מקבץ לינקים למוצ"ש

1. צביקה בשור מבאר את המספרים של תל-אביב בעשור של חולדאי.

2. למי שרוצה לקרוא עוד על נתוני תל-אביב, הנה מאמר של פרופ' ברוך קיפניס שחושף שתל-אביב הייתה עיר מובילה פיננסית ועסקית כבר מאמצע שנות ה-80 ושהוגדרה ב-1993 כבר כעיר גלובלית.

3. דרור פויר על הדרך מהשינוי הלוקאלי לתיקון עולם.

4. האם יהיה סיבוב שני? אני מקווה שכן כדי להמשיך לקבל עוד קומיקס מעופר פיין.

5. פטנט נגד גנבי אופניים (תודה לגיא בלטר על התגובה לפוסט הזה).

6. תגובות כמו זו של שבי מחממות את הלב.

7. אמיתי סנדי חושף שדב חנין הוא לא המשיח, והוא בכל זאת מתכוון להצביע לו.

8. אייל דץ כותב על קמפיין האינטרנט בבחירות המקומיות בתל-אביב. מה שבמיוחד אהבתי בכתבה זו התגובה של אדם, מנהל הקמפיין האינטרנטי של רון חולדאי, ששאובה מעולם הדימויים הצבאי של הבוס שלו:

""אם להשתמש בדימוי קצת בוטה, רק לשם הדימוי", אומר שוב, "אנחנו (אנשי חולדאי א.ד.) צה"ל הגדול, החזק, שומר החוק והמחויב לדין וחשבון. הם (אנשי עיר לכולנו א.ד) חיזבאללה, קטן, גרילאי, לא דופק חשבון לכלום. וגם מגרש המשחקים כאן הוא מגרשו הביתי של הצד השני: כלומר – צה"ל נלקח כאן למלחמה בסימטאות בינת ג'בייל", הוא משלים את האלגוריה המעניינת."

אני חושב שאדם שוב שוגה באלגוריה שהוא עושה. האתרים הרשמיים של שני המועמדים ותנועותיהם, בעיניי, הם די משעממים. אם כבר אז דווקא האתר הרשמי של רון חולדאי ותל אביב 1 הוא קצת יותר מלא ברק מהאתר הרשמי של דב חנין ועיר לכולנו. בניגוד לדימוי הצבאי של אדם שוב ששם את חולדאי בצד הגדול וחנין בצד הקטן, אני חושב שהשיח על המועמדים באינטרנט הוא שיח בין צד אחד שמבוסס על הרבה אנשים ומעט כסף לצד השני שמבוסס על הרבה כסף (2 מיליון ש"ח נאמר לי שהוקצבו לחולדאי לקמפיין על שלל גזרותיו) ומעט אנשים. מטבע הדברים באינטרנט סכומי הכסף של חולדאי לא אפקטיביים באותה מידה כמו אלו שנשפכים על שלטי חוצות חד-כיווניים. באינטרנט דב חנין הוא הצד הגדול והעממי וחולדאי הוא הצד הקטן שמנסה לדבר מהמרפסת, אבל באינטרנט אין מרפסות לדבר מהן אל עצרות עם המוניות.

דב חנין נפגש עם אנשים ומנהל איתם דיאלוג. אין זה מפתיע שעוד באוגוסט חנין עצמו הטריח את עצמו למפגש בלוגרים (שעבדכם הנאמן נכח בו) בנוגע לבחירות בתל-אביב. האם חולדאי היה מוכן להגיע למפגש כזה? הרי גם חולדאי היה יכול לנסות להיפגש עם בלוגרים כאלה ואחרים במהלך הקמפיין, להתראיין לעבודה שחורה, או בקיצור לדבר עם אנשים, ולנסות ליצור תנועה מסויימת של בלוגרים בכיוונו, ללא צורך להסתמך על אתר אינטרנט רשמי שמטבע הדברים מוגבל מאוד (כמו האתר של עיר לכולנו אגב).

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים למוצ"ש

  1. אביעד הגיב:

    יכול להיות שאני אצא הבנאדם הכי אדיוט על הפלנטה אבל לא אכפת לי. כל הדיבורים הללו על 2 מליון ש"ח הזויים בעיניי. אין מצב שהקמפיין הזה עלה 2 מליון ש"ח. הדרך היחידה בה בוזבזו 2 מליון ש"ח על הקמפיין היא אם הייתה כאן גם רכישת מדיה (באנרים באתרים שונים המפנים לבלוג). אני לא יודע כי אני לא זוכר שראיתי באנרים כאלה. יכול להיות שאני טועה.

    לפי מיטב ידיעתי (שיכול להיות שהיא לא טובה בכלל) הסכומים הללו פשוט לא מתגלגלים בשוק הזה. אם ריפרש מקבלים 200,000 ש"ח זה שיחוק אמיתי. חייבים לזכור שהתקציבים שמופנים לאינטרנט מאוד נמוכים (עדיין) כי לא הוכחה הצלחת המדיום הזה.

    אם כן מקבלים 2 מליון ש"ח על הדבר הזה, אז אני מציע את שירותיי. חשבון הבנק שלי ישמח.

  2. לרמן הגיב:

    אביעד, ה-2 מיליון זה ההערכה לתקציב של כל הקמפיין של חולדאי ולא רק של האינטרנט. תיקנתי את הניסוח, ואני מקווה שזה יותר ברור עכשיו.

    אני לא בטוח בכלל שאפשר לעשות שימוש מכוון מיטבי באינטרנט. זה מדיום פרוע שקשה "לכוון" אותו כמו שאפשר לכוון מדיומים אחרים.

  3. greentul הגיב:

    אולי זה 2 מיליון ש"ח לכל הקמפיין? כולל שלטי החוצות והכל? לא רק לריפרש.

  4. ערן הגיב:

    טור של רינו צרור עם התייחסות למעללי חולדאי:
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/808/384.html?hp=0&loc=203&tmp=1903

  5. עידן הגיב:

    כל היום היו באנרים בואי נט עם הפנייה לאתר של חולדאי. זה מאוד יקר. חוץ מזה לכל פעיל צריך לשלם לכל יום עבודה (מלא) לפחות 600 שקל. 2 מיליון שקל זה דווקא לא ממש הרבה לקמפיין.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s