אנשי הקמפיין של חולדאי מתבלבלים בין ביצועים להבטחות שהופרו

מי ששם לב למה שקורה ברשת בעניין הבחירות רואה כי בזמן האחרון מסתמנת עליית מדרגה אקספוננציאלית בכמות התוכן האינטרנטי על הבחירות הן בבלוגים השונים וכן ביו-טיוב. גם אם לא ברור כמה המדיום הזה משפיע על העולם האמיתי (נראה את זה ב-11.11), לפחות בביצה הקטה יש תסיסה רצינית.

בכל מקרה, ממש לפני יום כיפור נרשמה עוד קפיצה קטנה בכמות התוכן. שוקי גלילי ערך בזמנו רשימה של 101 לינקים ביקורתיים שעלו בעיתונות לגבי רון חולדאי. הרשימה הזו זכתה לתהודה גדולה ברשת והיום מופיעה במקום השני בגוגל כאשר מחפשים את רון חולדאי. אנשי המטה של רון חולדאי לא נשארו אדישים, ולמרות שגלילי תומך במועמד דב חנין (שמקבל תמיכה מ-84 בלוגרים בגלוי) העלו 105 לינקים שמתייחסים לפועלה של העירייה בתקופת חולדאי בצורה אוהדת. אותה רשימת לינקים (שמופיעה בעמוד שחסום לתגובות גולשים) נושאת את הכותרת המפוצצת "הביצועים של רון חולדאי". שוקי גלילי מתייחס לכל העניין הזה בצורה משעשעת ואף חושף שלמעשה היו ברשימתו לא פחות מ-112 לינקים.

ובכן, אם תקראו בעיון תראו שהרבה מהלינקים החיוביים של חולדאי מופיעים בזמן עתיד וכוללים הבטחות על הקרח. כמו כן, יש שם כפילויות רבות של אותו נושא בדיוק, ויואב עינהר כבר עשה את עבודת הסינון כדי לקבץ את הכפילויות ברשימה הזאת. כמובן שברשימת "הביצועים של רון חולדאי"  יש גם התייחסות לפעיליות אמיתיות שאשכרה קרו כמו שיקום נמל יפו ופתיחת מרכז הלהט"ב. בסך-הכל הרשימה נעה בין דברים טובים שחולדאי עשה להבטחות ומרובה כפילויות. יש שיאמרו שגם ברשימה הביקורתית של שוקי יש כפילויות, אך עד כה, לצערי, אף אחד מתומכיו הרבים של רון חולדאי לא טרח לכתוב פוסט בנושא כמו שעשה יואב עינהר.

עבדכם הנאמן שמח לגלות 12 לינקים ברשימת ה-105 של חולדאי בקטגוריית התחבורה, ואני מתכוון לנתח אותם כאן לפניכם ולראות עד כמה חולדאי באמת ביצע בתחום התחבורה (חוץ מלצעוק שאין לו סמכויות מתחת לכל עץ רענן).

בואו נתחיל במה שחולדאי ממש, אבל ממש לא ביצע. על-פי הקמפיינרים של חולדאי, בעתיד הקרוב יפוזרו בתל-אביב אלפי אופניים להשכרה ואנו נזכה לרכב על אופניים בין תחנות עגינה שיפוזרו בעיר, ממש כמו שביצעו בפריז (ללא חשש מגניבת האופניים והסרבול שבאחסנתם בבית). ההבטחה הזו זכתה ללא לפחות מ-3 לינקים שונים לכאורה, שמהווים רבע מביצועיו המצויינים של רון חולדאי בתחום התחבורה. מדובר כאן בהבטחה שהופרה ולא תזכה לראות את אור היום ומטהו של חולדאי טוען שזה חלק מיכולת הביצוע שלו. מכרז השכרת האופניים בוטל לא מזמן לאחר שעיריית תל-אביב-יפו החליטה שזה יקר מדי בשבילה (עדיף לזרוק את הכסף במחלף החדש בלה-גרדיה). כמה קל להבטיח, כמה קשה לבצע. אני ממליץ לאנשי הקמפיין של חולדאי לבדוק עם הבוס שלהם מה באמת בוצע בעיר הזאת לפני שמפרסמים הבטחות עבר שלא קוימו אצלו בבלוג.

נשארו לנו עדיין 9 לינקים תחבורתיים שמעידים על איזושהי רמת ביצוע אצל חולדאי. ובכן, מתוך תשעת הלינקים הנוספים שניים מתייחסים לאותה כתבה עצמה שמופיעה תחילה באתר הארץ, ואחר-כך באתר של וואלה!, ואז מופיעה אותה כתבה עצמה של וואלה! שוב תחת הכותרת "חולדאי: האוצר והתחבורה מפרים הסכם הרכבת הקלה" (להארץ וואלה! יש הסכם כזה של שיתוף תוכן). כתבה בודדת זוכה כאן ללא פחות משלושה לינקים שונים (ששניים מהם מלנקקים בדיוק לאותו עמוד ברשת). מעבר לכך שמדובר באותה כתבה עצמה בדיוק (ולא בכתבות דומות בעיתונים שונים) הכתבה מתייחסת להבטחה של חולדאי לרכבת תחתית בתל-אביב ב-2013. ועל זה נאמר "נער הייתי וגם זקנתי, וטרם ראיתי רכבת תחתית בתל-אביב". בכל מקרה, גם התאריך של 2013, כבר לא ריאלי. להבטיח לנו דברים לעוד 5 שנים זה לא בדיוק משהו שראוי לטייטל ביצוע.

