רון חולדאי וקואליציית הסמרטוטים נגד שיפור התחבורה הציבורית בתל-אביב

בפוסט זה אני מעוניין לחזור רגע לישיבת מועצת העירייה האחרונה שהתקיימה ב-19 באוקטובר האחרון במרכז עינב. אם הייתי מצליח למצוא את הפרוטוקול של הישיבה הזו באתר העירייה הייתי שם פה לינק וממליץ אתם יכולים לקרוא כאן בעמודים 35-44 את הדברים המדוברים.

ד"ר נח עפרון, חבר מועצת העירייה מטעם סיעת עיר לכולנו, הגיש הצעה לסדר שנגעה לכך שמועצת העירייה תחליט לבקש הקצאת נת"צ ברחוב אבן-גבירול (משרד התחבורה התחייב להקצות נת"צ בכל פעם שהעירייה תבקש. העירייה לא ביקשה מעולם הקצאה כזו תחת חולדאי). מדובר באחד מהצירים הראשיים של תל-אביב, שבמסגרת השיפוץ שלו נעקרו עצים והפחיתו את כמות הצל של הולכי הרגל, נצבע שביל אופניים פארודי ושופרה במידת מה הנגישות לרכב הפרטי המזהם והבלתי-יעיל. כמובן, הפקקים והגודש בכביש הזה לא נפתרו. על אבן-גבירול עוברים 17 קווים שונים של אוטובוסים (בין היתר 26 המשובח שהוא היחיד שנוסע לכל אורכו, וכן קווים חשובים לא פחות שנוסעים על חלק מהרחוב כגון 25 ו-24 לאוניברסיטה ו-47 ו-48 למרכז הירידים).

הצעתו של נח עפרון באה על-מנת להתחיל לתקן את מצב התחבורה התל-אביבי במין צעד ראשון שלאחריו יבואו צעדים נוספים. במקום להמשיך לחכות לרפורמות גרנדיוזיות או לרכבת תחתית שלא תוקם לעולם (בעולם המערבי היום לא בונים כמעט רכבות תחתיות חדשות בגלל העלות וחוסר היעילות היחסי שלהן מול רכבות קלות ואוטובוסים). נח נתן נאום מופלא שאף הועלה לאתר העירייה שבו הבהיר שלמרות שצריך להאמין ולחכות למשיח, כדאי בינתיים לפעול בכוחות עצמנו למען הבאת הגאולה, ובמקרה הזה לשיפור מינורי בתחבורה הציבורית בתל-אביב באמצעות הקצאת נתיב באבן-גבירול.

לאחר נאומו של נח עלה ראש העירייה, רון חולדאי, על-מנת להשיב לו. רון חולדאי הסתובב סביב עצמו, טען שהוא בעד תחבורה ציבורית, אבל הוא לא מוכן לשום צעד בכיוון, גם אם משרד התחבורה סופסוף מתחיל להתייחס ברצינות לנת"צים. רון חולדאי הוכיח שהוא אימפוטנט מבחינה תחבורתית, כאשר ביד אחת הוא תוקע את הרכבת הקלה בדרישה לסלילה תת-קרקעית של הקו הירוק, וביד השנייה הוא מונע כל שיפור בתחבורת האוטובוסים בתל-אביב. האימפוטנציה של חולדאי הדביקה את הסמרטוטים שהוא מכנה חברי הקואליציה וקואליציית המריונטות שלו הצביעה כאיש אחד נגד כל שיפור, ויהא זה המינימלי ביותר, בתחבורה הציבורית בתל-אביב.

כך למשל, חבר המועצה אלון סולר מסיעת רוב העיר שאלעק התיימרה לייצג צעירים הצביע נגד שיפור בתחבורה הציבורית לכיוון האוניברסיטה. חבר המועצה משה טיומקין שחבר בסיעה שהתיימרה לייצג קשישים (ונושא בתואר חסר המשמעות של ראש רשות התחבורה בעירייה) הצביע נגד שיפור התחבורה הציבורית שמשרתת קשישים רבים שלא יכולים לנהוג או שידם אינה משגת להחזיק רכב. חברת המועצה, הקרדיולוגית ד"ר חנה תמיר מסיעת "הירוקים" גם היא מעדיפה להעמיק את התבססות העיר על רכבים פרטיים ואת הזיהום והעצבים שנגרמים עקב כך והצביעה נגד שיפור בתחבורה הציבורית. חברת המועצה כרמלה עוזרי היא סיעת יחיד המתקראת "צדק חברתי". כמובן שגם עוזרי זו הצביעה נגד הצדק החברתי ובעד המשך הסטטוס-קוו בו למי שיש יותר (בעלי רכב פרטי) מקבל עדיפות על פני מי שיש לו פחות. מיותר לציין שצמד המוקיונים בשכר, פאר ויסנר את מיטל להבי, הצביעו גם הם נגד שיפור התחבורה הציבורית בתל-אביב. ברשותכם תרשו לי בנקודה זו לצטט את ויסנר עצמו בדבריו על חולדאי:

