הביצועים של רון חולדאי

חברים אומרים לי לאחרונה – תשמע, חנין הוא על הכיפאק ויש לו אחלה ראש, והוא קשוב לציבור והכל, אבל חולדאי הוא ביצועיסט. מה שהוא עשה בעיר הזאת…

אז הנה כמה דברים שחולדאי לא עשה בעיר הזאת:

1. הוא הפך לי את הרחוב 10 פעמים (בלי להודיע מראש) ועדיין אין לי מדרכות ליד הבית, אלא לכלוך וג'יפה. נכון שאני לא גר ברחוב שעוברים בו מבקרים מרמת-גן, אבל בכל זאת היה נחמד אם חולדאי היה מטפל גם בבעיות שלי.

2. הוא אומר שהוא לא מסוגל לבצע רפורמה בתחבורה הציבורית. אוקיי, אז אולי חנין יצליח.

3. הוא נכנס לסכסוך עם משרד התחבורה בנוגע לקו הירוק (זה שאמור לעבור באבן-גבירול, לא בעוטף ירושלים) שיתקע את הרכבת הקלה לעוד שנים רבות (בעצם, אם חנין ייבחר הסכסוך הזה יסתיים. הכוונה לסכסוך באבן-גבירול, לא בעוטף ירושלים).

4. הוא לא הצליח להשתלט על בית דיזנגוף למרות הצהרות מפוצצות בעיתונות והמדינה לזכותה לקחה בעלות על הנכס.

5. הוא לא העלה את איכות החיים בעיר. כמות כלי הרכב בתל-אביב גדלה בתקופתו.

6. הוא מרח בעיתונות הבטחה לאפשרות להשכיר אופניים כמו בפריז. אז מרח.

7. למרות שחולדאי רוצה לתקן את כיכר דיזנגוף וניסה להזיז את זה גם ב-2001 וגם ב-2007 (עם כמה מיליונים מהכיס שלכם)  היא לא חזרה עדיין למפלס הרחוב והוא כבר 10 שנים ראש העירייה.

8. חולדאי בכל זאת מקדם את העיר – מגדל נוה-צדק זה הפרומו לאיך שהעיר כולה תיראה אם חולדאי ייבחר שוב.

אם ראש עירייה שמחליף מרצפות באבן-גבירול נקרא ביצועיסט סימן שהסטנדרטים שלנו נמוכים מאוד.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, חולדאי, מוניציפאלי, תל-אביב, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על הביצועים של רון חולדאי

  1. לרמן , אני באמת מאמין שזה ממש לא הנקודה.

    חודלאי מנסה, וגם מצליח, להסתיר מרוב הציבור וגם מהעיתונות את האג'נדה העירונית שלו
    כלומר – מעבר לשאלה "מה ראש העיר עושה" (שאלה שאפשר לענות עליה בכל מיני דרכים – משיפוץ אבן גבירול ועד הפיכת מחלף קלפן לידידותי לכלי רכב פרטיים) – אפשר לשאול את השאלה

    "מה הכיוון שבו תל אביב צריכה להתקדם"? מה החזון של חודלאי, מה החזון של חנין?

    אתה יכול לראות שגם עיתונאים "בכירים" כמו שלח ודרוקר, או אבירמה גולן , בכלל לא מבינים שיש כאן שאלה – מבחינתם ראש עיר טוב הוא כזה שמפנה את הזבל בזמן, שומר על תקציב מאוזן, משפץ את הרחובות וכו' – כלומר – אין שום קשר בין פוליטיקה לבין ראש העיר – התפקיד הוא א-פוליטי במהותו.

    חולדאי מושך את העיר בכיוון מסויים – כיוון של הפיכתה לעיר קפיטליסטית שמתנהלת לפי עקרונות שוק – היא לא רק "טובה לעשירים" – אלא אומרת – בואו נעודד שימוש ברכב פרטי בגלל שזה מה שהשוק בוחר בו- זה לדוגמ רע גם לעשיירם שגם הם תקועים בפקק וגם הם נושמים את האוויר. זה כיוון שלא מכיר באפשרות שפיתוח מכוון שוק בתחום העירוני יכול להיות מלווה בכיסים של אי יעילות – כשלי שוק – כלומר בזבוז ומקום להתערבות של הרשויות לנסות לתקן את הדבר הזה – הן בשוק של הדיור והן בשוק של התחבורה.

