רמת אביב רוצה ללכת לקולנוע ברגל – הפגנה מחר ב-19:00

ביום ראשון הקרוב (כלומר מחר) יפגינו תושבי רמת אביב ואחרים בשעה 19:00 נגד סגירת קולנוע לב בקניון רמת אביב. ההפגנה תתקיים מול הכניסה הראשית לקניון ברחוב איינשטיין. כל הסיפור כולו כאן אצל נויפלד, שנלחם יחד עם רבים אחרים למען שמירת איכות החיים ברמת-אביב. מסתבר שגם בשכונות הצפוניות חוקי השוק פוגעים בתושבים, כמו בשאר העיר.

הסיפור בקצרה הוא שלב לבייב, בעל חברת אפריקה-ישראל (היא נקראת כך מכיוון שהיא מנסה להביא לישראל איכות חיים אפריקאית), מעדיף להשכיר את שטח הקולנוע ב-130$ למ"ר לחברת מכירת בגדים לעומת 30$ למ"ר לקולנוע לב. מצחיק שקוראים לאיש הרע בסיפור לב לבייב ולקולנוע קוראים "קולנוע לב". על זה נאמר: יש אנשים עם לב של אבן, יש קולנועים עם לב אדם. הפגיעה באיכות החיים של תושבי רמת-אביב היא קיצונית, ומכריחה אותם לנסוע מרחק רב יותר לבית הקולנוע (שלא לדבר על אלה שקודם הלכו לשם ברגל), וכמובן ישנה פגיעה בתפוצת הקולנוע האיכותי בארץ עם סגירת סניף של רשת כזו.

עוד עולה מהסיפור כי בזמן הקמת קניון רמת-אביב בשנות ה-90 הובטח לתושבים כי הקניון יספק שירותים לתושבי השכונה כדי לקבל את הסכמתם ובתוך השירותים האלו נכלל גם בית-קולנוע. לא ברור האם ניתן ללכת על עניין זה לבית-המשפט בתביעה כנגד הקניון על הפרת חוזה עם התושבים, אבל האופציה הזו נבחנת בימים אלה. ניתן כמובן להגיד שהקניון הוא רכוש פרטי, וככזה כוחות השוק ובעליו קובעים את מראהו ושימושיו. השאלה היא האם כל חיינו צריכים להיות בבואה אך ורק למעשיו של השוק ובעלי ההון הגדולים. האם כל חיינו נועדו לשם פנקסנות של רווח והפסד פיננסי? האם לא ראוי שכמה שיותר אנשים על הכדור יהנו מחייהם הקצרים על פני האדמה?

לב לבייב הוא גם הבעלים של חברה עם שם אוקסימורוני נוסף – "דרך ארץ" שמפעילה את כביש שש אשר מחרב את ארצנו. מדובר בטיפוס בעייתי ללא רגישות חברתית וציבורית (תזכרו את זה בפעם הבאה שתראו אותו תורם משהו בזמן שהוא הורס את החיים פה).

מי שרוצה לעזור למאבק ברמת-אביב ולמאבקים נוספים בשכונה מוזמן לפנות לאתר שכונת רמת-אביב. הם צריכים עורך תוכן שמבין את המדיום האינטרנטי (למשל שרצוי מאוד לשים אפשרות לרסס באתר).

כמו כן, אתם מוזמנים לצפות בתמונות פה שמתארות את המאבק כפי שהוא משתקף בקופות הקולנוע, וכמו שאמרתי קודם, מומלץ לקרוא אצל נויפלד את כל הסיפור.

פוסט זה פורסם בקטגוריה עצוב, רמת אביב, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על רמת אביב רוצה ללכת לקולנוע ברגל – הפגנה מחר ב-19:00

  1. מרק ק. הגיב:

    קטעים!!! בשם איזה רמת אביב אתם מדברים? מישהו בחר אותכם לדבר בשם רמת אביב?