"זה ראש עיר שמנהל היום את העירייה וחושב על קוסמטיקה בלבד. אדם שחושב שצריך להכניס כמה שיותר מכוניות לעיר ומצידו שתחנקו. ראש עיר שסומך על הזיכרון הקצר שלכם וחושב ששיעורי טאי-צ`י על החוף ישכיחו מכם את העובדה, שעדיין מזרימים בוצה לים. מאמין כי אם גדות הירקון יפים ומטופחים אנשים ישכחו שהנחל עדיין מזוהם."

לפחות חולדאי חושב על קוסמטיקה, ויסנר חושב רק על הצ'ק בסוף החודש ומצידו שתחנקו באמת עם כל המכוניות בעיר.

למען הסדר הטוב הנה פרוט ההצבעה כפי שנרשמה בפרוטוקול.

תומכים בשיפור התחבורה הציבורית בתל-אביב:

1. אהרון מדואל (עיר לכולנו)

2. רוחיק גלעד-וולנר (עיר לכולנו)

3. יואב גולדרינג (עיר לכולנו)

4. יעל בן-יפת (עיר לכולנו)

5. נח עפרון (עיר לכולנו)

מתנגדים לשיפור התחבורה הציבורית בתל-אביב:

1. רון חולדאי (תל-אביב 1)

2. דורון ספיר (תל-אביב 1)

3. שולה אגמי (תל-אביב 1)

4. שמואל מזרחי (תל-אביב 1)

5. יעל דיין (תל-אביב 1)

6. מיטל להבי (מרצ)

7. אחמד משהראוי (מרצ)

8. פאר ויסנר (הירוקים)

9. דן להט (הירוקים)

10. חנה תמיר (הירוקים)

11. כרמלה עוזרי (צדק חברתי)

12. שמואל גפן (בגד)

13. נפתלי לוברט (בגד)

14. בנימין בביוף (שס)

15. שלמה זעפראני (שס)

16. אסף זמיר (רוב העיר)

17. אלון סולר (רוב העיר)

18. יניב ויצמן (רוב העיר)

19. ראובן לדיאנסקי (לתת לחיות)

20. עומר סיקסיק (יאפא)

21. משה טיומקין (הגימלאים)

לפני שניכנס לדיון על פתרונות התחבורה של תל-אביב, אני ממליץ לכם לקרוא את הפוסט של יודן מדוע הקמת רכבת תחתית בתל-אביב היא אבסורד.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, חולדאי, מוניציפאלי, תחבורה, תל-אביב, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על רון חולדאי וקואליציית הסמרטוטים נגד שיפור התחבורה הציבורית בתל-אביב

  1. שמואל הגיב:

    ברור, הרי הם כולם מגיעים לישיבות המועצה ברכב הפרטי שלהם ובטח אנחנו משלמים את ההוצאות (אז למה לא?) מה אתה מצפה שהם יוותרו על נתיב נסיעה ?

    חוץ מזה שהנתיב הימני, שמן הסתם היה זה שיוקצה לנת"צ, ישמש כנתיב כניסה פקוק לחניון 2000 המכוניות שהם מתכננים לחפור מתחת לכיכר רבין. (אהה סליחה, צימצמו אותו בתוכניות רק ל1000)

    אני מציע שיחנכו אותו ב-4.11 זה יהיה אחלה מאורע לציון המורשת.
    ואם אפשר שיסגרו את האירוע לבעלי ההון, כמו שחנכו את הנמל, להם יש רכבים ונהגים, אוטובוסים, הצחקת אותם.

    יישר כח נח.

  2. אורקה הגיב:

    שאלה

    (לא רק לגבי הפוסט הספציפי הזה … בצורה כללית לגבי המקום ש_צריך_ להיות לתחבורה בעיר)

    מה דעתך על דו"ג למיניהם ?

    בחזון האוטופי של ת"א (… שאני בהחלט שותף לו) — היית רואה דו"ג בנוסף לתחבורה ציבורית ?

