מונית שירות לרמת-אביב? תכירו את קו 4א'

בסוף השבוע נתקלתי במודעה מעניינת מטעם העירייה בידיעות תל-אביב, שמעידה על ניסיון לצרף את רמת-אביב (להלן, השכונה שמעבר לרוביקון לירקון) לאזור האורבני החי הקרוי גם בשם תל-אביב. המודעה מבשרת על פריצת דרך שעולה בהרבה על כל ידיעה לגבי רכבת קלה/תחתית/ביונית שלא תקום כאן לעולם – קו 4 (המיתולוגי על פי המודעה, והרי כל אחד יודע שקו 5 מוביל בהרבה במדד המיתולוגיות) יגיע לשכונות הצפוניות שניתנו בהן סימנים – כוכב הצפון, שיכון ל' ורמת-אביב עד מרכז שוסטר.

ועכשיו נרד קצת לפרטים – לקו החדש יקראו קו 4א' והמסלול שלו יהיה כמו קו 4 הקלאסי והמשובח עם תוספת. קו 4 (למי שלא מכיר) הוא ככל הנראה (שיפוט אישי לחלוטין) קו מונית השירות היעיל בעיר אשר נוסע ברובו על נת"צים. המסלול שלו הוא מהתחנה המרכזית החדשה (אף פעם לא בדקתי אם הוא באמת מגיע לשם) לאלנבי עד כיכר מוגרבי (חניון מוגרבי בימינו), ומשם על בן-יהודה עד חניון רידינג. תדירות קו 4 המדובר לקוחה משמו – פחות מ-4 דקות בין מונית למונית (שלא לדבר שאפשר גם לקחת אוטובוס) והוא פועל לפחות עד שעה 1 בלילה (יש שמועות שהוא פועל גם מאוחר יותר).

ועכשיו , ברשותכם הפרטים של קו 4א' והשאלות שעולות בעקבותיו. להלן המסלול המתואר של קו 4א' מחניון רידינג ועד מרכז שוסטר:

התערוכה, אבן גבירול, ש"י עגנון (הופה, עברנו את הירקון), לוי אשכול, אפטר (?), בורלא (??), האוזנר (אוקיי, אלה רחובות קטנים בתוך אזור שנקרא שיכון ל'), איינשטיין (קניון רמת-אביב), חיים לבנון (אוניברסיטת תל-אביב, סופסוף יעד רציני על המסלול), רקנאטי, אבא אחימאיר, בן יוסף (מרכז שוסטר).

כמו שאתם רואים, כתוצאה מרשת הרחובות הפרברית הדפוקה של שכונות עבר הירקון קו 4א' נידון לנסיעה מעגלית וארוכה משהו בתוך שכונות המגורים החד-גוניות של עבר הירקון. פרט חשוב נוסף הוא שהתדירות המובטחת של הקו היא כל 10-15 דקות ושהוא פועל רק עד 9 בערב (הולכים לישון מוקדם ברחוב בורלא). מעבר לכך, כדאי לציין שלקו 4א' יש בכל זאת מעבר ליד היעד היחיד שרלוונטי מבחינת עבדכם הנאמן והוא אוניברסיטת תל-אביב (שיח' מוניס בשביל האנטי-ציוניים מביניכם, טפו). ועכשיו נשאלת שאלה המחץ הרת הגורל:

האם לעשות את המעבר מקו 24/25 של דן למונית שירות 4א' בנסיעות לאוניברסיטה?

על פניו, התשובה צריכה להיות כן ברור ומוחלט מבחינתי. רחוב בן-יהודה קרוב באופן משמעותי למקום מגוריי – 300 מ' לעומת כמעט 600 מ' לתחנה של קו 25 ליד כיכר מסריק. מעבר לכך, ידוע לכל שמוניות שירות הן מהירות בהרבה מאוטובוסים בגלל שהן לא צריכות לחכות בכל תחנה, ובנוסף רחוב בן-יהודה מהיר בהרבה מאבן-גבירול המשופץ תמידית. תוסיפו לזה את העובדה שיש משהו נחמד באינטימיות של מוניות השירות לעומת האוטובוס ואז בכלל זה אמור להיות טוב יותר.