נשארנו עכשיו רק עם ששה לינקים בתחום התחבורה שאולי מייצגים אשכרה ביצועים (רבק, חולדאי כבר 10 שנים ראש העירייה, בטוח עשה משהו בתחום). הלינק הראשון מתייחס למכתב שכתב חולדאי למשרדי האוצר והתחבורה ובו הוא מתרעם שהם מפרים את ההסכם שלהם עם העירייה בנוגע לרכבת הקלה. בלי להיכנס לפרטים הסבוכים, כתיבת מכתב היא פעולה מורכבת שנדרשים לה יכולות ביצוע גבוהות, ואין ספק שתורמת רבות למצב התחבורתי בעיר. אם כל תושבי העיר יהיו עסוקים בכתיבת מכתבים במקום ברצון להגיע ממקום אחד לשני בעיות התחבורה יצומצמו משמעותית. הלינק השני מתייחס לכך שרון חולדאי מתנגד לחוק הקסדות של גלעד ארדן. קשה לי לראות כיצד התנגדות לחוק אווילי יכולה להיחשב כפעולה ביצועית, אבל אני בטוח שלקמפיינרים של חולדאי זה לא מפריע.

נשארנו רק עם ארבעה לינקים אחרונים בתחום התחבורה. חייב להיות משהו טוב שחולדאי ביצע בתחום. עוד לינק מעניין בתחום מתייחס לפיילוט "יום ללא מכוניות" שנערך בתל-אביב לפני 8 שנים. הידד, נמצאה פעולה תחבורתית חיובית שאשכרה ראוייה לשבחים ובוצעה על-ידי רון חולדאי. חבל שמשום מה הפרוייקט הזה לא המשיך. למזלנו, היהודים המציאו את יום כיפור. ועכשיו אנחנו עם שלושה לינקים אחרונים שאולי יעידו בכל זאת על דבר או שניים שבוצעו באמת ולא כפיילוט.

לינק חיובי אמיתי אחד מתייחס לכך שאין יותר מדרכות בצבע אפור במרכז תל-אביב וכולן צבועות בצבע כלשהו (חוץ ממדרכה אחת ברחוב תש"ח, אבל אל תגלו). חבל שמחירי החנייה עדיין זולים מאוד (רון חולדאי גובה רק 4.70 ש"ח לשעת חנייה מכל מבקר בעיר, בעוד שהוא יכול לגבות 5.20 ש"ח על-פי החוק. תושבי מרכז העיר מקבלים חנייה חינם, או שמשלמים 60 אג' בלבד לשעת חנייה אם במקרה הם עברו לצד השני של אבן-גבירול). עוד שני לינקים מתייחסים לעידוד תחבורת האופניים (תוכנית שהחלה ב-1996 בתקופת מילוא) שגם על זה מגיע לחולדאי כיפאק אחד. יש שיאמרו שהביצוע של שבילי האופניים לוקה בחסר, אבל אני מקווה שמטעויות העבר לומדים.

סיכום: מתוך 12 לינקים בנושא תחבורה, שלושה מתייחסים להבטחה שהופרה בנושא מכרז האופניים, שלושה מתייחסים לאותה כתבה בדיוק שנותנת הבטחה לרכבת תחתית בשנת 2013, שני לינקים מתייחסים לדעותיו של חולדאי על השלטון המרכזי, לינק אחד מתייחס לפיילוט שבוצע לפני 8 שנים ושלושה לינקים בלבד מתייחסים לביצועים אמיתיים.

מהרשימה שפורסמה בבלוג של חולדאי אני מתרשם שמדובר בראש-עירייה כושל במיוחד בתחום הביצוע התחבורתי, שיודע להבטיח הרים וגבעות ולבצע כזית.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ארה"ב, ביקורת, חולדאי, מוניציפאלי, תחבורה, תל-אביב, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על אנשי הקמפיין של חולדאי מתבלבלים בין ביצועים להבטחות שהופרו

  1. שוקי הגיב:

    יפה מאד. יסודי ורציני כתמיד.
    (אבל מה לגבי שימוש ב-nofollow? פנה אליי אם אתה צריך פתרון)

  2. יוני הגיב:

    הי לרמן. קודם כל אהבתי את מה שעשית עם הלינקים – בהחלט עבודה יפה ומאומצת (שאני הולך עכשיו לחקות).
    עם זאת, כמובן היא מאד משוחדת כי אפשר לעשות בדיוק את אותו הדבר עם הלינקים של שוקי שחוטאים כמעט באותה בעייה – דבר שמעניין שאף אחד לא עשה. גם הכתבות שלכאורה כנגד חולדאי, אם נכנס אליהן לעומק, נגלה שבכלל רבים לא מסכימים עם מה שנכתב, או שמדובר בנק' מאד שנויות במחלוקת (כתבות כמו בריכת גורדון או הריסת אוסישקין).