  3. נברא הגיב:

    כמה אלימות (גם סמויה גם גלויה) אפשר לדחוס בפוסט קצרצר…. אז מה אם לא כולם חושבים כמוך? מה אתה אומר? נוציא אותם להורג בכיכר העיר?  

  4. idocohen הגיב:

    עדיין לא ברור לי אתה כה מתנגד לרכבת תחתית. הרי מתוך הכרה של התנהגות התל-אביבי בכביש הפנים עירוני, נתיב רכבת קלה על אבן גבירול ייחסם תדירות על ידי ג'יפים שעוצרים על הנתיב שלו ל"דקה/שתיים/רבע שעה/סופ"ש שלם" כדי "לקנות סיגריות/לשלם לספר/לך תזדיין יש לי ג'יפ" שלהם. מערכת הסעת המונים בתל אביב, על פי עניות דעתי, חייבת להיות כזו שיוצאת בכלל מהפקטור של חלוקת נתיב או כביש עם אף כלי רכב אחר. להיפך, נתיב פרטי ותת קרקעי לרכבת מסוג זה רק תהפוך אותה ליעילה יותר.

    בינתיים גם הרצליה מתנגדת לקו הירוק של הרכבת הקלה:
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000512684&fid=607

  5. אורי הגיב:

    עם או בלי קשר
    ניצחון אדיר אתמול לדמוקרטיה

    http://2jk.org/praxis/?p=2442

  6. לרמן הגיב:

    שמואל, מסכים. 4.11 צריך להיות תאריך פתיחת החניון.

    אורקה, אתה יכול ללחוץ על התגית אופניים כדי לראות את עמדתי בנוגע אליהם. אין לי גם בעייה עם אופנועים כל עוד הם נוסעים בכביש ולא על המדרכה. כשאופנועים נוסעים על המדרכה צריך לעקל אותם.

    נברא, בינתיים עיקר האלימות מכוונת נגד האנשים (והילדים הקטנים) שנושמים את האוויר המזוהם בעיר הזאת שרובו נובע מהמכוניות וכמובן יש גם את האספקט של תאונות הדרכים. חברי המועצה שתומכים בהמשך הסדר הקיים של הזיהום ותאונות הדרכים שעולה לנו בלא מעט חיי אדם (לא באופן אבסטרקטי) בהחלט צריכים לשאת באחריות להצבעות המזעזעות שלהם שעולות לנו ביוקר (ולהתפטר).

    עידו, אני לא מתנגד לרכבת תחתית, אני פשוט לא אוהב פתרונות אוטופיסטיים שלא יכולים להתממש במציאות, והרכבת התחתית בתל-אביב היא פתרון שכזה. רכבת קלה יכולה לנסוע גם בנתיבים מופרדים מהרכב הפרטי לגמרי על הכביש (ככה היא נוסעת בפורטלנד למשל).

    תמרי, תודה.

    אורי, אכן – סוקולובסקי את קלינגר בשירות הדמוקרטיה.

  7. ועוד אחד הגיב:

    26 המשובח? משובח? מתי לאחרונה נסעת איתו? הוא מגיע כל חצי שעה ומסתובב בכל העיר לפני שהוא מגיע לאנשהו. כנראה התכוונת לכתוב 26 הנוראי וטעית במקלדת.

    בכלל, נראה לי שגם נח עפרון ועיר לכולנו נאחזים בפתרונות אוטופיסטיים. מה ההתעקשות הזו על נת"צים? יש הרבה מאוד דברים שאפשר היה לעשות לפני כן כדי לשפר את המצב ולאו דווקא מתנגחים בראש העיר. למשל, להוסיף אוטובוסים בקווי 25 ובמיוחד 24, שהיה יכול להוריד הרבה עומס אם היה מגיע לעיתים תכופות יותר ומשתמש באוטובוסים כפולים, למשל.

    נכון, זה לא סקסי, זה לא מציג את חולדאי כפושע, אבל זה היה עוזר.

  8. נברא הגיב:

    לרמן,
    אנו חיים במטרופולין. מטרופולין זה לא כפר. ככלל, לוואי והאוויר שאנו נושמים היה נקי יותר, לוואי והיה כאן שקט יותר, לוואי וכולם היו אדיבים, הכל היה ירוק, ועוד ועוד…. זוהי מציאות אוטופית ומי כמוך יודע להבדיל בין אוטופיה לראליה. ואולם חולדאי השכיל למצוא פשרה סבירה: יש ריאות ירוקות רחבות מאוד ובצידן יש עיר תוססת. בוא למדרון יפו וראה עד כמה נעים להיות שם. מי שגר בסביבה זוכה לאוויר ימים צלול כיין ואפילו לשלווה יחסית כל עוד השכנים מעזג'מה לא מתחרפנים. ובמרחק נסיעה של רבע שעה בלבד הוא בלב ליבו של מטרופולין עשיר בחוויות ותוסס. אכן, פשרה מכובדת.  

