את הולכי הרגל סופרים רק בלוויות

עוד הלוויה תצא לפועל עם הריגתו המתוכננת מראש של הולך הרגל ה-18 בציר המוות בפתח-תקווה. מי הרג את הולך הרגל? האצבע מופנית אל נהג אוטובוס ספציפי שהתנגש בו – אבל במקרה הזה גם הולך הרגל עליו השלום וגם נהג האוטובוס נכנסו לסיטואציה קטלנית שתוכננה עבורם על ידי מהנדסי תנועה שיודעים לספור אך ורק מכוניות. מהנדסי תנועה אלו החליטו שאנשים אמורים לחצות במעבר חצייה משולש ולהמתין לרמזורים פעם אחר פעם כשכל מה שהם רצו זה להגיע לצד השני של הכביש. כמובן, שבמקרים כאלה, הולכי הרגל יחצו באדום ולא ימתינו, במיוחד אחרי שהמתינו לרמזור הירוק הראשון ואז נתקעו על אי-תנועה. מכיוון שמדובר בצומת לא פשוט גובר הסיכוי לטעות וכך מדי פעם טעות קטנה כזאת נגמרת במצבה ופרחים. מי שאחראי לקטל הם בסופו של דבר המתכננים שיצרו את הסיטואציה הרצחנית הזאת באמצעות תזמון רמזורים שמכוון נגד אפשרות לחצייה רגלית (למרות שמדובר בציר עם מלא תחבורה ציבורית שממנה ואליה מגיעים ברגל).

בכתבה הזאת אתם יכולים לראות צילום של זירת הקטל מהתרחשות אחרת שקרתה בה והעלתה את התמ"ג הישראלי באמצעות שימוש בציוד רפואי. כך נראה מעבר החצייה שמוביל לשערי שמיים:

הולכי רגל לא אמורים להמתין באיי תנועה, אלא במצב שבו יש איזושהי תקלה לא ברורה במערכת הרמזורים. באופן כללי, ובפרט ברחובות ראשיים עם תנועת הולכי רגל רבה, אמור להיות גל ירוק להולכי רגל שמאפשר להם לחצות במכה אחת, ובלי המתנות נוספות מצד אחד של הכביש לצד השני בכמה רמזורים אדומים בזה אחר זה. אפילו משרד התחבורה הוציא כבר ב-2006 הנחיות לתכנון רמזורים במעברי חצייה עם תנועת הולכי רגל רבה, שמנחות לתכנן גלים ירוקים להולכי רגל. אבל, ההנחיות האלו מונחות כאבן שאין לה הופכין, כמעין גלעד לאלו שהלכו מאיתנו ולאלו שעדיין ממתינים דחוקים ברמזור. עוד סיבה לאפשר גל ירוק להולכי רגל מעבר לכך שזה מקטין חצייה באור אדום, היא גם שזה יעזור להימנע מהצורך להמתין באיי תנועה לא נעימים שלעתים הם המקום שבו הולך רגל תמים מוצא את עצמו קבור מתחת למרכבת אש רועמת – כפי שקרה לציפורה דרור בנתניה ולנכדה בן השמונה חודשים. זה אי התנועה שממנו ציפורה לא שבה – אפילו בצילום של גוגל יש שם הולך רגל שממתין:

ואיך נראה צומת שמורכב ממספר מעברי חצייה שבו ניתן גל ירוק להולכי רגל? הנה צומת מהסוג הזה בשדרת הדיאגונל בברצלונה (הייתי שמח להביא דוגמה ישראלית מקבילה, אבל אין):

גל ירוק בברצלונה – העיר מרוויחה פעמיים – יותר הולכי רגל ופחות לוויות
Green Light For Pedestrians in Barcelona

לסיכום, הגיע הזמן שמהנדסי התנועה בישראל יתכננו תנועה של בני אדם ויספרו את כלל משתמשי הדרך – כולל הולכי רגל, אופניים וירקות מעופפים. חברה קדישא תוכל לחסוך קצת קרקע, ואנחנו נזכה לרחובות וערים טובות יותר. עז אז נמשיך לספור את הולכי הרגל רק במסעם האחרון. ונסיים קרוב לבית – באבן-גבירול אפשר להרגיש את הרטיבות שיוצאת הישר מבניין העירייה על הולכי הרגל – וזה לא גשם:

הולכי הרגל תקועים באבן-גבירול – ממתינים שמישהו יספור אותם
אין גל ירוק להולכי רגל

לקריאה נוספת:

הרוכב לאוטובוסים על מעברי חצייה עתירי ביקוש

הגיע הזמן לגל ירוק להולכי רגל

אלון לוי על אבן-גבירול ותזמון רמזורים

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, הולכי רגל, תאונות, תחבורה, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על את הולכי הרגל סופרים רק בלוויות

  1. גל ירוק – דווקא יש (בערך) בכיכר נוח בגבעתיים תכננו גל ירוק להולכי הרגל. אבל מה – אין מעברי חציה אלכסוניים ויותר גרוע מכך, בגלל שיש גל ירוק המבצעים של הצומת ביטלו את כל המופעים הירוקים להולכי הרגל בזמנים האחרים – משמע כאשר תנועת המכוניות עומדת בנתיבים , גם הולכי הרגל עומדים, מה שהופך את חציית הצומת למשימה ארוכה ומייגעת מה שכמובן מעודד הולכי רגל לחצות באור אדום. (העירייה הודיעה שמדובר בטעות, ושזה יתוקן, נחכה).

  2. 1. הולכי הרגל המתים, לא מצביעים במרכז הליכוד ולא בקלפי, אז למה להתחשב בהם?
    2. קרובי המשפחה שלהם גם כן לא יודעים מה לדרוש, לא מתארגים וכשהם כן הם רוצים לסגור נתיב תחבורה ציבורית.
    3. בלי ארגון הולכי רגל, או קואליציית ארגונים , זה כנראה לא ישתנה בקרוב.
    4. במיוחד כשיש ארגונים "מתקדמים" כמו אור ירוק שאומרים שמה שצריך במקום הוא גשר להולכי רגל.

  3. Alon Levy הגיב:

    בסטוקהולם, יש בדרך ואלהלה אי תנועה בלי גל ירוק. אבל אי התנועה הוא בערך ברוחב של שדרות נורדאו, עם מסלולים מיוחדים לאוטובוסים באמצע. מאחר שהאוטובוס בא כל כמה דקות, ולא כל כמה שניות, רוב הזמן אין תנועה, וזה יחסית נוח לעמוד באמצע ולחכות לאור הירוק להגיע לצד השני של הרחוב.

    ובכל זאת, דרך ואלהלה היא אחד משני המקומות הכי לא נוחים להולכי רגל שראיתי במרכז העיר; השני הוא אחד מהגשרים המחברים את מרכז העיר עם העיר העתיקה, שמוקף בכבישים יחסית רחבים עם מעברי חציה לא נוחים. (אגב, במקום שאמור להיות הכי גרוע, סלוסן, לא הייתי.)

    • Lerman הגיב:

      מעניין שגם בשוודיה המתקדמת לא הכל מושלם. אני הייתי פעם אחת בציר החדש של ז'בוטינסקי ומדובר בחתך הרחוב מהגרועים ביותר שנתקלתי בהם בשילוב של עיצוב אורבני מזעזע. אולי הגיע הזמן לחזור לזירת הפשע בעוד פוסט.

  4. פינגבאק: טמטום ורשע – על מצבם הגרוע של הולכי הרגל בישראל | עוד בלוג תל אביבי

  5. פינגבאק: כשל הדיור המחומש | עוד בלוג תל אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s