    לצורך השוואה ניקח את הלינקים אודות "מחלקת החנייה והאכיפה" – ונבדוק כפילויות, לינקים לא רלוונטים או מטעים או סתם לינקים שבאו לנפח.
    אנחנו מתחילים ב-2 לינקים שבכלל לא עובדים (בפרשת החניונים) ועוד כתבה שלישית (מי דיבר על כפילויות?!) על פרשת החניונים שבכלל לא מדברת על חולדאי (ואם כן, זה כבר לא רלוונטי עם סגירת תיק החקירה – נציין ששלוש הכתבות מצטרפות ל-3 כתבות נוספות בחלק "מנהל תקין" על פרשת החניונים – מה, יש כאן כפילויות? לא יכול להיות, רק חולדאי עושה את זה).
    ממשיכים בכתבה על הייצוגית כנגד העירייה בנושא החניה. כמובן ששוקי "שכח" לציין שהייצוגית בכלל נמחקה ביולי השנה על ידי התובע – ולכן לא ברור למה בכלל הביא את הכתבה הזאת. מעניין למה באמת.
    אנחנו ממשיכים ב-2 כתבות זהות על קריית ספר, שמצטרפות לכתבה אחרת זהה שיש במקום אחר בלינקים (מי דיבר על כפילויות?) – בכלל לא רלוונטי לכאן, כי כבר מופיע ב"סביבה ושימור".
    הכתבה של מרוז (שעצרו אותו) מופיעה גם כן כבר בחלק של פיתוח העיר.
    חוץ מזה יש שם 3 כתבות זהות על אותה תוכנית של העייריה להגביר את האכיפה בנוגע לחניה, כולן מה-1-2 בינואר 2005 (לרמן, נראה לי שדווקא אתה תומך בתוכנית כזאת, לא?) – מי דיבר על כפילויות?
    נשארנו עם כתבה אחת מוצדקת –על חוסר היעילות של מוקד העירייה באגף החניה.
    נשארנו עם רק 2 כתבות שמדברות על החוסר במקומות חניה בתל אביב (בעיקר מערבית לאבן גבירול). כמובן שהבאת הכתבות לא מונעת מאנשי הבלוגים השונים לטעון שוב ושוב שאסור לבנות עוד חניונים במרכז תל אביב – כך שאני לא מבין איך אפשר להביא כתבות על כך שאין מקומות חניה ובאותה נשימה לטעון שאין לבנות מקומות חניה. ולא, הכתבות לא מדברות על שיפור התחבורה הציבורית, אלא על הצורך להוסיף מקומות חניה ובניית חניונים.

    אז מה הסיכום שיש לנו? 14 כתבות בסך הכל: 2 לינקים שלא עובדים (שגם ככה מהווים כפילות עם לינק נוסף על נושא שכבר לא רלוונטי לגבי חולדאי), 2 לינקים זהים על נושא שכבר הוזכר במקום אחר ועוד אחד שמופיע גם כן כבר במקום אחר, 3 כתבות זהות על אותה תוכנית להגברת האכיפה, 2 כתבות על העדר מקומות חניה (כמובן מבלי להזכיר שבכלל אנשים רבים מתנגדים להוספת מקומות חניה – ולא החישובים האלו נעשים בלי קשר לשאלת התחבורה הציבורית), כתבה אחת על ייצוגית שכבר בכלל נמחקה על ידי התובע, ועוד כתבה אחת מוצדקת בלבד.

    סיכום סופי: אז מה באמת היה צריך להישאר מ-14 לינקים? כתבה מוצדקת אחת, כתבה אחת על תוכנית העירייה להגברת האכיפה ונניח כתבה אחת על העדר מקומות חניה מערבית לאבן גבירול (למרות הבעייתיות בטיעון). וואו, 3 מתוך 14 – ממש עבודה רצינית. כל הכבוד שהגיע ל-112 (נו באמת).

    אתה מוזמן לפרסם את זה גם כפוסט עצמאי (כתבת שאף אחד לא עשה ניתוח לחלק של שוקי, אז הנה אחד לדוגמא – כמו שאתה עשית).

  3. יוני הגיב:

    שכחתי כמובן לציין שכל הניתוח נעשה לפוסט של שוקי – 101 לינקים.

  4. חנוך הגיב:

    ליוני

    אני מסכים איתך שעקב כך שוקי לא מתאים להיות ראש העיר

    ולא רק הוא

  5. יוני הגיב:

    חנוך, זה כמובן לא העניין (לא ממש צחקתי) – הרשימה של שוקי הפכה לסוג של כתבי קודש בשבועיים האחרונים ברשת, בעוד הרשימה של חולדאי זכתה לביקורות ולעג – למרות שהרמה של שתיהן בעייתית מאד.

    המטרה שלי הייתה בעיקר להראות שאותה ביקורת שהופנתה נגד הרשימה של חולדאי מתאימה בהתאמה מלאה גם לרשימה של שוקי – אבל בגלל שרוב הבלוגרים ברשת הולכים בעיניים עצומות אחרי הרשימה של שוקי, מבלי שאף אחד באמת בדק אותה (בניגוד למאמץ הרב שעשו כנגד הרשימה של חולדאי, שגם בעיני בעייתית מאד) – רציתי להראות (אחרי שלרמן ביקש) שגם הרשימה של שוקי לא טובה בכלל, יש בה כפילויות רבות, מידע לא נכון, מטעה ולא עדכני, וטענות הפוכות – ולכן עצוב לראות איך כל הבלוגספריה הולכת בעיניים עצומות אחרי הרשימה הזאת, רק כי המטרה קדושה (דב חנין) הרבה יותר מאשר הדרך שבה עושים אותה.

    דווקא מקהל חושב, עדכני ומעורב הייתי מצפה להרבה יותר ביקורת עצמית – אבל בשבועות האחרונים המונח הזה נעלם לחלוטין – גם אם צריך לוותר הרבה פעמים על האמת או להעלים עין, כפי שכולם עשו בנוגע לרשימה הראשונה.

    בעיניי הדרך שבה פועלים הבלוגרים לא הרבה יותר טובה מהדרך שבה פועלים אנשי הקמפיין של חולדאי – דווקא כי הם משתמשים בדרכים מאד בעייתיות, ואז כאשר חולדאי משתמש באותן דרכים, אז הם נזכרים לבקר אותו, אבל שוכחים לעשות ביקורת עצמית – ואותי לפחות זה מאד אכזב – אולי פשוט לא היו צריך לצפות.

    לפחות חנוך שמחתי לראות שהסכמת איתי לגבי הבעייתיות של הרשימה של שוקי – והגיחוך בהצגת "112" לינקים (דבר שכמובן כולם "שוכחים" להתעלם ממנו).