  9. ורה הגיב:

    פוסט מצוין, שלחתי לחברים. קצת ערות פוליטית נגד הביריונים לא תזיק.

  10. לרמן הגיב:

    נברא, גילית לי את אמריקה. שאל את חולדאי אם הוא ביקר בטיימס סקוור לאחרונה ואז תספר לי מעשיות על כפרים ומטרופולינים. עזוב, שאל אותו אם הוא היה בארקיפה, חור מצ'וקמק בפרו. תחזור אליי אחר-כך בנוגע לאיכות האוויר.

    ועוד אחד, מסכים שיש עוד גורמים שצריכים לפעול מולם וחברת "דן" היא גורם משמעותי, אבל רמת השרות שהם מסוגלים להציע בתחבורה הציבורית תלוייה קודם כל בזכויות הדרך שלהם (ואגב, קו 25 מגיע בתדירות גבוהה מאוד).

    ורה, תודה.

  11. שמואל הגיב:

    נברא,

    בלב ליבו של המטרופולין התוסס, (אולי טעית והתכוונת ל ג' במקום לת' )
    יש בקושי חצי מ"ר שטח פתוח לתושב, וחולדאי שהבטיח פארק בקריית ספר, יודע רק לספק תירוצים למה הוא לא יכול. גם אחרי שכבר עברנו את משוכת הועדה המקומית והמחוזית.

    מה שהעירייה שהוא מנהל יכולה לעשות זה להרוס כמה שתילים ששתלו התושבים ולפרק להם פסל ולהשאיר את ערימת הזבל במשך חודש בשטח שתעלה צחנה מתחת למרפסות של התושבים.

    מעבר לכך בהתנהלות של חולדאי אין שום דבר מכובד, תגיע לישיבת מועצת העירייה ותראה איזה קרקס הוא מנהל ואיך הוא מזלזל בקהל התושבים ונבחריו, רובם של הנבחרים באמת אינם ראויים לכבוד, אפילו שהם מאוד ממושמעים.

    קו 25 הזוועתי או שלא מגיע או שמגיעים שניים ביחד.
    ובכלל צריך להוציא את המפרקיים מהאזורים הצפופים והרחובות הצרים של לב העיר, בטח כל זמן שאין להם נתיבים פנויים משלהם.

  12. אליאב הגיב:

    מה שכן, כמה עמודים אחרי ההצבעה ההזויה על הנת"צ לפחות הם קיבלו החלטה על הגבלת גודל הדירות בבנייה החדשה המתוכננת בצפון-מערב העיר. אסף זמיר אמר שם כמה דברים נכונים לגבי חשיבות התכנון האורבני שם. נראה אם באמת ייצא מזה משהו או שהיזמים יסכלו את העניין בוועדה המקומית.  

  13. מורין הגיב:

    אליאב, תסתכל באתר העירייה: במקום אחד יש את החזון לגוש הגדול. סרטון מרשים עם התייחסות מילולית והדמייתית לרשת רחובות ועירוב שימושים. אחר כך לך למפות הממוחשבות של העירייה (GIS) ותסתכל על רשת הרחובות ומפת השימושים באותו איזור בדיוק. אין שום קשר בין השניים.

    אסף זמיר דיבר יפה, אבל זה כאילו הוא רק ראה את הסרטון (מ-2001/2002 משהו כזה), ולא ראה איך הדברים באמת מתממשים בשטח (כי התבע מתממשת שם במהירות עצומה). משום מה הם סובבו את רשת הרחובות למעויינים מעצבנים, והם פשוט מחקו את כל עירוב השימושים המתוכנן (וכמובן לא בנו את שלושת השדרות שדיברו עליהם). מה שנוצר זה ראשון מערב ממש קרוב לתל אביב ולים (בגלל מבנה הבעלויות והצורה הבלתי אפשרית של המגרשים יצאו שם דירות זוועתיות כך שגם יוקרה זה לא ממש).