    אתה רואה שגם גולן וגם אחרים ממשיכים לשאול – מאיפה הכסף? זו שאלה שמניחה שהעיר מתנהלת ביעילות מקסימלית (בגלל שהיא לפי עקרונות כלכליים שכיביכול ממקסמים יעילות) – הנחה שחושבת על משחק סכום אפס – כל נסיון לשפר את מעמדם של תושבי העיר העניים יותר – יבוא בהכרח על חשבון העשירים יותר – ולכן יבריח אותם החוצה, יקטין הכנסות העיר – וכולם יפגעו.

    שים לב לכך ש:
    – אף עיתונאי לא כתב על הנושא של עירוניות מתחדשת – הדרך הפשוטה ביותר לתאר את המצע של חנין ועיר לכולנו – אם היה שיח כזה, הטענות על כך שחנין קומוניסט מצד גולן היו נראות הזויות לציבור כפי שהן נראות הזויות לי
    – אף עיתונאי עד כה לא קבל על כך שבעצם אין לחולדאי מצע – הוא לא אומר לאן הוא רוצה להוביל את העיר ב-5 השנים הקרובות

    יש כאן שיח רדוד למדי של העיתונות, שמנסה להמשיך את רמת אי הידיעה של העיתונאים עצמם ושל הציבור שניזון מהם. על הנושא של דיור ציבורי יכתבו והרבה, על עירוב שימושי קרקע כדרך להגדלת איזור מרכז העיר ועל ידי כך הגדלת ההיצע והורדת מחירי דירות – לא נכתבה מילה אחת.

  2. לרמן הגיב:

    האזרח דרור, אני מסכים איתך שהעיתונות הכתובה (ועוד יותר ממנה הטלויזיה) לא פעם משטיחה את הטיעונים. בבלוגים ניתן לקדם דיון מורכב יותר בסוגיות האלה.

    באופן כללי יש התקדמות עצומה בשיח הישראלי בנושא, גם בקרב הציבור הרחב וגם בקרב המתכננים והאקדמיה, אבל עוד יש לנו הרבה לאן להתקדם.

  3. מתי רואים טור שלך או ברמה דומה ב"הארץ" או "ידיעות"? זו השאלה החשובה.

  4. ערן הגיב:

    לרמן, תסתכל על נושא הקרוב לליבך : הולכי הרגל.
    חולדאי שיפץ את כל השדרות ויצר קישורים חיוניים בין שטחי הפנאי המרכזיים בעיר – פארק הירקון, גני יהושע, הנמל והטיילת. הוא חידש את רוב המדרכות בעיר וביטל מעברים תת-קרקעיים לטובת מעברי חצייה.
    אני בטוח שבתור מי שעוסק בתחום אתה מבין שכל השיפוצים האלה הם תנאי הכרחי (אם כי אולי לא מספיק) כדי לעודד אנשים ללכת ברגל – ואכן השדרות שהיו שוממות התמלאו בתנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים.
    עכשיו יכול להיות שזה קלי-קלות ודב חנין היה עושה את זה בשבוע. אבל העובדה היא שאף ראש עיר לפני חולדאי לא עשה זאת – אולי הם לא חשבו שזה חשוב מספיק.
    ומילה לגבי עירוב שימושים.
    אולי אסור להגיד את זה על-יד האזרח דרור אבל מעט משפחות מהמעמד הבינוני בישראל רוצות לחיות בלי רכב פרטי. אולי כשדב חנין ידאג לתחבורה בשבת (בכל הארץ?) נוכל לוותר על האוטו אבל עד אז…
    בכל מקרה הגדלת היצע החניות ושיפור בזרימת התנועה הן חיוניות אם רוצים שבמרכז העיר יגורו גם משפחות ולא רק סטודנטים ופנסיונרים.
    גם זה סוג של עירוב שימושים, רלוונטי ומרכזי לא פחות מבתי קפה חדשים.

  5. ערן, השאלה היא לא אם משפחה תחזיק רכב פרטי, אלא כמה הוא יצטרכו להוציא אותו מהחניה ואם היא תצטרך שתי מכוניות או תוכל להסתפק באחת.

