ככה חונים?

קמפיין סינדולים מ-1983 (אפשר לראות את המזרקה הראשונה של כיכר מחלף דיזנגוף בהתחלה):

"מה הוא חושב? אני ציפור? אני אעוף לו מהאוטו?"

מעניין לבדוק מה הייתה האפקטיביות של הקמפיין הזה בזמנו. אפשר לתהות מדוע היום העירייה לא עושה מיני-קמפיינים כאלה ומעדיפה לפעול רק באמצעות קנסות.

ותודה לגבי טרטקובסקי על הטיפ.

פוסט זה פורסם בקטגוריה חניה, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על ככה חונים?

  1. יואב ש. הגיב:

    מה שמרתק פה בעיקר זה עצם הרעיון האבסורד שבסינדול: רכב חונה באופן לא חוקי על מעבר חציה אז הבה נסנדל אותו ונקבע את ההפרעה שלו להולכי הרגל עד שהנהג הפושע ישלם את הקנס. גאוני…

    יש לא מעט יתרונות למדיניות הגרירה של ימינו.

  2. לרמן הגיב:

    כן, נראה שב-1983 עוד לא המציאו את המשאיות שמרימות את האוטו ולוקחות אותו לטיול.

  3. אורי הגיב:

    התהייה שלי היא למה לא גוררים יותר. למה בכלל נותנים דוחות חנייה במקום לגרור וזהו? הקנס עקב גרירה הוא הרבה יותר גבוה, וככה מפנים את מקום החנייה לאנשים שכן חונים כחוק.

    הדוגמא הקיצונית לכך היא חנייה במקום שמור לנכה. את אלה הייתי נותן למשטרה להחרים ל-30 יום.

    אורי

  4. יואב ש. הגיב:

    דווקא כן גוררים מכוניות החונות שלא כחוק בחניית נכים, בתחנות אוטובוס או באדום לבן שמפריע לתנועה (רכבית או רגלית). מכוניות שחונות באופן לא חוקי בכחול לבן – בלי כרטיס חנייה או בשעות המוקצות רק לתושבי האזור – אותן באמת לא גוררים אלא רק קונסים. באופן זה, אנרגיית הגרירה מושקעת רק במי שבאמת מפריע לסדר העירוני ולא סתם חומק מתשלום לעירייה (שזה בוא נאמר "פשע חמור פחות"). בסך הכל המדיניות הזאת נראית בעיני די הגיונית.

  5. אליאב הגיב:

    אורי, זה ממש לא רעיון חיובי שיגררו גם מי שחונה שלא כחוק בכחול לבן. יש מדרג כלשהו בענישה, ואי אפשר לתת קנס של 500 שקל למי שיכול להיות שכל חטאו הוא ששכח להפעיל את הסלו-פארק (חטאו האמיתי הוא, אגב, הכנסת רכב פרטי לתל אביב, אבל ספק אם זה אשמתו לאור מצב התחבור"צ שבעירינו).

  6. לרמן הגיב:

    אגב, תקופה ארוכה כבר לא גוררים ולא קונסים מי שחונה על מדרכות בלילה ובסופי שבוע, במסגרת המדיניות של מסירת המדרכות סופית לכלי הרכב והניסיון לצמצם עד למינימום את תנועת הולכי הרגל בעיר. אני מתכנן לכתוב על זה פוסט, אבל עד שזה יקרה…

  7. אבי הגיב:

    אני לא יודע לגבי איזורים אחרים, אבל באיזור מרכז העיר לפחות התברר לי מיד ראשונה ומשיחה עם חברים שבלילה מדיניות הפקחים הרבה יותר טולרנטית לאנשים עם תו איזורי. בתכלס יש בכך הודעה דה פאקטו של העירייה בכישלון מדיניות תכנון החנייה והתחבורה שלה

  8. ועוד אחד הגיב:

    דווקא ראיתי פקחים במרכז בשעות מאוחרות יחסית (נגיד 22:00), אבל זה לא הקנסות ב- 1 בלילה שהיו פעם.

  9. אליאב הגיב:

    אבי – אני גם ודע בוודאות שישנם אזורים שבהם יש מעין הסדר בלתי כתוב, לפיו מעלימים עין מחנייה בלתי חוקית של בעלי תו אזורי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s