מקבץ לינקים לסופ"ש

מקבץ לינקים בסדר גיאוגרפי מהקרוב לרחוק:

1. אליאב נתקע בדרך לים.

2. יוסי מטלון ביקר בחניון הבימה:

"המרחב הציבורי התת-קרקעי, חניון ארבעת המפלסים המלוטשים שתוכננו לאחסן מאות כלי רכב, מבייש את המרחב הציבורי העילי. משאבים רבים הושקעו בחניון המלוטש הזה, היחס בין ההשקעה לרכב לבין ההשקעה באדם, מאכזבת וגורם לאדם לחשוב לאן זורם כספו."

3. הצלחה בכיכר רבין עם תיקון המזרקה הישנה. אולי זה קשור לזה שהמתכנן והמבצע לא היה אדריכל. מעניין היה לבדוק ולהשוות למצב לפני האם יותר אנשים שוהים עכשיו בכיכר לעומת המצב קודם, או שפשוט האנשים שישבו בצד המערבי בכיכר עברו לצד המזרחי.

4. ג'סי פוקס על מה שמסתמן כפספוס תכנוני – תוכנית המתאר החדשה של תל-אביב.

5. נעם גיל עושה קצת סדר במצעד השחיתות העירוני.

6.הפרשן רון חולדאי מציע לסמן נת"צים. חבל שהוא לא מדבר מספיק עם ראש העירייה, רון חולדאי, שמסרב לעשות זאת.

7. החשמל אוזל בגן החשמל. הכישלון הזה שווה עבודת מחקר על אזורי דמדומים, נגישותם והקושי בביצוע ג'נטריפיקציה מתוכננת. אולי בעוד 10 שנים, אחרי שתוכניות הבינוי החדשות באזור יתממשו, האזור הזה יעבוד בלי תמריצים וסובסידיות.

8. סופסוף מצאו על מה לכלוא אדם בישראל (אמנם איש שמעצבן את הרשויות בשם יונתן פולק, ובכל זאת) – רכיבה על אופניים בכביש. אין ספק, גם המשטרה בעד שרוכבי אופניים ידרסו ויפריעו להולכי רגל.

9. תחקיר מקיף ויסודי על הדיור הציבורי בישראל. מסתבר שהאנשים שמנהלים את חברת עמידר לא יודעים אפילו לנהל רשימת קניות למכולת ועדיין לא שמעו שם על אקסל.

10. פוסט משובח על מדיניות חנייה במרכזי ערים. הגיע הזמן שגם כאן ניפרד מהגישה סובייטית לניהול חנייה.

11. על-פי ראש רשות הבטיחות באוטוסטרדות מישל אובמה אחראית לעלייה בהרוגים מקרב הולכי הרגל בארה"ב.

12. פוסט מעולה על ההבדל במדדים בין ניידות לנגישות, ומדוע נגישות חשובה הרבה יותר והקשר של כל זה לתחבורה ציבורית.

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לסופ"ש

  1. אליאב הגיב:

    תודה על הלינק. רק לציין שניתן היה בקלות לחזות שזה מה שיקרה לגן החשמל, לאור חוסר הגיוון בעסקים שצמחו שם.
    http://eliavism.wordpress.com/2009/08/19/128/

  2. לירן הגיב:

    יואב על בסיס הסעיף ה-6 אפשר לעשות הקבלה לאהרון מדואל מסיעת עיר לכולנו
    שבסיסמאת הבחירות של מפלגת הפחים הזאת מצהיר על סלילת שבילי אופניים ומנגד קורא
    בכל תוקף להפסקת סלילת השביל במשה דיין.
    (בקטע לה גווארדיה ההגנה שיסלל בקרוב).

    נוסיף (ומוצג בפורום תל אביב בתפוז) את ההקמה של תחנות השכרת האופניים שעלו למשלם המיסים התל אביבי 70 מיליון שקל מתקציב השנה שעברה. (חולדאי מקים את זה כי הוא בעד רכבים פרטיים כאמור..)

