1. קול קורא של עיריית תל-אביב לפרסום מחקרים באופן מרוכז באתר של מנהלת עיר עולם תחת שרביטו של פרופ' ברוך קיפניס.
2. דניאל איתר טעות תכנונית חוזרת במגדל SeaOne.
3. אני אוהב את האתר הזה. ככה נותנים לציבור מידע תכנוני נגיש ובהיר ומקדמים פרוייקטים.
4. כמה פעמים חלפתם על פני בניין נטוש ושאלתם את עצמכם מה הסיפור שלו? הנה הסיפורים של כמה מהם.
5. לקראת נת"צ באבן-גבירול וגם בקרליבך. מעניין יהיה לראות את הדינמיקה בין הנת"צ לרכבים הפרטיים ולספקים של החנויות. לא ברור מדוע לפני קצת יותר משנה רון חולדאי הפעיל את כובד משקלו הפוליטי נגד אותו נת"צ בדיוק. יכול להיות שגם הוא בתוך תוכו מתחיל להכיר בכך שלעולם לא תהיה רכבת תחתית בתל-אביב.
6. ואם כבר, מסתמן שעוד אסימונים נופלים. כרגע הולכים למהלך של BRT במקום רכבת תחתית דמיונית בגוש דן. עדיין מחכים לראש ממשלה, שר תחבורה או ראש עירייה אמיצים מספיק כדי להודות שהרכבת התחתית בתל-אביב הייתה זריית חול ממושכת.
7. בשולי המטרופולין עוד "כפר" הופך לפרבר. תמיד מעניין לראות את אלו שרוצים לשמור על הצביון הכפרי. אני מניח שהם עסוקים יומיום בעבודת האדמה בכפר המדומיין שלהם.
8. מהתביעות המופרכות בתולדות תל-אביב. תושב תובע את ראש העירייה (אישית) על חוסר במקום חנייה בחינם במרכז העיר לרכבו. בשלב הבא הוא ירצה גם אוכל בחינם, חשמל ומים ודירה על חשבון העירייה (כלומר, על חשבון כספי הציבור).
9. מהמוצדקים באתרי ישראל. גם אנחנו השתמשנו כבר באתר נתק כדי להתנתק מסלקום וסחתיין ליהונתן קלינגר ולשאר העוסקים במלאכה.
10. אנימציה של הנתונים מה-GPS שיש על האופניים להשכרה בלונדון. אני מקווה שגם בתל-אביב יאספו נתוני תנועה עם GPS כשזה יפעל כאן בקרוב:
Boris Bikes redux from Sociable Physics on Vimeo.
את זה קראת? http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3509209,00.html
בנוגע לפרויקט האופניים –
אני מופתע מכמות האופניים הנמוך בשימוש –
בנקודות המקסימום (9:30 בבוקר ושש בערב), בכל מרכז לונדון יש שימוש של בסה"כ 1,000 אופניים ברקע נתון (מתוך 5,000 זוגות אופניים בסה"כ שקיימים).
זה נשמע לי מספר מאד נמוך יחסית לגודל האוכלוסייה, אפילו שיש בלונדון אמצעי תחבורה חלופיים מאד מתקדמים (רכבת תחתית וכו').
הפרויקט בת"א צפוי בשלב השני לכלול 1,500 אופניים ואני עוד חושב שזה מעט מדי כי אני צופה שהפרויקט יהיה הצלחה גדולה למדי, אז מוזר לי לראות שברגע המקסימאלי משתמשים רק באלף זוגות אופניים בלונדון.
קטע הוויזואליזציה מהמם ביותר. תודה על השיתוף.
דור, ניסוי מעניין בריכוז כמות גדולה של נובורישים במקום אחד. נשמע שהם נהנים.
ווידאו מזעזע מהמסה הקריטית בברזיל לא ממזמן
http://www.good.is/post/a-despicable-act-of-vehicular-violence-on-brazil-s-streets/
איזה פחד. אין ספק שהרגילו את המכוניות לעדיפות במרחב הציבורי והן לא מקבלות אמצעי תחבורה אחרים. בני האדם עוד יחזרו לשלטון יום אחד.
רק הערונת לגבי האופניים להשכרה בלונדון – מדובר באופניים כעורים בצורה בלתי רגילה, ככל הנראה כדי להפוך אותן לבלתי נחשקות ולכן בלתי גניבות. למרבה הצער, לפחות האופניים שאני נתקלתי בהם, היו לא רק מכוערים אלא גם גדולים ומגושמים, מה שהפך אותם לרלוונטים רק עבור אנשים עם רגליים ארוכות במיוחד (ובמילים אחרות – בעיקר בחורים גבוהים).
לתשומת לבכם – הודעה מאת עיריית תל אביב-יפו
דרושים בלוגרים!
אם יש לכם כישרון כתיבה ,חשיבה יצירתית ואתם תל אביבים בנשמה.
אנו נש…מח לתת לכם במה.
כל בלוג שיפורסם יזכה את בעליו בהזמנה זוגית על סך 200 ש"ח לאחת מהמסעדות בעיר.
ובהזמנה זוגית לכלל סיורי העמותה.
לכל המעונינים: dana_go@mail.tel-aviv.gov.il
מאת: תיירות תל־אביב-יפו
http://www.facebook.com/#!/tel.aviv.yafo
לרמן, אולי העירייה תזמין אותך לאיזו ארוחה?
עפרונית, נשמע שהם עשו טעות או שפשוט כיוונו את זה לגברים בלבד.