במציאות הסיפור מסובך הרבה יותר ונראה שבכל זאת עדיין עדיף לי לנסוע לאוניברסיטה בקו 24/25 (אפילו שצריך ללכת בשביל זה עד קינג ג'ורג' ) בהסתמך על הסיבות הבאות:

1. התדירות של ה-4א' הזה (כל 10-15 דקות על-פי הפרסומים) נמוכה יחסית לתדירות של קו 25/24 (קו 25 עובר כל 9 דקות בערך וביחד עם קו 24 יש המתנה של פחות מ-7 דקות).

2. כידוע, למונית שירות יש קיבולת די מצומצמת (10 נוסעים), ולכן לא פעם המונית לא אוספת את הנוסע הממתין (שלא לדבר על הסיכוי שיהיו שני מקומות פנויים, במקרה שאתה לא נוסע לבד). במקרה כזה הנוסע ההיפוטתי הממתין ל-4א' ייאלץ להתייבש עוד 10 דקות ומעלה (וברחוב בן-יהודה יש בעייה חמורה של חוסר בצל על המדרכות) בהמתנה ל-4א' הבא (שגם הוא יהיה מלא).

3. המחלקה לגיאוגרפיה שבה אני מעביר את זמני כשאני כבר חוצה את הירקון נמצאת אוף-קמפוס לחלוטין (בתוך אזור המתקרא אפקה), אבל לפחות 24 ו-25 עוברים לא רחוק משם.

מכאן נובע, שאפילו לעבדכם הנאמן שנמצא בפוזיציה האופטימלית כמעט לחגוג על הקו החדש הזה אין תמריץ גדול מספיק בשביל לשנות את הרגלי הנסיעה וכל זה בגלל התדירות הנמוכה של הקו הזה (וגם במידה מסויימת בגלל המיקום הגיאוגרפי הבעייתי של המחלקה לגיאוגרפיה). אני כמובן בכל זאת אצא לנסיעת מבחן על 4א' ואחזור עם ממצאים בהמשך.

מי שכן עשוי להרוויח בגדול מהקו הזה הם תושבי השכונות הפרבריות הצפוניות (בייחוד החברה' מרחוב בורלא) שעכשיו תהיה לחלק מהם דרך קצרה ללכת עד למונית שירות זולה ומהירה (באופן יחסי) בדרך העירה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה תחבורה, תל-אביב, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

39 תגובות על מונית שירות לרמת-אביב? תכירו את קו 4א'

  1. שחר הגיב:

    הביטול או לפחות הזלזול שבו אתה מתייחס לקו הזה ממש אינו במקום. מובן מאליו שמי שהקווים 24/25 עונים על צרכיו הנוכחיים לא ממש יחגוג מהתוספת הפעוטה של 4א', אבל יש קהל גדול מאוד של צעירים (נטולי רשיון ורכב) בשכונות הצפוניות המשוקצות כל כך לטעמך שלא היתה להם שום דרך סבירה להגיע לאזור בן יהודה לפני התוספת הברוכה הזו.
    רחוב בורלא הוא רחוק מאוד מהתיאור שלך, בכלל נדמה מהקריאה כאילו מדובר במסלול מפותל דרך המוני רחובות קטנטנים כשבפועל הוא ממש לא כזה. אני אמנם לא גר בשיכון ל' אבל מכיר אותו היטב ונדמה לי שהתוספת הזו היא ברכה אמיתית עבור תושביו (לתושבי רמת אביב יש פתרונות סבירים יחסית גם היום).

  2. עמיצי הגיב:

    אני מקווה שגורל הקו הזה לא יהיה כגורל קו השירות ליפו (תנצב"א)

  3. לאנשים בבורלא יש את קו 26 המעולה, שעושה את כ-ל אבן גבירול, וממשיך על יהודה הלוי עד אלנבי כמעט. ועם זאת, נחמד שתהיה משם גם חלופה מערבית יותר.