    הרעיון של אסף זמיר נכון בעיקרון, אבל כניראה שהמימוש שלו רחוק מאיתנו שנות אור. הדבר היחיד שיכול לקרות שם זה שלא יצליחו למכור את כמות הדירות שהם בונים והם יחליטו להשכיר ואולי לחלק דירות כדי להרוויח יותר 🙂

  14. נברא הגיב:

    לרמן,
    לצערי (וזה באמת לצערי) אני מתחיל לחשוב שאתה בכלל לא מכיר את אמריקה, למרות כל הרעש שאתה מקים. במקום להטיח רפש במי שעושה, במקום להתרברב בביקורת לכאורה עניינית (אך בפועל ילדותית) הטה כתף! לא חסר לנו כאן בארץ תככים ומדנים, ואין לנו צורך באלו שאתה מנפק. במקום להפריע תעזור ואני בטוח שימצא שם בעירייה אי-מי שישמח להיעזר בבעלי רצון טוב מסוגך שכל כוונותיהם טהורות.
    שמואל,
    באמת מעניין. אני גר ביפו היכן שמושרשת תרבות של להעיף את הזבל בקשת רחבה דרך החלון. אם במקרה זה נופל על שטח ציבור (הנחשב בציבורים מסוימים לשטח הפקר מובהק), זה מפונה בתוך דקות עד שעות: באים הגמדים (מבלי שמישהו יזמין אותם), והופ… הכל נקי. כך כל יום, לעתים יותר מפעם ביום… ולגבי שאר מענותיך, האמן לי, לא היית רוצה להתחלף עם ראש העיר בניהול העיר, גם לא בניהול ישיבותיו. אם באים לישיבות צרכנים צרחניים מסוגם של נערי "עיר לכולנו" מה כבר אפשר לעשות כדי שאפשר יהיה להתקדם?
    גילוי נאות: אין לי שום קשר עם חולדאי, אינני אוהב (בלשון המעטה) חלק מדעותיו, ואינני תמים דעים עימו בלא מעט נושאים מוניציפליים.

  15. אליאב הגיב:

    מורין, לפי מה שהבנתי הוא דיבר לא על הגוש הגדול אלא על אזור אחר (?), אבל אני לא סגור על זה.

  16. שמואל הגיב:

    נברא
    שאלת את עצמך
    מה קרה שחבורה כל כך גדולה של צרכנים צרחניים מגיעה לישיבות המועצה?
    איך קרה שרב גדול של תושבי העיר ההיסטורית של תל אביב , זו שבין נחלי הביוב, בחרו בראש עיר אחר?
    איך קרה שעיר לכולנו זכתה ליותר קולות מכל רשימה אחרת שהתמודדה?

    מה כבר אפשר לעשות?
    אולי להפסיק להתעלל ולהתעלם מהמצוקות והבקשות של התושבים.
    אולי להפסיק להרוס את עתידה ואופיה של העיר ע"י תכנון אורבני לקוי.
    אולי לדאוג שהלב הפועם שלה שאתה כלכך מבסוט ממנו ימשיך לאכלס מגוון רחב של אנשים גם בעוד חמש שנים.
    אולי לטפח את המרחב הציבורי ולא למכור אותו לטובת האדרת שמם של כרישי נדל"ן ואדריכלים חובבי פאלוסים.

    אני לא התמודדתי לתפקיד ראשות העירייה ואין לי עניין בתפקיד, לפחות לא בעתיד הקרוב..
    אבל מי שנבחר ומתיימר להיות ראוי, צריך להבין שהוא עובד אצל ובשביל התושבים.

    ואם הוא לא מסוגל להתמודד עם כמה צעקנים בלי לערב אבטחה, משטרה ועוד אמצעים אנטי דמוקרטים כמו לקחת להם תעודות זהות או להרחיק אותם ע"י שמירת שלוש שורות לעובדי העירייה הנפקדים, אזי לטעמי הוא לא מסוגל לנהל עיר של 400,000 תושבים.

    אולי ההזנחה הנוראית של יפו מאז קמה מדינת ישראל, הופכת את התיקונים הקוסמטיים של חולדאי לפלא והצלחה רגעית, אבל את התוצאות הנוראיות של מעשיו נסבול בכל העיר, כולנו, או מי מאיתנו שיהיה מספיק מבוסס להמשיך לחיות בה בעוד 5, 10, 50, 100 שנים

    קרא את מה שכתב רוגל אלפר ב"העיר" בסופ"ש האחרון או מה שכתב ניסן שור ב timeout

    ברור שאתה לא מאנשיו, הם לא יגיבו כאן, הם, כנראה רואים הכל כמוהו מגובה העננים.

  17. לרמן הגיב:

    נברא, אני דווקא מכיר כמה אנשים טובים ומצויינים שעובדים בעיריית תל-אביב ועבורה. חבל שמה שמבקשים מהם לעשות זה חתכי רחובות גרועים ותיקונים קוסמטיים בלבד.