  3. נועם הגיב:

    אני לא תומך בהשמצות של כיכר הבימה והחניון. גם אני מאמין בעידוד התחבורה הציבורית והתנועות ה״רכות״ (רכל, אופניים) על פני הרכב הפרטי, אבל לראות בהשקעה ובהצלחה של עיצוב החניון כעידוד הרכב הפרטי נראית לי הגזמה ורטוריקה ותו לא. אני מעודד כל חלל עירוני מעוצב ונעים, גם אם הוא, רחמנא לצלן, בשירות הרכב.
    ולגבי הכיכר מעל החניון, באותו פוסט, לינק אחד אחרי, מצטטת אסתר זנדברג את שרון רוטברד לגבי איכותה של כיכר רבין בכך שהיא חלל עירוני לא מתוכנן, נקי וסכמטי.
    אני חושב שיש גם מקום לכיכרות עירוניים שחוזקן בעצם הריק במרקם העירוני, בחגיגיות ובממלכתיות שלהן. אין נוסחה אחת ויחידה לכיכר מוצלחת.
    לסיכום, מותר מדי פעם גם פשוט להנות מפרויקט ציבורי מוצלח, ולא לחפש באופן אוטומטי את הפסול בו. 

  4. לירן הגיב:

    זאת אותה זנדברג שהזדעקה לכבוד הרס גן יעקב שכאמור נחרב לפני כמה שנים ע"י נבוחולדאי האכזר.

  5. יוני הגיב:

    זאת לא חוכמה לכתוב פוסטים חדשותיים רק כאשר הם מתאימים לאג'נדה שלך ולהתעלם מאותם נושאים כאשר המציאות הפוכה.

    ציטוט שלך (לרמן) מלפני שנה בעקבות דיווח על עליה של 12 הרוגים בתאונות דרכים ב-2009:
    "האחריות ל-24 הנרצחים בכבישי תל-אביב במקרה הזה נופלת על רון חולדאי כראש עירייה וכיו"ר הועדה העירונית לבטיחות בדרכים. הייתי מצפה מהעירייה ומיו"ר הועדה לבטיחות בדרכים לפעול לחקירת נסיבות הגדילה בשיעור ההרוגים ולפעול לצמצום המספר בעתיד באמצעים של מיתון תנועה וטיפול בנקודות בעיתיות במיוחד בעיר".

    לעומת זאת, כתבה מעניינת מהשבוע מדברת על ירידה חדה ב-2010 בהרוגים בתאונות דרכים (כולל הולכי רגל ודו-גלגלי) בתל אביב לעומת עליה בשאר ישראל.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4018371,00.html

    הכתבה לעיל מחזקת באופן מדוייק את מה שכתבתי כתגובה לפוסט שכתבת לפני שנה:
    http://www.tlv1.co.il/?p=2701#comments
    לזה קוראים סטטיסטיקה של מספרים קטנים (אני קראתי לזה בזמנו שקר סטטיסטי).
    ניסיון להציג עליה של 12 הרוגים בשנה כאילו זה באשמת העירייה וסקילה של חולדאי (ודרישה לועדת חקירה) דורש עכשיו פוסט שמדבר על ירידה של 10 הרוגים בשנת 2010 כשיפור של העירייה ועבודה מצוינת של ראש העיר חולדאי בשנת 2010 (כפי שהוא טוען כמובן, אך כאמור זה באמת משחק של מספרים קטנים מדי).
    איפה טקס המדליות לחולדאי כעת? מן הסתם ירידה בהרוגים לא דורשת את הבאת הכתבה…

    הדבר היחיד שכן מעודד הוא ירידה של כמעט 20% במספר התאונות שזה נתון שכבר הרבה פחות משחק תחת הקטגוריה של מספרים קטנים (למרות שגם הוא באופן כללי מספר די מניפולטיבי, אך לא בידי העירייה, אלא בידי המשטרה).

  6. יוני הגיב:

    בנושא אחר – אני מסכים לחלוטין עם הנושא של כיכר הבימה.
    הציטוט של מטלון מלווה בהרבה דמגוגיה, אבל אין ספק שהכיכר הייתה יכולה להיות הרבה יותר אנושית ומזמינה לתושבי העיר, ואת המפלצת בדמות הבימה היה צריך לזנוח עוד בשרטוטים הראשונים…

  7. לרמן הגיב:

    יוני,
    ועדיין ראש הועדה לבטיחות בדרכים צריך לפעול בנושא. מסכים איתך – קשה לשפוט לפי שנה אחת. בשנה שעברה זה היה הפוך. אני מקווה שיש הסברים לפערים הנקודתיים האלה.
    חבל שבעיתון לא נותנים את הלינק לדוחות המלאים.
    לגבי הבימה + גן יעקב + הכיכר + החניון – אני חושב שנעשו שם כמה דברים מצויינים (בפרט השיפוץ של הגן, ופרט המים בכיכר) לצד כמה טעויות קשות (ציפוי לבן בוהק בכיכר החדשה מבטיח שבשעות היום כל עוברי האורח שם יעברו טיגון קל). אני מחכה לסיום השיפוץ בגדה הדרומית.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s