סקס, מכרזים וחניונים

פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתחום המוניציפאלי עולה לשלב הבא. במסגרת החקירה בפרשת "שוחד החניונים" הוגשו כתבי אישום נגד ראובן גרוס (מלך החניונים לשעבר), מנכ"ל אחוזות החוף, יעקב מאיר, וד"ר דני קורן שבין היתר מרצה באופן אירוני בנושאי מדיניות ציבורית באוניברסיטת תל-אביב (ככל הנראה הוא מרצה מצטיין במיוחד שמעדיף לבדוק גם את האספקטים הפליליים של התחום).

לצערנו הרב, גם נגד שני חברי מועצת העיר שלנו הוגשו כתבי אישום. כתבי אישום הוגשו נגד נתן וולך, ממלא מקום ראש העיר וראש סיעת הגימלאים ונגד שייקה דרורי, חבר מועצת העיר מטעם סיעת הליכוד. אני מקווה ששני חברי המועצה יצאו בלי פגע מהסיפור שעלול להכתים את השלטון המקומי לעוד שנים רבות.

למי שלא מכיר, תמצית הפרשה מצוייה בחשד לכך שבכירים באחוזות החוף (דני קורן ויעקב מאיר) הדליפו לראובן גרוס את הסכום שהוא היה צריך להגיש כדי לזכות במכרזים להפעלת החניונים בעיר תל-אביב. בתמורה לעזרה במכרזים נחשד כי ראובן גרוס נתן לחברה צ'ופרים שונים שכללו גם שוחד מיני! ועל זה נאמר מישהו פה זיין אותנו. שייקה דרורי נחשד עקב חברותו באותה תקופה בדירקטוריון אחוזות החוף ונתן וולך נחשד בחתימה לא כשרה בנושא הבאתה של בחורה מולדובית לארץ שראובן גרוס השתמש בה לכאורה בין השאר כדי לתת את אותו שוחד מדובר.

חלק מהארועים בפרשה זו קרו מזמן (עוד במילניום הקודם) ולדעתי יקשה על הפרקליטות להוכיח את הכל (ואני באמת מקווה שלפחות חברי מועצת העיר שלנו לא היו מעורבים). יש גם שיאמרו שראובן גרוס כבר קיבל חלק מהעונש בצורה של כריתת רגל.

אני בכל מקרה חושב שזו הזדמנות טובה לשנות את מדיניות החנייה העירונית ולהתחיל לצמצם את מספר החניונים הפועלים בעיר. ניתן להפוך את החניונים העיליים שעדיין פועלים בעיר לבניינים, פארקים וכיכרות וכך להיפטר מכלי רכב שמנסים להיכנס לעיר, להקטין את זיהום האוויר ולשפר את המרחב הציבורי.

לקריאה נוספת:

הפרסום בהארץ

פרשנות בהארץ

הפרסום בוואינט

פוסט זה פורסם בקטגוריה חניה, מוניציפאלי, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על סקס, מכרזים וחניונים

  1. יגאל הגיב:

    יש תקדים, באיזושהי עיר אחרת בעולם, בו צמצום איזורי החנייה ללא אלטרנטיבה הולמת של תחבורה ציבורית הביא לצמצום תואם של כלי רכב הנכנסים לעיר? בפועל זה יגרום לתנועה גדולה יותר של רכבים שמחפשים חנייה ולפגיעה כלכלית בפעילות העירונית. לפי דעתי, המאמץ צריך להיות בכיוון של שיפור ניכר באמצעי התחבורה הציבוריים והקצאת נתיבי תעבורה בלעדיים (עם אכיפה…), ומנגד הפיכת החנייה בעיר (ברחוב או בחניונים) ליקרה באופן ניכר ביחס לשימוש בתחבורה ציבורית, כך שיהיה הרבה פחות אטרקטיבי להגיע עם רכב לתל אביב, אבל עדיין אפשרי.