    אליאב, אנא קרא שוב בעיון את הפרוטוקול. ההחלטה שהתקבלה מדברת על כך שמהנדס העיר ישקול לשנות את התוכנית אולי ויהיה עוד דיון אולי בועדה סודית שאין לה בכלל פרוטוקולים (ועדת הנהלה). התוכנית המדוברת הופקדה לפני ימים ספורים במחוזית ללא השינוי הזה. ההצעה של זמיר טובה בשביל הודעה לתקשורת, אך בפועל היא חסרת כל משמעות. ההתמחות של העירייה זה ביחסי ציבור, פחות בתכל'ס.

  18. נברא הגיב:

    שמואל,

    יכול להיות שדעתי על "עיר לכולנו" לא תנעם לך, אני מתנצל על כך מראש. "עיר לכולנו" זכתה לתמיכה נרחבת לא מידי תושבי העיר הוותיקים אלא דווקא מידי "פולשי-העיר" הצעירים אשר מטבעם, כצעירים מלאי עזוז ותקווה, אך גם חסרי ניסיון והבנה, הולכים שבי אחר מקסמי שווא אקזוטיים. במקרה הזה, מקסם השווא הוא ניסיון מחטף של מפלגה אנטי-ציונית ששמה לה למטרה לחסל את מדינת ישראל בדרכי נועם. אני מבקש להזכיר לך שאחד מכל שניים מתושבי תל-אביב, וזה כולל את רבבות הצעירים החיים בה באופן ארעי, בחרו בחולדאי כראש עירם לקדנציה נוספת, כלומר הם הביע בו ובדרכו אמון מחודש.

    אני חייב לומר לך, אני מתעב אלימות, ובפרט אלימות של שחצנים גסים שמאוהבים עד כלות בתדמית שהם יצרו לעצמם. כאלו הם עדת ה'אקטיביסטים' לבית "עיר לכולנו". לכן גם אם יש לנו מטרות משותפות (ובהחלט יש!) אני חוטף קבס רק מהמחשבה לשתף איתם פעולה. וזה באמת חבל. משום שכל מה שיהפוך את ת"א ליותר כחולה ויותר שקטה – כלומר יותר שמיים ויותר מרחבים פתוחים – יקבל אוטומטית את תמיכתי. תרשה לי עוד דבר קטן. התיקונים ביפו רחוקים מאוד מלהיות קוסמטיים. שרק לא יפריעו ציקציק וחבריו, והכל בסופו של דבר יסתדר.

     

  19. נברא, לפי שיטתך אין שום דבר נורא כל כך בהוצאה להורג של אנשים במרכז העיר, כל עוד ההוצאה להורג הזאת מקבלת את השם הנייטרלי "תאונת דרכים" וכל עוד היא מקדמת את המטרה ה"מקודשת" של "להיות מטרופולין"

    כמה תמים (או כמה מרושע).

    "מטרופולין זה לא כפר. ככלל, לוואי והאוויר שאנו נושמים היה נקי יותר, לוואי והיה כאן שקט יותר, לוואי וכולם היו אדיבים, הכל היה ירוק, ועוד ועוד" – זהו טיעון איש קש. במקום לדבר על דבר אפשרי (עירוניות מתחדשת) הדובר מנסה לצייר את הדבר כאוטופיה בלתי אפשרית (לוואי כולם היו אדיבים). הוא פוסל את הייתכנות השני בנסיון לנטוע בלב הקורא את ההרגשה שזהו הטיעון המקורי.

    הבחירה בתחבורה מוטת רכב פרטי היא בחירה פולטית. אתה יכול לספר ש"אין ברירה" אבל יש. יש ברירה בקורטיביה, יש ברירה בבוגטה, יש ברירה בפורטלנד. יש ברירה בטיימס סקוור, יש ברירה בעוד ועוד ערים בעולם. הדבר היחיד שעומד נגד זה הוא אינטרסים פוליטיים וכלכליים ושמרנות מגעילה ואנוכית שלפיה חיי אנשים אחרים חשובים פחות מהנוחות של הנהג.

  20. אורי הגיב:

    נברא,

    אני מכין בימים אלו ניתוח של תוצאות הבחירות מלפני שנה, במבט לעתיד. יעזור לי מאוד לראות את מקור הנתונים לפיהם תושבי העיר הוותיקים תמכו בחולדאי והתושבים החדשים יותר תמכו בחנין.