  6. לרמן הגיב:

    ערן, מסכים שחייבים שיפור ברמת התנועה, לאו דווקא ברמת החניות. בעולם (ואפילו בתל-אביב) יש חברות כמו Car2Go שמספקות פתרון אלגנטי (וכלכלי) למודלים של אחזקת רכב לאנשים שלא צריכים שימוש רב באמצעי התחבורה הזה. מה שחשוב זה לעזור לאנשים להגיע ממקום למקום בחיי היומיום וגם בסופי שבוע ויש לכך פתרונות תחבורתיים שאינם כוללים הגדלת חניות .אם כבר, אז צריך הקטנת חניות שתופסות מקום שיכול לשמש למסחר, מגורים ומבני ציבור, וכך להפחית עוד יותר את הצורך בנסיעות ברכב פרטי פר תושב. בקטע הזה כל חניון עילי שהופך לבניין הוא מבורך, אם כי עדיף דירות של 100-120 מ"ר (משפחות כמו שאמרת) על אלו של 300 מ"ר כמו שעושים ב-G.

    לגבי הקרדיט לחולדאי. מה שמגיע מגיע, ואף אחד לא ייקח לחולדאי את ההישגים של השיפוצים שציינת (וזה אומר שלפניו היו ראשי עירייה פחות טובים, ככל הנראה). דרך אגב, השדרות עצמן הוקמו בתקופת דיזנגוף ורוקח, כך שהיו ראשי עיר שחשבו לא מעט על הולכי הרגל בעיר הזאת (מצער שלא הוקמו מאז שדרות חדשות בעיר). ואם כבר, אז פרט אחד חשוב – שיקום השדרות בוצע בקדנציה הראשונה (שדרך אגב, הרבה פחות שנוייה במחלוקת) של חולדאי בשנת 2000 ע"י אדריכל הנוף גדעון שריג (בעיקר).

  7. א. את הקרדיט לשדרות המשופצות צריך לתת גם לאנשי "תל אביב בשביל האופניים" שפמפמו את הנושא בימים שעוד לא היו בלוגים, אני זוכר עוד את ההסברים של העירייה למה אי אפשר. זה דוגמה לשינוי מלמטה כמו שמתרחש היום.

    ב. אני לא מכיר הרבה אנשים שכשיש להם סרטן לא רוצים טיפול בתרופות. אבל כשיש להם ברירה הם בדרך כלל מעדיפים לא לחלות. כיום תחבורה פרטית היא סידור נוח להרבה משפחות – זה לא ישתנה לבד.

    ג. ערן, אתה מארגן לי סופי שבוע באילת? חשבתי על מלון 5 כוכבים, טיסה וקצת כסף לבזבוזים בצד. בטח שאני אשמח לנוסע , במיוחד כשאתה משלם.

    מה לא? למה לא?

    משתמשי המכונית נהנים מסבסוד גבוה מצד החברה – זה אומר שאני בין היתר משלם על הנסיעות שלהם. גם כשאין כסף לתרופות או לחינוך – זה כי חלק גדול מההוצאות הלאומיות – סדר גודל של תקציב הבטחון לכל הפחות – הולך על המימון של מכוניות – וזה לא כולל הוצאות ישירות של כ-30,000 ש"ח לשנה לרכב.

    כן רוצים, לא רוצים, השאלות האלה היו נכונות לשנות ה-60 או ה-80. היום שנת 2008. הנפט מתייקר וגורם למיתון – מקומות שימשיכו לשחק ב"נדמה לי" יאכלו אותה ובגדול. אם היום ההוצאות החיצוניות שלנו על תחבורה מבוססת רכב הן 58 מילאירד ש"ח בשנה, ההוצאות האלה יצמחו ויגדלו. וככה גם ההוצאות הישירות על רכב. זה היה אולי נסבל במדינה אחרת שאין לה בעיות בטחון סביבה חינוך ופערים, במצב שלנו זה פשוט דרך ללא מוצא.

    אני מבין שיש אנשים שרוצים למכור שעד שלא יבוא המשיח, ותהיה תחבורה ציבורית בשבת, עם חנייה, עם מכוניות למשפחות, ושתהיה זולה, וזמינה, ונוחה , וגם שחברות ציוניות יבנו אותה, באופן מקיים אם אפשר, ובלי להפריע לשכנים, לא ישתנה כלום. אני לא רואה סיבה לקנות את זה.