    אני זוכר שרמת אביב התנגדה בתוקף לעצם הקמת הקניון בכל דרך פוליטית ומשפטית אפשרית, אז מה קרה החליפו ברמת אביב את האוכלוסיה לכזו שאוהבת את גודש התנועה בכניסה לקניון (מי כבר הולך ברגל לקולנוע ועוד בגשם)

  2. לרמן הגיב:

    מרק, אני בטוח לא מדבר בשם שום רמת-אביב, אני רק מביא את הסיפור כפי שאני רואה אותו מתגלגל. לדעתי, רמת-אביב התרגלה לקניון (לצערה, כפי שעולה מדבריך) ועכשיו לפחות חלק מהתושבים מעוניינים לשמור על הקולנוע שלהם.

  3. נויף הגיב:

    הי לרמן, תיאור נאה של המצב, כולל המשפט הדגול: "יש אנשים עם לב של אבן, יש קולנועים עם לב אדם".

    לגבי השאלה של מרק, מי שמדבר בשם "רמת אביב" הם ועדי השכונות של רמת אביב א' ב' וג', נווה אביבים, אפקה, אזורי חן, שיכון ל', ג' החדשה וכוכב הצפון, שהסכימו כולם שיש להתנגד למהלך של הקניון.
    מי שעוד מדבר בשם "רמת אביב" הם בתי האבות של משען (שניים גדולים) שנמצאים מרחק דקה אחת מהקניון ופוקדים את הקולנוע לרוב בהצגות היומיות, וחתמו על עצומה נגד הסגירה.
    מי שעוד מדבר בשם "רמת אביב" הם עמותת ההורים של בי"ס אילנות בשכונה שאנשיו יבואו להפגנה, ושבט הצופים אביב שהביע אהדה לנושא.
    מי שעוד מדבר בשם "רמת אביב" בכלל ותומך בהשארות הקולנוע בפרט הם אלפי אנשים שחתמו על העצומה הזו:
    http://www.pigeonpower.com/tofes/

    רמת אביב בהחלט התנגדה בזמנו לקניון. הנהלת הקניון היתה זו שניסתה לשכנע את השכונה שמדובר בקניון שכונתי שיספק שירותים קהילתיים כמו קולנוע, ולכן כדאי לבנות אותו. הנה חלפו 10 שנים, הנהלת הקניון מסרבת לפגוש את נציגי התושבים והודיעה אתמול רשמית ש"הקניון מחויב לבעלי המניות שלו".

    הקניון קיים וזו עובדה. אבל הוא קיים בתוך שכונת מגורים ולא מחוץ לעיר כמו קניונים אחרים. המאבק הזה על אופי השכונה, על פיסת תרבות בתוך ים של מסחר, ועל הקולנוע האחרון בצפון ת"א.

    ולשאלתך: בקולנוע כזה שנמצא בתוך שכונת מגורים ועוד איך הולכים לקולנוע ברגל, אפילו אם יורד קצת גשם. בכל מוצ"ש באים לקולנוע מאות אנשים, כל אירועי טרום-הבכורה של הקולנוע מפוצצים, ועובדה היא שהקולנוע עצמו רוצה להשאר. זו הנהלת הקניון שרוצה להוציא אותו.

  4. ניימן הגיב:

    תשמע, אני בעד המאבק להצלת בית הקולנוע והצביון (החביב) של קניון רמת אביב. אני אפילו מתעתד להגיע להפגנה מחר (בתקווה). אבל קצת מצחיק לדבר על "שמירת איכות החיים ברמת אביב". בינינו? גם בלי בית קולנוע לא צריך לרחם על רמת איכות החיים שם :]

  5. יוחאי הגיב:

    עוד אוכלוסיה שנהנית מהקולנוע היא אוכלוסיית הסטודנטים שגרים ברמת אביב. אני מבין שכעת קולם לא נשמע, אולי בגלל השביתה.
    גרתי כשנה מול הקניון ברמת אביב. מבחינתי, קולנוע לב היתה הסיבה היחידה להיכנס לקניון. אף עשיתי מנוי באותם ימים, שאותו אני ממשיך היום גם בדיזנגוף סנטר.
    בקיצור, נתראה בהפגנה.

