דרישה ממבקר המדינה לבדוק את מערכת חיוב הארנונה החדשה

תקציר הפרקים הקודמים: בחודש יולי עלתה מערכת המחו"ג (מערכת חיוב וגבייה לארנונה) לאוויר אחרי השקעה של מעל ל-100 מיליון שקל. תוך ימים ספורים, העסק קרס ונדרשה הקצאת משאבים נוספים על-מנת להשאיר את העירייה בתפקוד.

באחת הכתבות שסיקרו את הנושא צוטט גורם בכיר בעירייה בעילום שם כשהוא אומר:

"מהיום שהותקנה המערכת בתחילת השנה היא אינה מפסיקה לעורר בעיות כמו גביית ריבית לא נכונה, שליחת חיובים כפולים ועוד מגוון של תקלות".

בעקבות כתבה זו פנה חבר המועצה לשעבר, יעקב רנר, לראש העירייה, רון חולדאי עם מספר שאלות:

  1. האם הוכנסה מערכת חדשה לעירייה?
  2. האם המערכת שהוכנסה נבדקה טרם הכנסת לשירות בעירייה?
  3. האם התגלו בזמן הניסוי, באם נעשה כזה, תקלות כאלה ואחרות?
  4. מה העלות הראשונית שנדרשה העירייה לשלם עבור המערכת?
  5. האם בזמן חתימת חוזה ההספקה ועד היום, שונה מחירה של המערכת ובכמה?
  6. האם דברי הגורם בעירייה כפי שצוטטו בתחילת המכתב נכונים?
  7. אם נכונים דבריו של אותו גורם, מה בדעתך כראש עיר לעשות על מנת להשיב כספים לתושבים ולמנוע חיובים כפולים?

כעבור זמן מה התקבלה תשובה מאדיר שטיינר, אחד האנשים שעונים לתושבים ששולחים לחולדאי שאלות. תשובתו של שטיינר בשמו של חולדאי מתחמקת מרוב השאלות של רנר ובפרט מהשאלה בדבר נכונות הציטוט בכתבה. התשובה מצורפת לפניכם:

תשובת העירייה בנוגע למחו"ג. מתחמקים מהשאלות הקשות
תשובת העירייה לרנר בנוגע למחו

בעקבות תכתובת זו שלח רנר מכתב נוסף, הפעם ישירות לשטיינר ובו הוא הזכיר לו את השאלות שנותרו ללא מענה:

  1. האם המערכת שהוכנסה נבדקה טרם הכנסתה לשירות בעירייה?
  2. האם התגלו בזמן הניסוי, באם נעשה כזה, תקלות כאלה ואחרות?
  3. האם בזמן חתימת חוזה האספקה ועד היום שונה מחירה של המערכת ובכמה?
  4. האם דברי הגורם בעירייה כפי שצוטטו בתחילת המכתב הם נכונים?
  5. אם נכונים דבריו של אותו גורם מה בדעתך לעשות כראש עיר על מנת להשיב כספים לתושבים ולמנוע חיובים כפולים?

שטיינר, במכתב תשובה נוסף לרנר, סירב להרחיב בנושא.

מכיוון שהעירייה סירבה לענות על שלל שאלות מהותיות הנוגעות לניהולו של כסף ציבורי רב – בהתקנת המערכת הושקעו יותר מ-100 מיליון ש"ח וגביית הארנונה מסתכמת כל שנה במיליארדים רבים של שקלים – רנר הפנה את תשומת ליבו של מבקר המדינה לנושא וביקש ממנו לבדוק את ההתנהלות בפרשה זו, ומתוך המכתב המלא של רנר אני מצטט:

"אדוני מבקר המדינה, אי לכך אודה לכבודו, אם יורה על בדיקה של כל פרשיית המחו"ג כולל נוהלי רכישה, אישורי ועדות לקנייה, מחיר המערכת, המכרז ואת חוסר תגובתו של ראש העיר לעובדה שגורם בעירייה טען לאתר NRG מעריב, כי המערכת אינה מפסיקה לעורר בעיות – גביית ריבית לא נכונה, שליחת חיובים כפולים.

תושבי תל אביב יפו אשר בזכות תשלומי הארנונה שלהם נרכשים הדברים, זכאים ללא כל ספק לדעת את הנעשה בכספם."

אם יהיו התפתחויות נוספות בנושא זה אעדכן כאן בבלוג.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, חולדאי, מוניציפאלי, תל-אביב, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על דרישה ממבקר המדינה לבדוק את מערכת חיוב הארנונה החדשה

  1. ועוד אחד הגיב:

    יש גם חוסר התאמה בין מה שרואים העובדים בשירות הטלפוני לבין חיובים שיוצאים בדואר.

  2. ערן הגיב:

    מדובר בקרקס…
    אני מכיר את הנפשות הפועלות – הן מצד העיריה והן מצד התוכנה.
    ניהול כושל מצד הלקוח (עיריית ת"א) מול התנהלות כושלת מצד ספק הIT .

    כל החבר'ה הטובים עזבו את הפרוייקט בזמן ומי שלא עזב, מן הסתם יעדיף להסיר אותו מקורות החיים שלו.

    בסופו של דבר, תמיד מדובר באותה הבעיה, בכל פרוייקט שהוא, אם הניהול כושל , אז כל מי שבפרוייקט , גם אם הוא תותח במחשוב, לא מצליח להרים את הפרוייקט לסטנדרטים גבוהים, והפרוייקט נראה כמו שהוא נראה…

    בהצלחה למבקר המדינה 🙂

  3. פינגבאק: רון חולדאי « רון חולדאי – כוחו של עידן המידע

  4. פינגבאק: הטוב, הרע והמיותר: לקראת הדיון בתב"ר | עוד בלוג תל-אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s