  8. דן כרמון הגיב:

    אל תתנו לכמה סהרורים לנהל לנו את החיים!
    רון חולדאי ומרצ – השילוב האחראי והשפוי.
    בשבועות האחרונים חברים ומכרים שואלים אותי שוב ושוב מה לעשות בבחירות ב-11 בנובמבר, החלטתי ביוזמתי לפרסם את דעתי האישית על הבחירות בתל-אביב לכולם, כי זה פשוט נוגע לכל אחד מאיתנו גם למי שחושב שלא…
    פעילותה של העירייה משפיעה על מי שחי בתל אביב-יפו כמעט בכל דבר, במיוחד בעיר מלאת מורכבות כמו תל אביב השפעת העירייה על עיצוב החיים בעיר עצומה ולכן חשוב לקחת את הזכות החשובה הזאת ולהצביע. ההצבעה היא בשני פתקים האחד למועצת העיר, והשני לראש העירייה מוביל ומנהל בפועל את העירייה וחברי המועצה תומכים ומנווטים את פעילותו, לשניהם השפעה מכרעת על המחר שלכם!!!
    מה לעשות?
    אני עוקב שנים אחרי מה שקורה בעיר, מעורב מאוד ויש לי היכרות הקרובה עם עבודת העירייה, חברי המועצה, הנהלת העירייה וכל העולם הזה ולכן אין לי ספק מה צריך לעשות ומי להצביע:
    חשוב להמשיך את התנופה המדהימה שמתרחשת סביבנו, רק השילוב של חולדאי לראשות העיר ולמרצ למועצה ימשיך את זה באמת!!!
    למה חולדאי?
    בעשר השנים האחרונות תל אביב-יפו המריאה בכל כיוון אפשרי:
    בעצם כל מה שאנחנו אוהבים בתל אביב לא היה פה פעם: רוטשילד ובן גוריון היו מעון להומלסים, נמל תל אביב היה פח זבל גדול, פארק הירקון היה פארק מנגלים קטן, בשוק הפשפשים וסביבתו אף אחד לא העיז להסתובב, לילה לבן היה רק במילואים, אופרה בפארק שמענו בקסטות, לא היה עם רצפות שלמות ופנסים דולקים באמת, הרחובות ביפו נראו בדיוק כמו במלחמת העצמאות, שבילי אופניים הכרנו רק מחו"ל, פסטיבלים ואירועי תרבות היה אפשר לראות רק בטלויזיה…
    תל אביב הפכה למקום שכולם רוצים לגור בו, ויש לזה מחיר! המחירים של השכירות גבוהים, קשה לחנות במרכז העיר ככה הם החיים בכל עיר גדולה ומצליחה בעולם, לא מודים בזה אבל זה חלק מהדיל.
    חשוב להמשיך את התנופה ולתת לבולדוזר של העיר שמדבר מעט ועושה הרבה להמשיך במה שהתחיל:
    לחנוך את הרכבת הקלה, לפתח עוד שבילי אופניים ותחבורה, לשפר את איכות הסביבה והשרות לתושב לאפשר דיור מסובסד לצעירים בדרום, לפתח עוד חניוני ענק, לפתח את הכושר והספורט ועוד…
    למה מרצ?
    שאתה מצביע לסיעת מרצ אתה יודע שנים שיש על מי לסמוך, בערכים וביכולת להשפיע, לא עוד אוסף מקרי של אנשים שנבחר ונעלם יום אחד, זוכרים את דור שלום, וילוז'ני, שינוי??

    מרצ היא הסיעה הערכית היחידה במועצת העיר, סיעה שתתן לך את רשת הבטחון שאתה רוצה, תדאג לתת את הגוון שאנחנו רוצים לעיר, עיר יותר סובלנית, עיר יותר ירוקה, יותר פתוחה, עיר שלא שוכחת את מגוון האנשים שגר בה, יחד עם חולדאי תקבלו את השילוב המנצח שימשיך להוביל את העיר לעתיד טוב יותר.