  6. ברק הגיב:

    לרמן,

    ביקשת פוסטים שמבקרים את פעילות עיר לכולנו – הרם את הכפפה שיוני זרק ופרסם את שתי התגובות שלו בתור פוסט אחד לכל דבר ולא כתגובה.

    טענות יפות העלית יוני, ביקורת מצויינת.

  7. לרמן הגיב:

    יוני, אני חייב להגיד לך שהניתוח שלך קצת מוטעה.
    עשיתי את הבדיקה שלך ומצאתי שכל הלינקים בקטגוריה של "מחלקת אכיפה וחנייה" בפוסט של שוקי עובדים. יכול להיות שכשאתה בדקת חלק מהאתרים היו למטה, אבל אין לשוקי לינקים שלא עובדים.

    מסכים איתך שיש כפילויות מסויימות, אבל מעבר לכך כל הכתבות רלוונטיות. מצוקת חנייה היא בעייה אמיתית של עיר שכל מאמציה הושקעו בפתרונות לרכב פרטי, ולכן הכתבות שמתארות את הבעייה רלוונטיות. פתרון בעיות חנייה לא דורש בניית חניונים, אבל הוא דורש פתרון שחולדאי נמנע ממנו (הרחבת שימוש באמצעי תחבורה שהם לא רכב פרטי). לא הבנתי מדוע לדעתך עניין בניית חניון במקום הפארק שהובטח לא שייך לנושא חנייה.

    לא נראה לי שהפוסט של שוקי מכוון ל"אידיאולוגיה" עירונית כזו או אחרת, והוא לא מדבר על הפתרונות, אלא מביא לינקים שמתארים שיש בעיות בעיר תל-אביב.

    הסיכום שלי מראה שהלינקים של שוקי הרבה יותר רלוונטיים ממה שאתה טוען, והרבה יותר קולעים מהלינקים שהובאו בשמו של רון חולדאי.

  8. oren הגיב:

    יוני,
    ניסיתי ללכת עם התגובה שלך לאתר של שוקי ולבדוק..
    כל הלינקים עבדו אצלי במחשב.
    יש כתבות באותו נושא, אבל בהחלט כתבות שונות.
    התיק נגד חולדאי נסגר מחוסר ראיות. (אחד הלינקים האהובים עלי – "חקירת חולדאי: לא זוכר, לא יודע, לא מכיר" ) אולי הוא לא אשם בפלילים, אבל בתור איש ציבור הדבר בעייתי.
    בקשר לחנייה – עוד לינק שאני אוהב "עיריית תל-אביב חוגגת על הדו"חות". אם יש בעיות חניה, למה לחגוג? לפחות עד שאין תחבורה ציבורית טובה צריך להקל, אבל זו רק דעתי.
    לא הבנתי את המתמטיקה שלך. אחרי שהורדתי את כל הכתבות שאתה הורדת נשארתי עם 100 לינקים בערך, אני מוכן לחלק את המספר הזה ב2.
    עדיין מכובד.

  9. יוני הגיב:

    הי לרמן,
    2 הלינקים שלא עבדו לי בבדיקה, באמת עובדים עכשיו – זה עדיין לא משנה את מה שכתבתי וזה בוודאי לא הופך את הניתוח למוטעה (כפי שכתבת) – מדובר ב-2 לינקים נוספים ללינק קיים בנוגע לפרשת החניונים שנוספים ל-3 לינקים אחרים על פרשת החניונים – בסה"כ 6 לינקים לאותה פרשה אחת, שחולדאי אפילו לא מואשם בה (מי מעז לדבר על כפילות לינקים?) – ואולי אפילו יש יותר שאני לא ראיתי.

    בנוגע לקריית ספר – שוב, מדובר בכפילות. מדובר בלפחות 3 לינקים שאני ספרתי שמדברים על קריית ספר ומופיעים גם בחלק של החניה וגם בחלק של סביבה ושימור – ובהחלט יכול להיות שזה מופיע בעוד כמה מקומות שפיספסתי. מי מדבר על כפילות? זה ממש לזלזל בקורא (ובכל מקרה, בגלל כוונות הכותב, נראה לי שהרבה יותר רלוונטי שזה יופיע בסביבה ושימור מאשר בחניה).

    כפי שכתבתי, הלינקים ששוקי מביא בחלק של החניה לא מדברים על פתרונות תחבורתיים, אלא על העדר מקומות חניה. יש הבדל גדול מאד. הפתרון הנבלע מן הכתבות הן יותר חניונים ולא יותר תחבורה ציבורית – אלו כתבות שמתלוננות על העדר מקומות חניה ולא על העדר תחבורה ציבורית. האם זה באמת מה שאתה רוצה? (לא כולם דרך אגב באמת תומכים בדעה שלך, יש כאלה שבאמת רוצים יותר חניה ולאו דווקא תחבורה ציבורית).

    מה שכתבת לא שינה את מה שכתבתי למעלה – עדיין מדובר ב-14 כתבות שמהן יש אולי 3-4 שבאמת היו צריכות להופיע שם – והשאר או שהן כפולות לכתבות רבות אחרות (6 כתבות על פרשת החניונים, 3 על קריית ספר, 3 על תוכנית האכיפה ועוד), או שהן פשוט מטעות בכוונה (למשל התביעה הייצוגית שנשכח להגיד שכבר נמחקה על ידי התובע).