  2. ערן הגיב:

    נראה לי שיגאל צודק. ומעבר לכך אני לא בטוח שהעירייה מעוניינת לצמצם באמת את היקף התחבורה הפרטית הנכנסת לעיר. ‏ אגב, מעניין בעיני הרצון שלך "לשמור" סל חברי מועצת העיר המואשמים. האם זה כי אתה חושב שהם חפים מפשע או כדי לא להכתים את השלטון המקומי כפי שכתבת. כי אם הם לא חפים מפשע לדעתי האינטרס הציבורי יהיה לא לשמור את הכביסה המלוכלכת בבית ולספוג את הכתם של מציאת שני עשבים שוטים. הכתם בשמירה על העשבים גדול יותר לדעתי. הסייג היחיד שלי הוא שאינני בקיא בפרשה כך שאולי אתה מתבסס על ידע שלי אין ומסיק ממנו שהם חפים מפשע.

  3. יוני הגיב:

    והנה משהו טוב גם על תל אביב:
    מאמר ארוך מהניו-יורק טיימס שמהלל את העיר תל אביב:
    http://www.iht.com/articles/2008/07/20/travel/20telaviv.php

  4. לרמן הגיב:

    יגאל. תחבורה זה דבר הוליסטי. כל פעם שדבר אחד משתנה, גם שאר הפרמטרים בחבילה זזים.
    בקופנהאגן מורידים כל שנה בין שניים לשלושה אחוזים מהחנייה הקיימת וזה מה שהפך את מרכז העיר שם למקום חי.
    בגדול, פגיעה ברכבים פרטיים משפרת את התחבורה הציבורית, שכן יש פחות רכבים שמפריעים לאוטוסבוסים ולמוניות לנסוע.

    ערן, אני לא בטוח שחברי המועצה חפים מפשע, וטוב שהפרקליטות עושה את עבודתה פה. מה שאני אומר שאני מקווה שהם יצאו זכאים כדי למנוע פגיעה נוספת במעמדו של השלטון המקומי, מה שגם שמקריאת הפרטים של הפרשה הם באופן יחסי לא ביצעו לכאורה את העבירות המשמעותיות.

    יוני, ראיתי את המאמר הזה. מסתבר שיש לנו אחלה עיר.

  5. יגאל הגיב:

    יואב, אם רוצים להפוך את מרכז תל אביב למתחם סגור רק למי שגר בין נורדאו לבוגרשוב, אז צמצום החנייה הוא רעיון מעולה, אחרת ממש לא. כדי להגיע מגבעתיים (פרבר קרוב מאד של תל אביב) למרכז העיר בתחבורה ציבורית אני צריך להשתמש בשני אוטובוסים (בסביבות 20 ש"ח הלוך ושוב, לא סגור לגבי מחירים) שלא לדבר על הזמן (המתנה של 15 דקות ויותר לאוטובוס), עם האוטו אני במרכז העיר תוך 10 דקות, ושעת חנייה בכחול-לבן היא 4.60 ש"ח, תעשה את החשבון מה עדיף. התחבורה הציבורית (העירונית) באיזור המרכז צריכה נענוע רציני כדי להוות אלטרנטיבה ראויה לרכב פרטי, גם אם הכבישים בתל אביב יהיו ריקים מרכבים פרטיים. אנחנו עדיין לא שם, בטח שלא בקופנהאגן.

  6. לרמן הגיב:

    יגאל, צמצום החנייה והנציבים לרכב הפרטי צריך לבוא עם שיפור באמצעי התחבורה האחרים – אופניים, הלכיה ברדל ותחבורה ציבורית. צמצום כמות הרכב הפרטי באופן אוטומטי משפרת את התנאים להליכה ברגל ולרכיבה על אופניים (פחות זיהום, רעש וסיכוי להידרס) וכן לתחבורה הציבורית.

    אנחנו יכולים לבחור שהעיר תהיה מכוונת לרכב פרטי (כמו שהיא היום) או לאנשים. אני מעדיף עיר לאנשים. וכן, הגיע הזמן לפוסט בנושא הרכב והעיר.

  7. פינגבאק: Breaking News: נתן וולך התפטר | עוד בלוג תל-אביבי

  8. פינגבאק: עוד הערה על אתיקה מינית בחלונות הגבוהים « Splinters – שבבים

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s