מה הקטע עם האפסים שמופקדים על ניהול העיר הזאת? קטע של יחסי ציבור

בעוד מספר ימים יתקיים מעין ערב שבו הממסד העירוני ירד אל העם וידבר אליו בצורה עלאק-מגניבה ומעודכנת בכמה פאבים במרכז השטייטל שבו אנו גרים. בבסיסו של עניין, מדובר ברעיון טוב, שבמסגרתו פקידי העירייה מנדבים את זמנם בשעות הערב ובאווירה עלאק-משוחררת מסבירים ודנים בנושאים שברומו של עולם. מי שילך באותו ערב לאחד המפגשים האלה עשוי לצפות להשכיל בנושאי התחבורה, הדיור והתכנון האסטרטגי בתל אביב, או כך לפחות זה נשמע. בפועל, מדובר בערב של יחסי ציבור בלבד שאינו מספיק אפילו כדי למרוח שכבר דקה של כיסוי על מי האפסיים שבהם מתנהלת העיר הזאת.

קחו למשל את הכותרת הבאה "מה הקטע עם התחבורה בתל-אביב"? ובכן, מה הקטע עם זה שמחלקת התחבורה של העירייה עוסקת רק בתנועת מכוניות ואינה עוסקת כלל בתחבורה (שכוללת כל תנועה של בני אדם במרחב)? מה הקטע עם זה שמחלקת התחבורה מנותקת לחלוטין מהמחלקה שאחראית על הבינוי בעיר (מינהל ההנדסה)? מדובר בקטע של אפסים שלא מבינים מה הם עושים. בפועל, במפגש הספציפי הזה יסבירו למי שיגיע מדוע ממשלת ישראל אשמה בהכל ובעיריית תל-אביב-יפו יושבים רק הטובים שבטובים שבזכותם יש לנו את המדרכות האלימות בתבל. אין תחבורה בלי בינוי ואין בינוי בלי תחבורה – כל חלוקה מלאכותית של התכנון העירוני (כמו זו שמתקיימת בתוך עיריית תל-אביב-יפו) נדונה לכישלון, וזה לא קשור לממשלת ישראל.

מה הקטע? קטע של אפסים

מה הקטע? קטע של אפסים

וזה לא נעצר כאן – יש גם את "מה הקטע עם שוק השכירות המטורף בתל-אביב"? ובכן, לא תאמינו איזה קטע. במינהל הנדסה ובועדה המקומית (אלה שמחליטים מה ייבנה בעיר הזאת בסופו של דבר) עושים כל מאמץ כדי להקטין ככל האפשר את מספר הדירות שייבנו בעיר, כי תושבים הם כאב ראש. ולכן, כשההיצע הולך וקטן ביחס לביקוש המחירים הולכים ועולים. ממש קטע מדהים. בפועל, אותו מפגש יוקדש על-מנת להסיט את האשמה לממשלת ישראל וטיפולה הכושל בתחום הדיור על כל צדדיו.

עכשיו, ממשלת ישראל ראוייה לכל גינוי – מדובר באוסף גדול מאוד של אפסים ששמים על כולנו ___ גדול מאוד. מישראל כ"ץ, דרך גדעון סער, עבור באורי אריאל, פונה ביאיר לפיד ונגמר בבנימין נתניהו. כולם שותפים לקואליציה שהולכת ומחרבת את מצב הדיור, התחבורה והחיים של הישראלים, ובפרט של הישראלים הצעירים. אבל, צריך להיות ברור, שעיריית תל-אביב-יפו שותפה מלאה להחרפת המצב, ורון חולדאי הוא אפס מאופס לא פחות מהאפסים שיושבים בירושלים, ופועל כמיטב יכולתו כדי לצמצם את מלאי הדיור בתל אביב, תוך גלגול עיניים.