    אני בכלל לא בא להצדיק את מה שחולדאי עשה (שלא יותר טוב מזה של שוקי), אלא בא להגיד – שקצת ביקורת עצמית לא הורגת אף אחד – ועשיתי בדיוק את מה שאתה עשית רק לפוסט של שוקי (נסה לקרוא שוב את מה שכתבתי מנק' מבט אובייקטיבית ככל האפשר) ולפי דעתי הראתי יפה מאד שבסופו של דבר הוא נופל בדיוק לאותם כשלים של חולדאי – למרות שכמובן אף אחד מהבלוגרים לא טורח לציין או לבדוק.

  10. לרמן הגיב:

    בפרשת החניונים חולדאי נחקר ארוכות. קצת קשה להגיד שהוא לא היה מעורב שם. כמו שכבר אמרתי, יש כפילות אצל חולדאי, כמו שיש אצל שוקי (לפחות שוקי לא נותן לינקים לאותו עמוד בדיוק כמו שעושים אצת חולדאי). מה ששוקי בזמנו בא להגיד (לפחות על-פי הבנתי) הוא שבמהלך הקדנציה התקופה בה חולדאי היה ראש העירייה לא כל העולם סגד לו והיו אפילו כתבות בעיתונים שביקרו אותו, ובשביל זה על-פי הבנתי הוא הביא מסה של לינקים, כדי להראות את כמות הביקורת (שחלקה חוזר על עצמה).

    אצל חולדאי החליטו שכתבות שמדברות על הבטחות שהופרו נחשבות כמו ביצועים וזה קצת איך לומר הטעייה מכוונת, וממש לא מקביל לעניין הכפילויות שיש בשתי הרשימות.

    מה שאני רוצה באמת זה לא ערימות של לינקים.

    מה שאני רוצה באמת זה ראש עירייה עם תפיסה אורבנית מתקדמת, שמבין שתחבורה עירונית היא מערכת משולבת של שלל גורמים שעוזרים לאנשים להגיע ממקום אחד לשני. מה שאני באמת רוצה זה ראש עירייה שמנהל דיאלוג על בסיב קבוע עם תושבי העיר ולא חושב שכל החוכמה נמצאת אצלו. מה שאני באמת רוצה זה שכשמחלקת השיפוצים של העירייה הופכת לי את הרחוב יגידו לי כמה ימים לפני.

  11. אורן הגיב:

    תודה על הניתוח היסודי.

    כתושב של עיר אחרת המבקר בת"א רק מדי פעם, אני חייב לציין שבתחום האופניים בכל זאת רואים שיפור בשנים האחרונות. רואים הרבה יותר רוכבים בעיר. אז כן, חלק מה"הישג" הזה נוצר ע"י הוספת פקקים ובעיות חניה.

    אבל ברצינות, אחוז מסויים משבילי האופניים שהעירייה סללה הם באמת טובים, כמו למשל בפארק הירקון, שביל חדש לאורך הירקון ברמת החי"ל, שביל לצד כביש תל ברוך (מאזור שדה דב עד צומת גלילות). הבנתי גם שיש שביל חדש לא-רע על הכביש במשה דיין, אבל לא ראיתי אותו.

    אכן מעט מדי, אבל זה גם משהו.

  12. יוני הגיב:

    משהו נוסף –
    הטענה שלך שאין הכוונה לאידיאולוגיה בהבאת רשימת ביקורות היא מאד בעייתית (במיוחד כאשר כמות הביקורות/בעיות היא הדבר העיקרי שמנסים לטעון).

    כאשר עושים רשימה של ביקורות, אי אפשר להביא ביקורות סותרות ולטעון – וואו, כמה מתלוננים יש.
    היום למשל פורסמה כתבה במעריב (או הארץ, אני לא בטוח איפה קראתי את זה) על תושבים ברחוב אבן גבירול שתובעים את העירייה כדי שיסגרו איזה פאב ברחוב שעושה להם רעש עד השעות הקטנות של הלילה.
    נניח והעירייה תעשה את זה, אז כמובן תהייה כתבה של בעל הפאב שמתלונן שסגרו לו את הפאב.

    האם נראה לך הגיוני להביא את שתי הכתבות ביחד? (ואפילו רק אחת מהן – יש כאן כמובן בעייתיות מובלעת גדולה בניסיון להראות רק צד אחד שמתלונן – מה עם הצד האחד שמרוצה? לא תמיד יש פתרונות שכולם מרוצים מהם).

    חייבת להיות אידיאולוגיה מסויימת תחת הביקורות האלו, אחרת איזו משמעות יש לספירת הביקורות? כבר כתבתי את זה הרבה פעמים, אבל בכל פעולה עירונית יש כאלו שבעד ויש כאלו שנגד – ולכן כמעט כל דבר שיעשו, מישהו הולך להתלונן על זה.
    ברור שלא הגיוני להביא את 2 המתלוננים באותו המקום ולטעון – תראו כמה תלונות יש.

    לכן, כאשר אתה מנסה לטעון שאין ניסיון להביא פתרונות, אלא רק להביא את הבעיות בתל אביב – זה לטעמי משפט מאד בעייתי. אם אין לך פתרון שאתה מעוניין בו, אל תביא את הבעיות, כי מאחורי כל אחד שמתלונן יש לפעמים אחד שמרוצה. אם יש לך פתרון שאתה מעוניין בו (למשל הגברת התחבורה הציבורית), אל תביא כתבות על אנשים שמתלוננים על כך שצריך להגדיל את מקומות החניה ולספק את צרכי הרכב הפרטי.

    האם הבנת את הבעייתיות בעניין?

