קיץ של מדרכות

בניגוד לציפיותיי, למרות שסיימתי את המשימות הכבדות שמעכו אותי בחודשים האחרונים, ובראשן כתיבת הדוקטורט, לא הגעתי להתפנות לגמרי לכתיבה כאן (אבל לפחות התחלתי לשפץ את הבלוג שחיכה בסבלנות). אחת הסיבות המרכזיות לכך שהיא שבעוד שבוע אני טס למסע חוצה מדינות באירופה שבמסגרתו אבקר בכמה וכמה ערים. אם מישהו מהקוראים כאן נמצא באזורים הבאים שאציין, אתם מוזמנים ליצור קשר או לתת המלצות ובכלל. במסגרת הנסיעה הארוכה לאירופה, כל המקומות שנבקר בהם ידועים בכך שיש להם אלמנט תשתיתי מהותי שהיה פעם גם בישראל – מדרכות. הנסיעה הזו משלבת עבודה, חופשה, מסע, שחרור וגם חיפוש עבודה.

ההתחלה היא בסדנת דוקטורנטים בדלפט שבהולנד. הולנד ידועה כמעצמה המובילה בעולם של תכנון עירוני ובתוך הולנד, העיר הקטנה דלפט היא מוקד של חדשנות תכנונית ואקדמית. אחרי הסדנה הזו אני מתכנן להמשיך לכנס השנתי של בתי הספר לתכנון מרחבי באירופה שייערך באוניברסיטה של אוטרכט, עוד עיר הולנדית שמובילה מבחינה תכנונית ואקדמית. אחרי החלק הזה אנחנו ממשיכים לחופשה בגנט, עיר בלגית שמעבר לאלמנטים הרגילים של בלגיה (אוכל, בירה, שוקולד ואנשים חביבים), במקרה גם מארחת באותו זמן את הפסטיבל השנתי שלה (אחד הפסטיבל העירוניים הגדולים באירופה) שכולל שלל ארועים שמחים. מבלגיה אנחנו אמורים להמשיך לגרמניה למספר ימים בקלן ואחר-כך יוצאים לסיור סביבתי בדרום גרמניה, שמתחיל במינכן ואמור לכלול גם את פרייבורג ועוד מספר מקומות.

אם הכל ילך חלק, אז חוץ מלאכול אוכל טעים ולהיות תקופה ארוכה במקומות שיש בהם פחות מ-100% לחות, נצא מהטיול גם עם כיוון מסויים לשנה הבאה. וכמו שאמרתי קודם – אם אתם במקרה נמצאים באחת הערים שצוינו כאן, ומעוניינים להיפגש או שיש לכם המלצות – אל תהססו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מחוץ לעיר, שמח. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על קיץ של מדרכות

  1. צביקה הגיב:

    אני בטוח שתחזור עם הרבה תובנות .
    נשמח תמיד לקרוא אותם וללמוד מהם
    בהצלחה
    צביקה

  2. ido2267 הגיב:

    ואנחנו נשארים כאן.

  3. ליאור הגיב:

    אוטרכט עיר נפלאה. גם האוניברסיטה מרשימה, בטוח שתהנה!
    אני לא יודע ספציפית על מקומות באוטרכט ודלפט, אבל בקשר לתנועת הולכי רגל והשתלבותם עם התנועה, יהיה מעניין לחפש שטחים-משותפים (Shared Spaces) בערים האלה.
    אני זוכר שאתה פרסמת כאן את העבודה של Ben Hamilton-Baillie אבל ההוגה של הקונספט הוא Hans Monderman, הולנדי, כמובן! בחודשים אחרונים אני רואה יותר ויותר ביקורות שליליות דווקא על הקונספט, גם המילטון-ביילי מודה במאמריו שאין מספיק מידע ויש חסרונות ברורים. אולי תמצא תובנות בשתי הערים. הנה פוסטים שבוחנים את זה:

    Perspectives on Poynton


    http://www.aviewfromthecyclepath.com/2014/04/shared-space-revisited-hype-continues.html

    תהנה !

כתיבת תגובה