרטיים היא באמצעות מתן חוויה אסטתית של ביקור באזורי אסון במסופי הקצה של התחבורה הציבורית באופן שיעודד אנשים להימנע ככל שניתן מלעבור בהם שוב. חוויה שכזו היא מנת חלקם של אלה שעדיין עוברים בעל כורחם בתחנה המרכזית, אבל גם מסוף ארלוזורוב על שלל חניוניו וגדרותיו נראה כמו אזור הזקוק לסיוע הומניטרי בדחיפות.

מסוף ארלוזורוב. חווית נסיעה בלתי-אטרקטיבית בעליל
שעון לא מכוון במרכז המידע של דן

אנחנו כאן נמתין בשקט עד שמישהו יגדיל ראש ויכוון את השעון הסורר. בינתיים, השעון ימשיך לשקף בצורה טובה את שלל היכולות הלוגיסטיות של הגורמים המעורבים במתחם הרכבת.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, פוסט אורח, תחבורה, תל-אביב, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על בחברת דן עובדים לפי שעון אחר

  1. ערן הגיב:

    זה הגיוני דווקא, משתי סיבות:

    1. זה ממוצע בין שעות קיץ לשעון חורף. הרי זה מסובך מדי לכוון שעון פעמיים בשנה, לא צריך להגזים עם הדרישות מחברה כמו דן.

    2. ממילא כל קשר בין מה שהשעון (כל שעון) מורה לבין שעות הנסיעה של קווי דן הוא מקרי בהחלט. חשוב להבין, ויתכן שהנקודה הזו פוספסה פה, ש"שעון" בהקשר של חברת דן אינו אלא קישוט אסתטי – הם ראו שיש שעון במקומות דומים בעולם, לא ממש הבינו למה הוא שם ומה הוא עושה אבל חשבו שהוא יפה, אז שמו אחד גם אצלם. הדרישה "לכוון" אותו גובלת באבסורד.
    .

  2. הערה של לרמן כל כך הצחיקה אותי, אפילו שזה עצוב.
    המצב של התחבורה הציבורית בעיר האהובה שלנו בהחלט בכי רע.

  3. איתן הגיב:

    זה עוד כלום לעומת השעון על הרכבת עצמה! אני נוסע יום יום בקו פתח תקווה תל אביב והשעון בקרון עצמו בשלט שגם מודיע את שם התחנה הבאה, ממהר קבוע בארבע עד חמש דקות מה שגורם לרכבת להראות מאחרת אפילו יותר מאשר האיחור האמיתי שלה. לשאלתי, נאמר לי על ידי האחראי על הרכבת ש"זו מערכת אוטומטית ממוחשבת שמשדרת לכל הרכבות". נו,, אז מישהו עוד מתפלא שלא עומדים בזמנים. אפילו שעון לא מסוגלים לכוון.

  4. לירן הגיב:

    מספיק להתבכיין תעברו לאקטיביזם במקום להתבכיין.
    לרמן תעלה את כתובת הדואר או הדואר הרגיל של הבחור מהקואופרטיב אני
    אשלח 5 מכתבים אחד בשם כל אחד מבני משפחתי.

  5. דוד הגיב:

    עידכון:
    כתבת של עיתון פנתה אליי, ואז פנתה לדובר דן שהבטיח לה שהעניין יסודר.

  6. אביב רוס הגיב:

    סליחה כן, אבל LOL
    ההערה שלך משעשעת מאוד. מבטיח להביא משלוח הומינטרי בביקור הבא בתל אביב.

  7. דוד הגיב:

    http://www.haaretz.com/hasen/pdf/il01.pdf
    גם קוראי הארץ באנגלית מוזמנים לשלוח סיוע.

  8. לרמן הגיב:

    Whoa! עכשיו נראה אם זה באמת יתוקן.

  9. דוד הגיב:

    לרמן,

    חבל שלא נתנו לך גם קרדיט. מסתבר שיש לבלוג שלך כוח.

  10. דוד הגיב:

    אופס. נתנו קרדיט יפה. כל הכבוד!

  11. אוהד חיימוב הגיב:

    אין לבלוג הזה שום כוח, זוהי בסך הכל במה לבכיינות ולעצלנות .

  12. פינגבאק: זה הרבה יותר מפרסומת (מפעל הפיס מסיר את הקמפיין נגד שימוש באוטובוסים) | עוד בלוג תל-אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s