  13. יוני הגיב:

    לרמן, לגבי הפסקה האחרונה שלך –
    "מה שאני רוצה באמת זה ראש עירייה עם תפיסה אורבנית מתקדמת, שמבין שתחבורה עירונית היא מערכת משולבת של שלל גורמים שעוזרים לאנשים להגיע ממקום אחד לשני. מה שאני באמת רוצה זה ראש עירייה שמנהל דיאלוג על בסיב קבוע עם תושבי העיר ולא חושב שכל החוכמה נמצאת אצלו. מה שאני באמת רוצה זה שכשמחלקת השיפוצים של העירייה הופכת לי את הרחוב יגידו לי כמה ימים לפני.".

    אני מסכים לחלוטין.

    עם זאת, זה עדיין כמובן לא שולל את הביקורת שלי למעלה.

  14. לרמן הגיב:

    אורן, מסכים, אפילו התייחסתי לנושא האופניים בפוסט כאחד הדברים שחולדאי אשכרה קידם באמת.

    יוני, אני מרגיש פה קצת כמו הדובר של שוקי, אז תרשה לי לצטט אותו:
    "במטה חולדאי סומכים על הזיכרון הקצר שלכם. הם מנסים להציג את תל-אביב יפו כעיר שמחה ומרוצה שאין בה בעיות ושאוהבת את ראש-העיר שלה."

    שוקי בסך-הכל הביא רשימה שמראה שלא כל תושבי העיר מעריצים את חולדאי כל הזמן, וחלקם מסיבות שסותרות אחת את השנייה. את הנקודה הזו שהוא התיימר להעביר הוא העביר. שוקי שם לעצמו רף מסויים ואותו הוא ביצע. הוא לא התיימר לייצר רשימה שתכלול את הפתרונות האורבניים הכוללים לתל-אביב, ואפילו לא התיימר לקבוע מה לדעתו נכון או לא נכון. הוא לא התיימר לטעון שכולם שונאים את רון חולדאי. בסך-בכל הוא אמר שלא כולם אוהבים אותו והראה את זה בצורה משכנעת.

    במטה של חולדאי התיימרו להביא את רשימת הביצועים שלו, ובזה הם לא כל-כך הצליחו.

  15. מוזר יוני, עד כמה שאני זוכר אתה ניסית לעשות דבר דומה (להביא רשימות ביקורות על חנין) וגם שם קרא לך דבר שבו אתה מאשים את שוקי – הצגת דברים בצורה שמטעה את הצופה.

    בפרשת החניונים החליטו שאין האשמה פלילית של חולדאי – איזה יופי. כעת נותנו עם ראש עיר שהסגן שלו מואשם בפלילים, עם פרשה שהתקיימה שנים. אחרי זה באו עוד 2-3 פרשות. ראש העיר כמובן לא יודע מכלום. בבוקר אנחנו מקבלים חולדאי שיודע כל דבר קטן שהולך אצלו בעיר, מין נפוליאון כזה, ובצהריים יש לנו חולדאי שלא יודע שום דבר, אף אחד לא מספר לו שום דבר. אשרי המאמין.

    שחיתות ובעיות מנהליות לא נולדו כאן אצלנו. יש לזה תקדימים בעולם, ויש גם תרופות. תרופה אחת היא המנעות מניגוד אינטרסים. תרופה שניה זה שיתוף הציבור. תרופה שלישית זה שקיפות. חולדאי כנראה לא שמע על זה ולכן במקום לפרסם את תקציב העירייה הוא סוגר ישיבות מועצה. ואחר כך הוא "מתפלא" שיש אצלו שחיתות.

    יש שם כמובן עוד לינקים מופלאים – התקציב ה"ירוק" – חבל שהחברה להגנת הטבע לא חושבת שהוא ירוק.

    ההתחייבות להוריד זיהום אוויר – עוד הכרזות חגיגיות שלא שוות את הנייר שהן כתובות עליו – פורום ה-15 יתחיל לבצע סקר זיהום אוויר שבסופו של דבר יגיד מה שכולם יודעים כבר היום – זיהום האוויר בערים כמו תל אביבי יפו גבוה, מה אפשר לעשות לגבי זה ? ובכן קורטיביה עשתה, ופורטלנד עשתה ופורטלנד היא העיר היחידה בארה"ב שהצליחה להקטין זיהום אוויר ופליטות חממה. חולדאי לא מתכוון ללכת לשם. אחרת הוא לא היה כותב במצע שלו שזיהום האוויר ב-2025 יעלה (מצד שני הוא כתב שם גם שזיהום האוויר ירד – טוב הוא גם הבטיח פארק בקריית ספר וחנין לא עומד בהתקווה ויש פרוייקט להשכרת אופניים – כנראה שהאמת היא גמישה).

    "“מה שאני רוצה באמת זה ראש עירייה עם תפיסה אורבנית מתקדמת, שמבין שתחבורה עירונית היא מערכת משולבת של שלל גורמים שעוזרים לאנשים להגיע ממקום אחד לשני. מה שאני באמת רוצה זה ראש עירייה שמנהל דיאלוג על בסיב קבוע עם תושבי העיר ולא חושב שכל החוכמה נמצאת אצלו. מה שאני באמת רוצה זה שכשמחלקת השיפוצים של העירייה הופכת לי את הרחוב יגידו לי כמה ימים לפני.”."

    תפיסה אורבנית מתקדמת – בשבילי לפחות זה ז'יימה לרנר, טום פוטר ודב חנין.
    תחבורה משולבת – לא נראה לי שחולדאי בכיווון, לא עם הקצב שבו הוא בונה חניונים.
    דיאלוג עם התושבים – לדוגמה אם אתה מזמין את התושבים לכנס וכותב בו שהתושבים באים לשמוע ולהשמיע – תן להם לדבר.
    שקיפות תכנון ובנייה – אחד הסעיפים בנמצע של חנין.