והקטע האמיתי הוא שגם עובדי הציבור בעירייה וגם העובדים במשרדי הממשלה יודעים שהפוליטיקאים שיושבים למעלה הם אוסף של אפסים שקשה להאמין שהופקדו על העיר ועל המדינה. אבל כולם חורקים שיניים וחושבים שיש להם איזושהי השפעה בתפקידם הממסדי בעוד העיר הזאת הולכת לעזאזל. אז מה הקטע באמת? קטע של יחסי ציבור במקום התמודדות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אורבניזם, ביקורת, חולדאי, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

14 תגובות על מה הקטע עם האפסים שמופקדים על ניהול העיר הזאת? קטע של יחסי ציבור

  1. קואלה הגיב:

    וואלה נשמע שאתה צודק.
    אתה יודע מה? בוא נעשה בחירות ונראה אם חולדאי האפס הזה יבחר
    הוא כל כך כושל, בטח אף אחד לא יצביע עבורו

  2. Lerman הגיב:

    מה הקשר? זה שמישהו נבחר לא אומר שהוא לא אפס מאופס. חולדאי מכסה את עצמו עם שמיכת יחסי ציבור עבה, אבל זה לא משנה את התוצאות בפועל – אפס בדיור, אפס בתחבורה, אפס במדרכות ואפס בתכנון. ויש לנו גם ממשלה נבחרת שלמה שכל כולה אפסים שמובילים את המדינה עמוק יותר ויותר לתוך משבר דיור ותחבורה שהולך ותופח. העיקר שיש זיקוקים, כדי שהציבור לא ישים לב לכל האפסים האלה.

    ובהיסטוריה, לצערנו, יש לא מעט נבחרים שנבחרו באופן דמוקרטי והביאו את הגוף שהם עמדו בראשו להתמוטטות.

  3. בפייסבוק - מחזירים את מדרכות ת"א להולכי הרגל הגיב:

    עצוב שיתר נבחרי העיר מכרו אותנו יחד עם היושרה למען הכיסאות, כאשר הם שוכחים, או יותר מתעלמים לגמרי, מנוכחות חלקים גדולים מאד מתושבי העיר ובתוכם הולכי הרגל.
    עצוב, שהממונים על נושאים קריטיים לעיר, תפקידים המחייבים מקצועיות וידע רב, חלקם הוא ג'ובים פוליטיים המאויישים ע"י יס מנים שלא מבינים כלום בחומר בו הם עוסקים, ומקצועיותם מסתכמת באמירת יס לראיס.

  4. עידו עברי הגיב:

    מזמן לא כתבו כ"כ בבהירות מה שאני חושב על אפס בעשיה לעומת מאה ביח'צ. תודה.

  5. מעין הגיב:

    יואב –
    כרגיל, הקיצוניות בכתיבה שלך מעקרת את המסרים הנכונים והחשובים.
    דווקא בכתבות שלך על חולדאי אתה יודע יפה מאוד לנתח את היתרונות והחסרונות שבמעשיו.
    הכי קל זה לקרוא לכל שרי הממשלה, לכל חברי הכנסת ולכל פקידי העירייה "אפסים מאופסים". אבל תל אביב היא העיר הכי מצליחה בישראל, למרות כל פגמיה, אז אולי בכל זאת מישהו מהם עשה משהו טוב ונכון?
    אם באמת רוצים לשכנע, זו לא הדרך…

  6. ארז הגיב:

    כמו עוד אנשים כאן – מסכים עם כל מה שאתה אומר ובכל זאת לא אוהב את איך שאתה בוחר לכסח את תל אביב כשהיא בפירוש מוצלחת יותר משאר הערים בישראל בכל הנוגע לאורבניות, חיי רחוב, עירוב שימושים ושיתוף ציבור.
    כמו כן גם לי מציקה העטיפה ה"קולית" של נושאים חשובים, שגם משום מה בחרו לשים את כולם באותו הזמן. מצד שני מפגישות קודמות כן נראה שהעיריה משאירה הרבה זמן לדיון ושו"ת, רוצה לשמוע פידבק, ורוב הזמן בכלל עסוקה בלהתגונן מקיתונות הביקורת שנשפכים עליה מכל עבר (בצדק). הנקודה היא שהיה לה קל הרבה יותר שלא לבוא בכלל ולהתגונן ובכל זאת בחרה לעשות זאת.
    וכן, חולדאי הוא אפס 🙂

  7. ירון כהן הגיב:

    אני בדרך כלל מאד אוהב לקרוא את מה שכותב יואב. את המאמר הזה לא אהבתי, בעיקר כיוון שיואב קובע מראש שכולם אפסים בעירייה. יהיה מעניין אם יואב ימליץ לכולם להגיע לאחד המפגשים הללו, ויגיע גם בעצמו ויתעמת עם הדובר.
    אני אשמח לשמוע את הוויכוח הזה בדיון. ואם יסתבר שזה סתם יחץ, אני מוכן לפוצץ את הדיון יחד עם יואב ולצאת בהפגנתיות מהבר.

