מקבץ לינקים לתחילת השבוע

מקבץ לינקים וארועים כביר לתחילת השבוע:

1. כידוע לכולם, אזור המגורים המוצלח של פלורנטין תוכנן כמעט ללא הקצאה של שטח ציבורי לגינות (זו גם אחת הסיבות שהוא כל-כך מוצלח מהרבה בחינות). הגינה המשמעותית של תושבי השכונה נמצאת בשולי השכונה – גינת דרויאנוב. מעבר לכך, בגלל שינויים דמוגרפיים שמתרחשים בתל-אביב, ובראשם הרצון של יותר ויותר אנשים לחיות בסביבה אורבנית ולא בסביבה פרברית, נוצר מחסור במוסדות חינוך. עיריית תל-אביב-יפו מקדמת תוכנית לביטול גינת דרויאנוב בשביל לבנות במקומה בית ספר יסודי, כלומר הורגים ציפור קטנה אחת בשביל ציפור אחרת. מאבק תושבים התחיל בנושא – בכל יום רביעי ב-21:00 ועד הפעולה מתכנס בגינת דרויאנוב על-מנת ליצור מצב שהגינה תישאר וגם ייבנה בית-ספר. אחת האופציות המבטיחות היא בניית בית הספר על מגרש חנייה סמוך ששייך לעירייה. כך יפתרו במכה כמה בעיות – גם יצומצם את המפגע של החניון, גם תישמר על הגינה, וגם תוקצה קרקע לבית-ספר, כפי שכותב אורי יואלי. נשאר לראות אלו ערכים מנחים את קבלת ההחלטות לעירייה – מרחב נשימה לבני-אדם, או מרחב דיור למכוניות. אני חושב שאתם כבר יודעים את התשובה.

2. ועוד השבוע – ביום חמישי בשעה 19:00 בחיפה, יתקיים דיון על חידוש רחובות בחיפה – אחד האתגרים האורבניים המשמעותיים העומדים בפנינו. הדיון יתקיים ביוזמת הפורום לאדריכלות נוף במוזיאון מוניו גיתאי בשדרות הנשיא 135 בחיפה. עוד פרטים כאן.

3. וביום חמישי בתל-אביב, המרכז לעירוניות ותרבות ים תיכונית של עיריית בת-ים יקיים דיון על עירוניות ודמוקרטיה ברוטשילד 12. את הדיון יעביר מנכ"ל עיריית בת-ים, ארז פודמסקי-שקד – צפוי להיות מעניין.

4. שרון מלכי מסכמת את סאגת כריתת העצים ברחוב נחמני בתל-אביב ואף מביאה את האמצעי שבו משתמשת עיריית בוסטון על-מנת לקיים שימוע ציבורי לעצים שנשקלת כריתתם.

5. ואם כבר בוסטון – גם במרכז העיר שם, כמו במרכזי ערים רבות אחרות בארה"ב, מתחילים להגמיש את תקני החנייה למגורים כדי לאפשר בניית מגורים אורבנית יעילה וזולה.

6. כתבה מרעננת על הצבת מצלמת מהירות על מדרכה, באופן שפוגע מאוד בהולכי הרגל ברעננה:

"התלונה אודות ההתקנה המרושלת של מצלמת המהירות הגיעה אלינו מתושבי השכונה. אלה גילו לתדהמתם את המקרה ואת ההפרעה שגורם עמוד המצלמה בשל התקנתו במרכז המדרכה, עד כדי שקשה לשני הולכי רגל לחלוף במקום (אחד יאלץ לרדת אל בכביש ולסכן מאוד את עצמו). המיקום שנבחר – בסמיכות לפארק רעננה גורם לכך שבמקום יש תנועה ערה גם עגלות תינוקות והמעבר לאלה קשה עוד יותר. חמןר מכך, בקרבת המצלמה נמצא גם המכון השיקומי בית לוינשטיין, קרי במדרכה זו גם צפויים לחלוף גם נכים על כיסאות גלגלים."

7. מסתבר שיש עוד אנשים שחושבים שהמצב הנוכחי בו מדרכות העיר תל-אביב הפכו לדיור חינמי למכוניות הוא קצת, איך לאמר, מזעזע. תל אביב היא העיר הכי משמעותית בישראל והיא פשוט עיר פח. צריך לשנות את זה.

8. ועוד עיר אחת מצטרפת לטרנד צמצום מרחב המחיה של המכוניות לטובת בני האדם – קבלו את העיר המפתיעה לשנת 2013 – לוס אנג'לס.

9. ונסיים שוב בתל-אביב, לא דיור, לא מדרכות, לא בתי-ספר – את כל אלה העירייה לא כל-כך אוהבת – אבל תנו לה לבנות חניונים ותראו מה זו יעילות:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על מקבץ לינקים לתחילת השבוע

  1. לירן הגיב:

    לא פעם ראשונה שעיריית תל אביב מוציאה מכרזים מגוחכים לאויר העולם. מוציאים פרויקט שבמידותיו הראשוניות לפחות לא יעיל כלכלית לשום יזם ולכן אף אחד לא ניגש.
    אנקדוטה יפה הייתה עם הפרויקט של ענבל אור בבבלי. העירייה ניסתה לקדם שינוי תוכנית מדיור לעשירים כפי שתכננה אור לפרויקט "דיור בר השגה". אז העירייה נתנה לה בחירה לבנות דיור שכזה באופן שיגרום לה להרוויח פחות. הבחירה של אור ידועה לכל בימים אלו.
    ככה מתנהג שוק ריכוזי ממשלתי – בדיוק כמו הפקידים של צ'אבס שהחליטו שמחיר הגבינה שבונצואלה יהיה X ויום לאחר מכם לא היו יותר גבינות בסופרים. היום הלהיט הגדול ביותר בונצואלה המפוקחת היא אפליקציית איתור של מוצרי מזון שפשוט נעלמו מהמדפים ובגלל הסיבות הלא נכונות.

  2. עדו הגיב:

    לא הבנתי, אתה בעד או נגד גינות? אם פלורנטין היא כל כך מוצלחת בגלל שאין בה גינות אז הבה ונכריז מלחמה גם על גינת דרויאנוב המשוקצת והאיזור יהיה עוד יותר מוצלח.

  3. לרמן הגיב:

    אני בעד הקצאה שפוייה של שטח ציבורי פתוח – גינות, כיכרות ושדרות, באופן שמתבסס על נגישות לשטח ולא על הקצאת כמות בהכרח. פלורנטין מוצלחת מהרבה סיבות, בין השאר בגלל שאין בה הקצאות עודפות של שטחים מתים, כמו שיש בכל השכונות שנבנו בישראל אחרי 1948. צריך גינות איכותיות ונגישות, וכיכרות ושדרות (שני אלמנטים של עיצוב אורבני שבכלל לא מתוכננים כיום בגלל שהם לא עונים להגדרה של שטח ציבורי פתוח כפי שהיא מוגדרת כיום) – לא צריך הקצאות של שטחים עצומים ושוליים שמקשים על תכנון עירוני ומאפשרים רק יצירת פרבור מוטה רכב. עוד בנושא כאן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s