    בקיצור יוני – חוץ מזה שמאיזו סיבה עלומה, חנין הוא לא אופציה אצלך, לכל שאר האנשים יש בערך 2 אופציות בבחירות האלה וחנין הוא קרוב יותר למה שיוני כתב.

    ===========

    לרמן – לי נראה שכל הסיפורים האלה הם התקננות.

  16. לרמן – – לי נראה שאנחנו ממשיכים לרקוד לפי החליל של חודלאי.

    נגמרו השקרים על חודלאי לא עומד בהתקווה אז כעת אפשר לדבר על מערכת השכרת אופניים, רכבת תחתית ב-2013 (אגב , דוברמנת"ע כבר מדבר על 2014 לפחות) ועוד.

    להתנהגח על זה , זה לשחק בקטנה. בסופו של דבר הרבה בוחרים יגידו – טוב , אז חולדאי לא ממש דייק. נו שויין – הוא גם קצת מושחת אבל "כל הפוליטיקיאים הרי מושחתים", "דב חנין קומוניסט" , "חולדאי עושה המון" ו"תל אביבי נורא ירוקה מבוקשת" וכו' – זה ממשיך לטשטש נקודה אחת חשובה מאוד.

    הנקודה הזאת היא שחנין מביא הצעות הרבה יותר מתקדמות. בתחומי התפיסה העירונית -סביבתית-חברתית ובתפיסה התחבורתית – זה בכלל לא אותה ליגה כמו מה שיש כעת.

    מי שראה את אגדה אורבנית או היה שנתיים בפורטלנד יודע את זה , אבל רוב הבוחרים לא יודעים את זה. חלק גדול מהם לא ממש מבין אפילו מה ההבדל בין ויסנר לבין חנין. או איך אפשר להסתדר בלי מכונית בעיר גדולה או מה דפוק במערכת האטובוסים הנוכחית. מצד חולדאי זה כנראה מצויין שימשיכו לא להבין (עובדה, הוא לא מדבר על זה).

  17. יוני הגיב:

    דרור, לא טענתי שהכתבות על פרשת החניונים הן מיותרות – פשוט טענתי שלבקר את הרשימה של חולדאי על כפילויות כפי שעשו מספר רב של בלוגרים [כולל לרמן] (ולשלמעשה אין לו 100 לינקים) ולהלל את הרשימה של שוקי שמביא 6 לינקים זהים על אותו נושא (ו-3 על כל נושא אחר) – זו סתם צביעות ועצימת עיניים – רק כי המטרה מקדשת את האמצעים.

    כמו שכתבתי למעלה – אתה לא צריך לשכנע אותי שהרשימה של חולדאי לא טובה, כי אני מסכים איתך. אבל בניגוד לרוב הבלוגרים שקראתי, אני גם חושב שהרשימה של שוקי לא טובה ונופלת בדיוק באותן בעיות של הרשימה של חולדאי – רק שבגלל שכמעט אף בלוגר לא יעז לצאת כנגד משהו שתוקף את חולדאי (גם אם הוא לא נכון ומלא בטעויות ובעיות שעובדה שכן מפריעות לאנשים רבים – כפי שעובדה שביקרו את רשימת חולדאי על אותן בעיות) – היה חשוב לי כן לציין את הבעיות הללו, ואני שמח מאד שזה העלה את העניינים הללו לסדר היום.
    אני עוד מחכה לכך ששוקי יתקן את הטעויות שמצאתי (או שיבחר למשל להשאיר את הכתבה על התביעה הייצוגית, אך לשכוח שהיא כבר נמחקה….) ושקצת יוריד מכל הכפילויות הרבות, רק כדי שיוכל להגיע ליותר מ-100 לינקים (דרך אגב, אני מצפה את אותו הדבר מהמטה של חולדאי).

  18. לרמן הגיב:

    האזרח דרור, אני מסכים איתך בדבר אחד. אני מתכוון להצביע לדב חנין בבחירות הקרובות ואולי הגיע הזמן שאני אפרט את הסיבות החיוביות שבגללן אני מתכוון להצביע בשבילו (ולא רק אבקר את חולדאי ומשת"פיו).

    בגדול, אני מצביע לדב חנין קודם כל בגלל התפיסה התחבורתית שלו והרקורד שלו מהכנסת ומארגון "חיים וסביבה". הסיבה השנייה, היא הדמוקרטיזציה של המערכת העירונית שהוא כבר מיישם בצורה מסויימת בתנועה העירונית שלו וכן בכוונות שלו להעצים את השכונות והאזרחים על חשבון הניהול העירוני הריכוזי.

    יוני, כבר ציינתי בפוסט שגם שוקי וגם חולדאי עושים כפילויות. משום מה אלפי הבלוגרים שתומכים בחולדאי וחולדאי בעצמו לא התייחסו לעניין הכפילויות אצל שוקי. מה שמרגיז אותי הרבה יותר מהכפילויות של שניהם זה שחולדאי מתייחס להבטחות שלו שהופרו (וגם להבטחות בכלל) כעשייה ביצועית. זאת לא החלקה קטנה, אלא הטעייה מכוונת. אי-אפשר להבטיח משהו ל-2013 ולטעון שזה "ביצוע". אי-אפשר להפר הבטחה ולטעון שזה "ביצוע".

  19. לרמן הגיב:

    ברק, כמו שראית, יש מספר אי-דיוקים במה שיוני כתב, והעיקרי שבהם הוא ששוקי הביא לינקים שמוכיחים שלא כולם אוהבים את חולדאי (וזו הייתה כוונתו), בניגוד לחולדאי שהביא לינקים שאין ביניהם לבין המילה ביצועים שום קשר. חוצמזה, הביקורת של יוני היא לא על תנועת "עיר לכולנו" אלא על שוקי גלילי. מסכים שזה אחד הדיונים הטובים שהיו בבלוג ועוד נחזור אליו.