  6. סלע הגיב:

    חא חא , ממש מסכנים תושבי רמת אביב, ליבי ליבי, היחידים שחבל לי שאין להם קולנוע זה החבר'ה ממעונות הסטודנטים שלא יכולים לקפוץ לאיזה הפסקונת קטנה מול המסך הגדול. (אגב , ביוולף אחלא סרט, ראיתי אתמול ביס-פלנט). לשאר התושבים יש קולנוע ביתי…
    לתושבי רמת אביב יש אלטרנטיבה בקולנוע מנדרין ("מלון" מנדרין) וכמובן סינימה סיטי.
    זה פטתי.
    אבל , כמובן , אם יש שם סוגיות משפטיות שהקולנוע הוא חלק מהתוכנית שהוגשה בעבר – אזי בהחלט יש מקום לבדוק אם המהלך להוצאת קולנוע מהמקום לא נוגד את התוכנית שאישרו על פיה את בינוי הקניון. לתוכנית יש גם מפה ( "תשריט" וגם תקנון – אם בתקנון התוכנית יש בית קולנוע , אז יש להם קייס ).
    ואז במישור החוקי אני מקווה שיאלצו את לבייב ושות' להשיב המצב לקדמותו ולקיים שם בית קולנוע.

    סלע.

  7. יוני הגיב:

    סלע,
    לא, לא לכל תושב ברמת אביב יש קולנוע ביתי בבית. ולא, סינימה סיטי זו לא בדיוק חלופה זהה (בעיקר לאוכלוסיות המבוגרות יותר).
    העובדה שלא מדובר באוכלוסיה בעשירון התחתון לא אומר שזה בסדר לפגוע בהם. מסיבה לא ברורה השתרשרה הדעה בישראל שאם דופקים אנשים שיש להם במקרה גם כסף – אז זה טוב מאד, וזה כפי שהגדרת "פטתי" (השגיאה במקור) שחס וחלילה תהייה להם תלונה כלשהי.

  8. עופר הגיב:

    לא, סלע, לא לכל תושבי רמת-אביב יש קולנוע ביתי.
    התגובה שלך מעידה על אי הכרת השכונה. הקניון ממוקם ברמת אביב הירוקה ("הישנה" ). מדובר בשכונה שהוקמה בשנות ה-50 וה-60, עבור אוכלוסיה של עולים וזוגות צעירים. לרובם לא היה הרבה כסף, והוקמו עבורם "רכבות" (דירות "שיכון" ) שמהם מורכבת רוב השכונה. כך גם המצב בחלק מרמת-אביב ב', ורק האוכלוסיה בנווה-אביבים היא אמידה יותר.
    בנוסף, בשכונה יש שני בתי-אבות גדולים. לא רק שלרוב התושבים שם אין קולנוע ביתי, הם אפילו לא יודעים מה זה "קולנוע ביתי". האופציה היחידה עבורם לצאת מבית האבות לבילוי היא לקולנוע לב.

  9. Jack-In-Box הגיב:

    כשסוגרים קולנוע זה תמיד עצוב, בטח בארץ (ועוד לטובת חנות בגדים מלוקקת). מה שיותר מעצבן הוא שמדובר בקולנוע "לב" שמביא סרטים איכותיים, ולא רק את הזבל מלוס אנג'לס.
    אני מזמן הבנתי שבית הקולנוע הטוב ביותר בעולם הוא ללא ספק eMule. יש שם ה-כ-ל.
    חבל לי על "לב".

  10. אורן הגיב:

    אני פשוט לא מבין למה לבייב צריך "לתרום תרבות" לשכונה ולהחזיק קולנוע בהפסד כתרומה ל"רוח".
    קןלנוע לב הוא קולנוע מסחרי – מוסד עם כוונות רווח. אולי שבעלי הקולנוע יספגו את הפרשי העלויות ויסבסדו לנו את הסרט בנעלי הבית. עד כמה שהבנתי – כבר שנים שהם נהנים ממחירי שכירות מגוחכים ובמקום להגיד תודה שלא העלו להם את השכירות קודם הם משחקים אותה קוזאק נגזל ומלכלכים על לבייב.
    בכלל, אני לא מבין למה קולנוע מסחרי נחשב לשטח ציבורי יותר מחנות מותגים מעפנה. שני-לב הם לא בדיוק ליה ואן ליר וגם אם הסרטים שלהם מעט יותר איכותיים (כלומר זולים יותר לרכישה?) מהזבל בשאר הקולנועים זה לא הופך את הקולנוע המסחרי שלהם למשהו שלבייב צריך לממן. אבל העיקר שיש משהו להיאבק עליו בשם מרקם החיים העירוני.