    • Lerman הגיב:

      אני ממליץ להגיע למפגשים של התחבורה ושל הדיור. באופן אישי, אני כבר מוזמן בשבוע הבא לשתי פגישות תושבים בתל אביב + יש לי יומולדת (ויש עוד כמה דברים). אני מקווה באופן אישי שאצליח להגיע גם למפגש של התחבורה (למרות חוסר התוחלת שמובטח).

  8. nahoumcohen הגיב:

    מאד אהבתי את כל מה שנאמר כאן. הקיצוניות היא לגמרי במקום, כי העיר נגמרת, מכל הסיבות שהיזכרת יואב, ועוד. התכנון בעיר מופקר ומעולם לא היה ברמה כה נמוכה, ואני נלחם, עם תעודות, כבר 45 שנה. היו ימים שלא היה אף אדריכל לרפואה במחלקת הנדסה, והמצב היה פחות גרוע, כלומר רע מאד. לכל הנפשות התל אביביות הטובות שכאן, ואינני מזלזל בכם, להיפך, העיר היא באמת היחידה בארץ, אבל רק בזכות העובדה שיש בה את מה שאין בשום מקום: תכנית גדס. (במאמר מוסגר, אשלח ספרי שכתבתי על כך לכל מי שיבקש). ההזנחה שיואב מדבר עליה היא עוד יותר חמורה, החל מן הפירוור שלה שעבר את הטעם הטוב (לפחות 70%), וכלה בכשל חיבוריה, הרופפים מכל הסיבות, עם עצמה ועם סביבתה. החיים זורמים, והאלטרנטיבות עימן. לא רואים עדיין, אבל בכל מקום יש אלטרנטיבה פחות או יותר חיה, אשר תגדל. הנימוס כבר אינו מחייב כבר מזמן. זו התחלה של מחאה, מסוג חדש.

  9. Lerman הגיב:

    ואני ארחיב כל עוד נקודה שחוזרת תמיד – תל אביב היא המקום "הכי אורבני" בישראל. נכון, וזה כך מאז 1948 מסיבות היסטוריות וגיאוגרפיות. לאגוס היא המקום הכי אורבני בניגריה ואדיס-אבבה היא המקום הכי אורבני באתיופיה. זה שעיר מסויימת היא הכי אורבנית במדינה שלה לא הופך אותה למקום טוב במיוחד. תל אביב היא עיר גרועה ויש עוד כמה ערים בישראל שגרועות ממנה. ואם מתייחסים לעושר היחסי של ישראל (כמדינה, לא כפרטים), זה עוד יותר מרגיז כמה תל אביב גרועה יחסית למאגרי הכסף הציבורי שיש פה ושממשיכים להישפך.

  10. הילה הגיב:

    תוכל להפנות למידע בנוגע לחלוקת הסמכויות בין משרד התחבורה והעיריות בנושאי תחבורה?

    • Lerman הגיב:

      לא. אני לא מכיר מידע כזה מרוכז. על רגל אחת – משרד התחבורה אחראי על כל התחבורה הציבורית והרחובות הראשיים. אבל – הוא בדרך כלל נותן לרשויות לתכנן בעצמן אם הן רוצות לעשות זאת, ולקבוע את חתכי הרחוב שלהן, ותזמוני הרמזורים. בפועל, בתל אביב-יפו תכנון הרחובות נעשה ע"י העירייה, תזמון הרמזורים הוא של העירייה. בנוסף, בכל הקשור לניהול תחבורת אופניים וחנייה (שני נדבכים של תחבורה) לעירייה יש סמכויות רחבות במיוחד.

  11. פינגבאק: מתקפת יחסי הציבור העירונית נמשכת | עוד בלוג תל אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s