    בתודה מראש,

    אורי

  21. מיק הגיב:

    להבנתי, הקריאה של 'עיר לכולנו' היא קריאה לפתרון ביניים עד יבוא משיח. זה סביר וטוב, ובקצב ההתקדמות של משיח-התחתית מתבקש לחלוטין לדעתי.

    קראתי את הפרוטוקל האמור, ואני מתרשם שיש שתי בעיות שחולדאי מעלה:
    1. באופן ספציפי אבן גבירול משתפץ כיום ואי אפשר להגדיר שדרה משתפצת כנת"צ. זה הגיוני.
    2. לדבריו, חולדאי כבר פנה למשרד התחבורה, ביקש נת"צ ונדחה.

    אם הבנתי את הדברים נכון, השאלה היא למה משרד התחבורה דחה את הבקשה של העיריה (אם בכלל). אם יש פה משהו חרוץ ממני שיכול למצוא פרטים על דיון כזה, אז מעניין לדעת אם משרד התחבורה מתנגד לפתרונות ביניים, או משהו אחר, או שחולדאי מסבסב את העניין לטובתו.

    עניין נוסף הוא אכיפת הנת"צים, כאילו שלכאורה ישנם נתצ"ים וותיקים שלא נאכפים ולכן נת"צ נוסף בלי משאבי אכיפה (שאותם מספק משרד התחבורה? שאותם מאשר האוצר? שאותם מזגזג ביבי?) הוא נת"צ לבטלה. ופה מישהו צריך לקרוא ביניים "למה אוכפים חנייה ולא נתצ"ים?" ואז עונים לו "גם ג'יפים על המדרכה לא מצליחים לאכוף" וכו'.

    ודבר אחרון – שאר חברי המועצה הקואליציוניים, להבנתי, דחו את ההצעה מתוך הבנה של חוסר האקטואליות הנקודתית (השיפוץ המתקיים וכו'), ולא מתוך דחייה גורפת של נת"צים וכו'.

    נ.ב. פוסט טוב ומעניין, תודה.

  22. לרמן הגיב:

    מיק,
    לגבי הבעיות שחולדאי מעלה:
    1. אבן-גבירול יסיים את שיפוצו הבלתי-נלאה תוך פחות משנה (אם להאמין לעירייה) ועכשיו הזמן לסדר את הבירוקרטיה כדי לקבל בו נת"צ בסוף השיפוץ. אפשר גם לשים נת"צ בקטעים שבהם השיפוץ הסתיים (שבהם גם הותקן שביל אופניים מופלא בלי שהיו צריכים לחכות עד סוף השיפוץ).

    2. מה שעיריית תל-אביב הגישה למשרד התחבורה (על-פי דבריו של חולדאי) היא תוכנית מסיבית בנוגע לתחבורה בעיר ולא בקשה ספציפית לנת"צ באבן-גבירול בלבד. חולדאי לא פירט איזו תוכנית הוגשה ומה היו הסיבות שמשרד התחבורה דחה אותה. כמובן, שאם הוא היה רוצה הוא היה יכול לפרט על כך גם בישיבת המועצה וגם בבלוג שלו.

    אכיפת הנת"צים – ישראל כץ אמר שהוא מתחיל בכך עכשיו. אגב, גם נת"צ בלי אכיפה משפר את המצב הקיים.

    לגבי חברי המועצה הקואליציוניים – לי יש הנחה אחרת לסיבה שהם הצביעו כפי שהם הצביעו (קשורה ל-32,000 ש"ח), הרי בפעם אחרת הם גם הצביעו נגד ביצוע גינה מיידית בקריית ספר, שועדת המשנה לתכנון ובנייה (כלומר חלק מאותם חברי מועצה עצמם), הצביעו בעדה לפני כן. חולדאי הוא מומחה בתירוצים מדוע הדברים אינם אפשריים והמשימה העיקרית שלו מבחינה פוליטית היא להגן על הסמרטוטים של הקואליצייה מביקורת ציבורית תוך כדי שימונם במשכורות וטובין.

  23. רון חולדאי, במהלך מערכת הבחירות של תל אביב יפו לשנת 2008, טען שהעירייה שלחה בספטמבר 2008 (מספר ימים לפני נאומו) תוכנית רפורמה של מערך האוטובוסים בעיר, אך שמשרד התחבורה דחה את ההצעה. חולדאי תקף בצורה חריפה את משרד התחבורה.

    לא ברור מה מונע מחולדאי לפרסם את התוכנית הזאת בציבור.