    ומה לגבי האחרים?
    מספיק לראות את ההבטחות חסרות ההיגיון של הסיעות האחרות כדי להבין שאין להם שמץ של הבנה מה העיריה עושה, צריכה ולא פחות חשוב יכולה לעשות, חלקם מטעים במודע וגרוע מזה בחוסר הבנה.
    מי שמבטיח לכם חניה ליד הבית, שקט פסטורלי, דיור מסובסד בלב העיר, ואויר הרים צח יכול במקרה הטוב לקיים את ההבטחה שלו בעפולה.
    מעבר לזה, מי הם? מאיפה הגיעו? ומה יעשו באמת אחרי הבחירות?
    לדב חנין זכויות סביבתיות רבות בחקיקה בכנסת, אבל בין זה לבין הובלת המטרופולין של ישראל אין שום קשר לא בניסיון ולא ביכולת, אני גם לא חושב גם שבראש העיר העברית הראשונה, העיר המתקדמת במזרח התיכון צריך לעמוד פוסט ציוני מהמפלגה הקומוניסטית.
    אל תתנו לאחוזי ההצבעה הנמוכים לחזק את הסהרורים והחמדנים, אל תכנעו לאדישות ותצטערו זה, ב-11 לנובמבר תדחפו את העיר שלנו קדימה ותצביעו לחולדאי ומרצ.
    ——–
    דן כרמון הוא יליד ת"א, מכיר ואוהב כל אבן בעיר, עוסק בשיווק ויעוץ עסקי-אסטרטגי בעבר עסק בפעילות ציבורית רבה ושימש כעוזר לסגן ראש עיריית תל אביב-יפו, וחבר בועדות ותאגידים עירוניים.

  9. קודם כל , נחמד לדבר עם בן אדם אמיתי לשם שינוי ולא עם טוקבקיסט בשכר.

    – הרכבת הקלה תהיה לכל המוקדם ב-2014 – קו אחד. כך שקשה לי לראות איך חולדאי חונך אותה בקדנציה הנוכחית.

    – לפי דוח המועצה בירוק של החברה להגנת הטבע- כל ההמלצות בתחום הסביבתי שהוגשו למועצת העיר – לא הובאו אליה שנית, כולן נגנזו.

    – מספר ההומלסים – רק גדל נראה לי – אם כי גם זה, כמו עליית מחירי הדירות – לא רק באשמת חולדאי – אלא גם בגלל תהליכים גלובליים וארציים כמו הגירת הצרפתים והתייקרות דירות בערי עולם מרכזיות – זה דבר שעזר למלא את קופת העירייה ולא רק מעשיו או אי מעשיו של חולדאי.

    כשאתה אומר "לפתח את התחבורה" – אתה מתכוון לבנייה של עוד חניונים? להמשך תקיעת הנת"צים? לחניה על המדרכות? לשבילי אופניים על המדרכות? לזה שחולדאי עצמו מודה שתחום התחבורה הציבורית הוא כשלון ? איזה מין חזון תחבורתי מעפן זה אם מצד אחד מזמינים עוד מכוניות לעיר ומצד שני רוצים לקדם רכבת קלה ? איפה נתקעתם אנחנו במאה ה -21.

    מה יעשה חולדאי אחרי הבחירות במידה ויפסיד? הוא התחמק ולא ענה. חנין לפחות אמר שהוא ישאר בסיעה המורחבת של עיר לכולנו. – גם אנשי עיר לכולנו שנמצאים בפעילות עירונית במשך שנים (לדוגמה רוחיק שבזכותה פארק מאיר עדיין קיים כפי שהוא) – לא יעלמו לשום מקום.

    – האם אתה חושב שמצב התחבורה בעיר הוא גם דבר נורמלי בכל עיר? (כי זה ממש לא !) מה דעתך על חזון "עירוניות מתחדשת" שמציג חנין?
    http://ecowiki.org.il/index.php?title=New_Urbanism

    האם אתה מודע לכך שמרץ עם מיטל להבי הם בעלי חזון מאוד דומה לזה של חנין? (עירוניות מתחדשת ) ככה שמה שאתה תוקף בחלק מהפוטס … אתה בעצם מגן עליו בחלק אחר שלו?

    הנה חזון התחבורה שלהם לדוגמה :

    מדוע רון חולדאי מתחמק מעימות עם חנין? אם הוא כזה תותח – שילך לעימות – מי שמאמין באמת שלו לא מפחד מעימות.

  10. fuzz הגיב:

    מישהו צריך להגיד לדן כרמון שיש מיתון עכשיו, ולא כדאי לבזבז את כל סימני הקריאה שיש לו על טיקבוק אחד, וישא"ק.