    יוני, אתה מוזמן לכתוב פוסט ביקורתי על תנועת עיר לכולנו ובכלל. נויפלד מסר לי שהוא ישמח להעלות משהו מעין זה באתר הבחירות של תל-אביב-יפו.

  20. יוני הגיב:

    לרמן – נראה לי שלא הבנת אותי –
    הביקורת העיקרית שלי היא לא על שוקי. שוקי לא אוהב את חולדאי, וזה מותר לו.

    מה שכן מפריע לי זה בעיקר ההתייחסות הבעייתית של הבלוגרים לפוסט של חולדאי בהשוואה להתייחסות העיוורת שלהם לפוסט של שוקי – כאשר יש כשלים רבים דומים ביניהם.
    משום מה, חולדאי הותקף על הפוסט שלו בעשרות פוסטים באינטרנט על עניין הכפילויות, אך אף אחד לא טען את זה כשכולם התלהבו מהפוסט של שוקי.
    אלא אם כן רוב הבלוגרים לא באמת קראו את הפוסט של שוקי, אלא סתם התלהבו ממישהו שעשה עבודה של איסוף חומר (שזאת גם אפשרות סבירה), מדובר לטעמי בסתם צביעות – כי אחרת הייתי מצפה שאף אחד בכלל לא ייתיחס לעניין הכפילויות של חולדאי (כי אחרת זו באמת צביעות).

    וכן, יכול להיות שהיו לי ציפיות גבוהות מדי כשחשבתי שבקהל הציבור הזה אפשר יהיה למצוא integrity גבוה יותר והם לא יבקרו משהו שאפשר להגיד עליהם או משהו שהם בחרו להתעלם ממנו כאשר זה נגע למועמד שלהם, אך נזכרים להתייחס לזה כשמדובר במועמד היריב (וכן, אני לא מקבל טענה של – "שתומכי חולדאי יכתבו על זה").

    מעבר לכך אני לא מסכים לטענה שלך ל"אי-דיוקים" (חוץ מעניין הפוסטים שלא עבדו ועכשיו עובדים). מי שטוען שכולם אוהבים את חולדאי הוא עיוור, וגם חולדאי לא טוען את זה. כמו שטענתי הרבה מאד פעמים, אי אפשר שכולם יהיו מרוצים – כי כמעט בכל פעולה מישהו זוכה ומישהו נפגע (או ששניהם צריכים להתפשר) – אף אחד לא יכול לקבל 100%, ולכן גם אף אחד לא יטען שכולם אוהבים את חולדאי. גם אני לא טענתי את זה, ואם שוקי טוען את זה (שמישהו חשב ככה) – אז זה באמת לא ברור.

  21. לרמן הגיב:

    יוני, האי-דיוקים שלך נבעו מההתיימרות של כל אחד מהצדדים. שוקי ביצע את מה שהוא אמר – הוא הביא לינקים שמראים שאין אהבה כוללת וחובקת לחולדאי בעיר. שוקי עשה את זה, זה הכל והוא יכול לחזור על כל נושא 100 פעם בפוסט כזה, זה רק מראה שעשרות עיתונאים הביעו ביקורת על חולדאי. זה הכל. הוא לא יוצר פתרונות – הוא רק מראה שלא כולם אוהבים את חולדאי.

    חולדאי התיימר להביא ביצועים, כלומר דברים שהוא ביצע בזמן עבר והיום קיימים בשטח. מה שהוא באמת הביא זה הבטחות שהופרו בעבר והבטחות על הקרח לעתיד.

  22. יוני הגיב:

    אני חוזר ואומר – הטענה שלך לקבוע מה ההתיימרות שלי היא הטעות שאתה עושה.
    אני לא ביקרתי את שוקי שלעצמו, הלאה הראתי שביקורת זהה שיש על הרשימה של חולדאי, אפשר היה לעשות על הרשימה של שוקי.
    וכן, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל אם אתה רוצה לבקר את חולדאי על דברים זהים לאלו שעשה גם שוקי, היה ראוי לבקר את הרשימה שלו גם כן.

    חוץ מזה, בניגוד למה שכתבת, וכפי שכתבתי לעיל – רשימה ביקורתית שלא באה עם אידיאולוגיה, כפי שכתבתי היא רשימה מוטעת ומטעה והופכת לחסרת ערך כי מה החוכמה להביא דעות מנוגדות ולהגיד – תראו כמה ביקורות.

    הדבר שאני לא מסכים איתך, הוא שכאשר הדבר המרכזי ששוקי בא להראות הוא כמות הביקורות הגדולה על חולדאי (התחיל ב-101), בהחלט יש טעם נפגם בלעשות כפילויות – ולכן אני כן חושב שיש בעיתיות מסויימת בכפילויות הרבות שהיו לו. עצם ציון מספר הביקורות בראש הבלוג, דורשת לטעמי הוגנות מוגברת בהבאת הלינקים, ולא להביא 6 לינקים מכל נושא (אחרת גם אני יכול למצוא 40 כתבות ביקורת על דב חנין שמצטטות את שלי יחימוביץ' וגדעון סער – ולהגיד: "תראו כמה ביקורות מצאתי על דב חנין").

  23. לרמן הגיב:

    מסכים לא להסכים איתך. זהו עכשיו אני יוצא מהבית ועולה על האופניים להשכרה שחולדאי פיזר בעיר. אחר-כך נראה לי שאני אקח סיבוב ברכבת התחתית. כמה טוב לי בעולם הביצועים של חולדאי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s