    מה אם הפגנה לפתיחה מחודשת של הוד? או אולי מסע לגיוס תרומות מהמפגינים…

  11. לרמן הגיב:

    לב לבייב בנה קניון בהסכמת התושבים, לאחר שהבינו כי איכות החיים שלהם לא תיפגע ממנו באופן משמעותי והם גם יקבלו שירותים לטובתם מהקניון. עכשיו בא לבייב ומחרבן לתושבים על הראש, אז שלא יפגינו? ברור שקולנוע לב הוא לא מלכ"ר, וגם ברור שיום אחד לתל-אביב יישאר רק קולנוע אחד בשם הסינמטק, והעיקר שהשוק החופשי יעבוד, ויכריח את כולם לנסוע מרחקים גדולים ולזהם בשביל לראות סרט במולטי-פלקסים מזעזעים.

  12. אורן הגיב:

    התושבים מקבלים שירותים – חנויות, מסעדות, סופר וכו'. כאמור – זה בכלל לא ברור שסופר מרקט וחנות נייקי הן לא שירות לתושבי רמ"ג האנינים בדיוק כמו הקולנוע. עליך חובת ההוכחה שהתושבים באמת נפגעים ושאתה לא מיעוט קולני.
    זיהום? סע באופניים במקום לזהם (רמת אביב-עזריאלי ברבע שעה). או ברכבת הקלה שתיבנה עד שנת 2079.

  13. יוני הגיב:

    לרמן, למרות שאני גם מתנגד לסגירת הקולנוע, משפט כמו "השוק החופשי…ויכריח את כולם לנסוע מרחקים גדולים ולזהם בשביל לראות סרט במולטי-פלקסים מזעזעים" פוגע בך יותר מאשר עוזר לך – כי הרי על כל זה מתבססת התפיסה הכלכלית המודרנית.

    הרי אם באמת לא היה מדובר במיעוט, והיה משתלם להחזיק בית קולנוע בתוך תל אביב – וכולם היו כל-כך שונאים את ה"מולטי-פלקסים המזעזעים" – אז המצב לא היה כמו שהוא היום.

    העובדה היא שבסופו של דבר רוב הציבור כן אוהב את המולטי-פלקסים ולא אוהב את בתי הקולנוע המתפרקים ומשדרים באיכות מזעזעת במרכזי הערים.
    אם זה היה משתלם והיה מספיק ציבור שמעוניין בכך, אז מישהו היה מרים את הכפפה ומקים בית קולנוע במרכז תל אביב (ברמה גבוהה).

  14. לרמן הגיב:

    בית קולנוע עצמאי ברמה גבוהה במרכז העיר תל-אביב אינו כלכלי בימינו עקב שינויים בהרגלי הצריכה (דרך אגב, גם תיאטרון אינו עסק כלכלי ולמרות זאת העירייה תומכת בתיאטראות). יכול להיות שבית-קולנוע-קפה/פאב יכול לעבוד, ועדיין אין זה אומר שאכן זה יקרה.

    העיר תל-אביב תצטרך לשאול את עצמה בסופו של התהליך האם היא מוכנה להסתפק בבית-קולנוע עירוני אחד (הסינמטק). בינתיים הסגירה של 'קולנוע לב ברמת-אביב היא עוד אבן בשרשרת. נשארנו עם לב דיזנגוף, גת, קולנוע דיזנגוף, רבן-חן באופרה, רב-חן בדיזנגוף וגלובוס עזריאלי. מעניין מי מהם יהיה הבא שייסגר.

  15. Jack-In-Box הגיב:

    תראה את פריז לדוגמא. אומנם עיר הרבה יותר גדולה מת"א, אבל יש שם כמות בתי קולנוע פשוט עצומה. בת"א יש 6, בפריז יש 374!!, מתוכם כ-150 עצמאיים. לא ייאמן. אתם קולטים?

  16. סלע הגיב:

    פטתי זו מילה לועזית ולכן אין שגיאה.

כתיבת תגובה