הולך ברגל דרך העיתון

עבדכם הנאמן השתתף בתור הולך רגל בכתבה של ליאת לוי בידיעות תל-אביב על אמצעי תחבורה מופחתי זיהום. זו הזדמנות להודות לצלם מיכאל שטינדל שטרח לצלם לפחות 100 תמונות כדי לקבל תמונה אחת שאני נראה בה כמעט סביר בעודי פוסע ברחוב חיסין. בכתבה השתתפו גם אנשים שייצגו משתמשים באמצעי תחבורה מופחתי זיהום אחרים כמו אופניים, רולר-בליידס וקורקינט חשמלי (טרקר).

משום מה קורה הרבה פעמים שאנשים שלא סגורים על השם שלי קוראים לי יובל וזה קרה כאן שוב בכיתוב תמונה של הכתבה באינטרנט (לפחות בדפוס נשארתי יואב).

הכתבה בהחלט מקדמת באופן חיובי את נושא התחבורה הידידותית לעיר ובכל זאת יש בה דבר אחד שהרגיז אותי וזו ההתייסות של נהג האוטובוס, אלי מנור, לאוכלוסייה שמתאימה לנסיעה באוטובוסים. מנור מגדיר את האוכלוסיה לה מיועדים האוטובוסים כך:

"מי שאין לו ברירה, מי שמאמין שתחבורה ציבורית היא הפתרון."

ובכן, אני לא יודע מהן השאיפות האסטרטגיות של חברת "דן", אבל ברור לי שפה הנהג הביע זלזול בנוסעים של חברה זו. משתמע מדבריו שכל מי שיש לו ברירה אחרת לא אמור לנסוע באוטובוס, אלא אם כן הוא "מאמין" שאוטובוס הוא הפתרון. אני מקווה שחברת "דן" מייעדת את שירותיה לכלל תושבי העיר ולא רק לאלו שאין להם ברירה או ל"מאמינים" למיניהם. מצד שני, בשטח נראה שנוסעי האוטובוסים הם ברובם אכן אותם אנשים מחוסרי ברירה, שאינם מסוגלים להחזיק באמצעי תחבורה יקר יותר. חבל לי שגם נהגי "דן" הפנימו את התפיסה של הממסד העירוני והממשלתי שמעדיף להתייחס לנוסעי האוטובוסים כלוזרים שייספגו כל דבר. חברת "דן" צריכה להציב לעצמה כמטרה אסטרטגית את שיפור חווית הנסיעה באוטובוסים עד שתגיעה לרמה שבה ברוב הקווים יהיה עדיף לנסוע באוטובוס על-פני שימוש רכב פרטי.

ואם כבר בתקשורת עסקינן, אז תודה גם ליונת נחמני שכללה את הבלוג שלי ברשימת אתרים עירוניים מומלצים בתחתית הכתבה הזו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה הולכי רגל, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 Responses to הולך ברגל דרך העיתון

  1. תמונת הפרופיל של יגאל יגאל הגיב:

    כל פרסום הוא פרסום טוב כל עוד מאייתים את שמך נכון 😉

  2. תמונת הפרופיל של אהוד רוסטוקר אהוד רוסטוקר הגיב:

    מה לגבי הכנס בבת ים?

  3. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    אני מקווה להעלות את הסיכום שלי בהמשך השבוע

  4. תמונת הפרופיל של סלע סלע הגיב:

    אבל לא אייתו את שמו של יואב לרמן נכון…

    כתבו יובל לרמן.
    כשעושים HOOVERING עם העכבר מעל התמונה שלך , לרמן, מקבלים TOOLTIP : "יובל לרמן",
    גם מתחת לתמונה כתוב "יובל לרמן".

    אגב, אחזיר לך את הספר הסופש , זהו , הגיע לארץ העותק החדש והלא הרוס.

  5. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    כן, זה מה שאמרתי, טעו לי בשם בכיתוב תמונה במהדורת האינטרנט. בדפוס זה יצא בסדר. בכל מקרה, גם יובל לרמן אוהב ללכת ברגל.

    סחתיין, סלע, לא היית צריך להגזים. נראה לי שאני גם אכתוב על זה איזה פוסט בקרוב, אחד מאותם ספרים שהיה צריך לתרגם לעברית.

  6. תמונת הפרופיל של נמרוד ברנע נמרוד ברנע הגיב:

    עובדה קצרה לגבי הזיהום של אוטובס שנמסר לי מפי חבר הוועדה הבינמשרדית למיסוי ירוק בדיון שעסק בנושא התחבורה:
    אוטובוס מזהם כמו 100 מכוניות, לא כמו 50.
    כלומר, מכוניות מזהמות פחות מאוטובוסים.
    כמובן שהן יוצרות בעיות אחרות (פקקים, מקום לחנייה, הרבה יותר תאונות דרכים וכדומה) אבל מבחינה זיהומית גרידא – כמו 100 מכוניות. באסה.

  7. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    נמרוד, אני חושב שתלוי באיזה אוטובוס מדובר. האוטובוסים החדשים אמורים לזהם הרבה פחות.

  8. תמונת הפרופיל של יוחאי יוחאי הגיב:

    פשש, עשו אותך גבוה ונמרץ!
    כתבה בהחלט חיובית.
    ואגב, הכיתוב תוקן.

  9. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    נפלאות דרכי האינטרנט – אתה יכול להיות גם גבוה יותר וגם להחליף מספר שמות. התמונה בהחלט שווה, אפילו אני לא הכרתי את עצמי ככה.

  10. תמונת הפרופיל של אבל אני אבל אני הגיב:

    חבל שחברת דן טועים לחשוב שרק מי "שלא יכול אחרת" נוסע בתחבורה ציבורית. עם הנהגים המטורפים של תל אביב ובעיות החניה, אני וכל חבריי בעלי הרכב בעיר, נוסעים מדי פעם באוטובוס.

    למה לא יותר?
    – אין קו שמגיע (למשל מדיזנגוף למשרדי הממשלה בעזריאלי)
    – האוטובוס עובר בתדירות נמוכה מדי (וצריך להידחק עם עוד 80 איש באוטובוס)
    – אין אוטובוסים בשבת

    מנסיון אישי, אם הקווים שמגיעים למרכזי התעסוקה מחוץ לעיר (הרצליה, רמת החייל וכו' ) היו מגיעים בתדירות גבוהה יותר בבוקר ומספקים אפשרות נסיעה אנושית, אולי חלק מהתל אביבים לא היו הופכים ל"מי שאין לו ברירה" והיו פחות מכוניות בעיר.

  11. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    כן, והרפורמה בקווי האוטובוס במטרופולין עדיין תקועה.

כתוב תגובה לאבל אני לבטל