    במיוחד נוכח טענות הפוכות לגמרי ממשרד התחבורה –

    ממשרד התחבורה נמסר, בתגובה, ש"עיריית ת"א מתנגדת לנתיבים נוספים לתחבורה ציבורית, אף שפעלנו לקדמם". מהעירייה נמסר ש"יש בעיר 50 ק"מ של נתיבים כאלה בצירי התנועה הראשיים".
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=1024012

    ועוד – מדוע העירייה מעוניינית היתה לשים על נתיבי האוטובוסים גם משאיות
    "קחו למשל את פנייתה של עיריית תל אביב למשרד התחבורה, בבקשה להתיר נסיעת משאיות בנתיבים המיועדים רק לתחבורה ציבורית בלבד (נת"צים). לטענת העירייה, תנועתן האיטית של משאיות בצירי התנועה המרכזיים, מאטה את תנועת הרכב הפרטי. "
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3601007,00.html

    ראש העיר מלא כרימון בתירוצים בכל הקשור לאי קידום (שלא לומר תקיעה) של התחבורה הציבורית, ומצד שני אין לו בעיה לבנות מגדלים, או לבנות חניונים. כפי שגם הבחיןהמדען הראשי של משרד התחבורה, הפרופ' יוסי פרשקר: "עיריית תל אביב צריכה להחליט מה היא רוצה. אי אפשר גם להקים קו רכבת תחתי וגם לבנות לידו מגרשי חניה תת-קרקעיים שימלאו את הרחובות בכלי רכב, במקום שהנוסעים ישתמשו ברכבת".
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=973623

    חולדאי אמר
    "בעיית התחבורה הציבורית היא בעיית יסוד של העיר הזו. להיעדר תחבורה ציבורית יעילה יש משמעויות כלכליות ממדרגה ראשונה, לא רק אקולוגיות"
    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3601684,00.html

    אבל לא נראה שהוא מדבר על זה ברצינות – לא כשבראיון איתו הוא אומר שאת בעיית הפקקים הוא "פותר" על ידי זה שהוא נוסע ב6 בבוקר.

  24. לרמן הגיב:

    דרור, פוסט אורח?

  25. מוכר עגבניות הגיב:

    אתמול נסגר המכרז לשוק הסיטונאי

    מטר מרכבת השלום, על הקו האדום המתוכנן, אוטובוסים על דרך בגין לכל מקום בארץ, 10 דקות הליכה ממרכז העיר.

    אבל, לא טעיתי באפסים, 0 0 0 5 מקומות חניה חדשים.

    אה, כן, שכחתי לציין שמדובר בחצי שעה נסיעה לפקק הנצחי באיילון ובפרט במחלף השלום.

  26. לרמן הגיב:

    מוכר עגבניות, תודה על העדכון. נשמע מספיק מופרך כדי להתאים למציאות שלנו. יש לך לינק לעניין?

  27. נויף הגיב:

    אני פניתי למחלקה לפניות הציבור של העירייה כדי לקבל העתק של אותה תוכנית תחבורה עליה דיבר חולדאי. אני מניח שזה עומד תחת חוק חופש המידע.
    הייתי שמח לומר שאעדכן אותכם כשאקבל תשובה רשמית, אבל איכשהו יש לי את התחושה שלא אקבל תשובה עניינית.

  28. לרמן הגיב:

    נויף, אני מקווה שיהיו לך עדכונים משמעותיים בנושא.

  29. פינגבאק: עיריית תל-אביב מתכבדת להזמינכם לחנות על כל מדרכות העיר | עוד בלוג תל-אביבי

  30. פינגבאק: דן להט בפעולה – חוסם כל מדרכה | עוד בלוג תל-אביבי

  31. פינגבאק: באריקיפה לומדים ללכת, בניו-יורק משתמשים באוטובוסים, בתל-אביב ממשיכים להתפלל | עוד בלוג תל-אביבי

  32. פינגבאק: להגיע לעבודה באופן סביבתי – הזמנה לכנס | עוד בלוג תל-אביבי

  33. פוסט נפלא תודה. חייבים לשפר את התחבורה הציבורית בתל אביב . ישראל היא מדינה צפוצה אין סיבה לסבול בפקקים זהום אוויר ורעש. לכולנו מגיע תחבורה איכותית זולה ובמחירים סבירים בכדי שנשאיר את הרכב הפרטי בבית.
    תודה בלוג מצויין מעורר את השיח הציבורי מקווה שנביא לפעולה

  34. פינגבאק: עיר לכולנו בעד המשך התבססות שלטון הרכב הפרטי ועליית מחירי הדיור | עוד בלוג תל-אביבי

  35. פינגבאק: מקבץ לינקים לסופ"ש | עוד בלוג תל-אביבי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s