  11. ערן הגיב:

    האזרח דרור –
    כתבת ש"מי שמאמין באמת שלו לא מפחד מעימות". בלי להיכנס לכל הוויכוח על ההצבעה לראשות העיר (אני לא תושב תל-אביב), מה שכתבת (וסלח לי על הבוטות) הוא שטות מוחלטת. למי שיש יכולת רטורית טובה אינו מפחד מעימות. למי שאין – עשוי בהחלט לפחד מעימות (ובצדק) גם אם הוא מאמין באמת שלו באופן מוחלט, וגם אם הוא אדם נפלא ונהדר שרוצה בטובת העיר. מסיבה זו בדיוק אני מאוד שמח שמסורת העימותים שנהוגה בארה"ב לא השתרשה בארץ (לפחות בינתיים), ובוודאי כשמדובר במסורת העימותים הטלוויזיוניים – שם גם יכולת תנועה טובה, העוויות פנים וכו' (בקיצור – כל מה שחיצוני ולא קשור לעניין) מאוד משפיעות על מידת השכנוע של הדוברים.

  12. ערן – גם אני לא תושב תל אביב – ותודה לך על רעיון טוב שנתת לי בנוגע לבחירות האלה – על חשיבותה של התקווה (כי בלי תקווה איפה תהיה המדינה הזאת עוד 40 שנה? מה ימנע את השחיתות, את המשך הדרדרות המערכות של חינוך ושלטון- בלי תקווה – שום דבר – וזה דבר חשוב שחנין מביא וכל השאר – לא).

    אני לא כתבתי בשום מקום שזה צריך להיות עימות חי או עימות טלווזיוני (וגם אני חושב שזה מדיום לא דמוקרטי – רא לדוגמה את רונלד רייגן ואת שוורצנגר) – כתבתי רק עימות – עימות יכול להיות בעיתון לדוגמה – על בסיס מקום שווה או ראיון משותף. – או הגשה של שאלות ומענה – אל תגיד לי שלחודאי כזו יכולת רטורית נמוכה.

    נכון , יכולת רטורית משחקת בעימות – אבל יש בו גם משהו דמוקרטי – במיוחד במצב שבו מועמד אחד יכול לפרסם את עצמו ונהנה ממערכת ענפה של קשרים ואינטרסים שעובדת עבורו – בעלי הון , מערכות עיתונים, קדימה והעבודה – ולאחר אפילו אין כסף לקמפיין אוטובוסים – רק תמיכה של כמה אלפי מתנדבים.

    לנו כבוחרים (וכאנשים שמושפעים מהעימות הזה – לדוגמה לתושבי גוש דן, או סתם מי שרוצה חיזוק של הדמוקרטיה במדינה ) יש אינטרס לעימות כזה – במיוחד כאשר רוב העיתונות מכסה את ההיבטים הצהובים של המרוץ (דוגמאות – פתקים של חולדאי קונטרול , עתירות דיבליות לבתי המשפט, סרטון סקסיטי על שדיים של נשים, ואני מניח שיהיה עוד ) – קצת נשכחים דברים קצת יותר מהותיים – כמו למי יש חזון טוב יותר, או מי ינהל את העיר טוב יותר.

  13. ערן הגיב:

    אני תמיד שמח לעורר רגשות חיוביים אצל אנשים, אבל האמת שלא כ"כ הבנתי למה דווקא התגובה שלי עוררה בך תקווה (לא שהיא חלילה הייתה אמורה לעורר את ההיפך או משהו כזה).
    בנוגע לעימות -דווקא בעיתון "העיר" האחרון היה משהו דומה למה שהצעת – לכל המתמודדים הוגשו שאלות זהות בנושא החינוך, וכולם ענו עליהן, כולל חולדאי. בכל אופן, עם עימותים מן הסוג הזה אין לי בעיה ואני אף מברך עליהם.
    אגב, אם אתה לא תושב תל-אביב למה אתה מעורב בצורה כל-כך עמוקה בבחירות הללו (קצת מצחיק שהשאלה הזו באה ממני – אני גם לא תושב ירושלים, אך אני די מעורב בבחירות שם)?
    ערן.

  14. יעלי הגיב:

    לרמן: תגובה זו נמחקה עקב הפרת זכויות יוצרים.

    לפרטים ניתן לפנות להנהלת הבלוג.

  15. פוצי הגיב:

    מצחיק לקרוא את זה עכשיו, אחרי הבחירות – כשחולדאי מקצץ בתקציב החינוך ובונה עוד חניונים.

  16. פינגבאק: יהונתן קלינגר | למען מחירי הנדל"ן: אל תתנו יד לתחבורה הציבורית ‏ :: Intellect or Insanity‏

  17. פינגבאק: רון חולדאי, מנפח בועת נדל"ן ומכווץ את התחבורה הציבורית

  18. ron kaka הגיב:

    רון חולדאי הוא – זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל ,
    זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל , זבל ,

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s