  4. לרמן הגיב:

    שחר, דווקא לא מזלזל בכלל. אני חושב שהקו הזה צריך לפעול בתדירות גבוהה יותר מזו שנתנו כדי לעשות עבודה טובה, ולחלוטין מסכים איתך שלתושבי השכונות הצפוניות (ואני מצר על ההחלטה שלקחו קברניטי העיר בזמנו לבנות אותן כפרברים של תל-אביב במקום כהמשך של העיר) זה פתרון טוב, שיכול להיות אפילו מעולה עם תדירות גבוהה יותר.

    עמיצי, ספר קצת על הקו שהיה ליפו.

  5. דני הגיב:

    האם מתישהו גם תושבי מרכז העיר יזכו למוניות שירות שיעברו באוניברסיטה, ולא יצריכו 45 דקות לפחות בכל כיוון לאוניברסיטה?
    זה פשוט בלתי נתפס. משהו שבאוטו אני עושה ב5-10 דקות.

  6. יוחאי הגיב:

    לדעתי כדאי לבדוק את מונית השירות הנ"ל.
    מוניות השירות של קווים 4 ו 5 עובדות מצויין. אם אין לך מקום, הם מודיעים בקשר שיש לחץ, ויש תגבור. והם פועלים בשעות מאוחרות בחמישי ושישי.
    מצד שני, קוים 24 ו 25 לעתים מגיעים ביחד. אתה יכול להתייבש 20 דקות בתחנה, ואז לראות אותם באים יחדיו, ממש צמד חמד…

  7. למה לעזאזל מונית שירות ולא אוטבוס 4א'?

  8. עמיצי הגיב:

    היתה פעם מונית שירות ליפו. אני לא בטוח מה היה המספר שלה, אבל זה גם היה משהו עם א בקצה שלו. זה היה קו שהיה אמור לתגבר את הקוים הנוכחיים, בעיקר בסופי שבוע עד כמה שאני זוכר, מתחנה מרכזית, ועד בת ים. אבל כנראה שהיא לא היתה רווחית מספיק.
    אגב מעניין איך הקו החדש הזה מסתדר עם המהפכה הקרבה ובאה של תחבורה ציבורית בתל אביב.

  9. greentul הגיב:

    בחמש השנים שבהן למדתי – ובחלקן הגדול גם עבדתי באוניברסיטה, באמת הגבלתי את חיפושי הדירה שלי לאורך קווי 25 ו-24.

    אני זוכר אז שאחד היעדים שלנו, בעבודה אל מול הקואופרטיבים הייתה למצוא פתרון תחבורה מהאיזור המערבי (בעיקר ציר בן יהודה) לקמפוס כי זאת באמת הייתה בעיה. לא יודע אם יש קשר לפעילות אגודת הסטודנטים והשיפור הנוכחי אבל שמח בכל אופן לשמוע על הבשורה הזו (מה שכן – הושגו אז הנחות משמעותיות לסטודנטים ברכישות כרטיסי חופשי חודשי).

    הבעיות שהעלת לגבי מוניות שירות הן באמת לא פשוטות. הייתה תקופה שנסעתי באופן קבוע ב-66 מכיכר דיזינגוף לבורסה, ועל גבי מוניות השירות האלה גיליתי את "החיה שבאדם".

    מדחיפות מרפקים, פלירוטוטים עם הנהג, ריצות אמוק, צעקות, ועד סתם התחכמויות שהנפוצה בהן היא לחכות כמה עשרות מטרים לפני התחנה על מנת ללכוד את המקום הפנוי במונית לפני כולם.

    פשוט לא היה לי כח לזה ובדרך כלל העדפתי לחכות בשקט לאוטובוס. אמנם איטי יותר והרבה פעמים צפוף, אבל בשעות הבוקר כשאני בדרך לעבודה אני מעדיף לאחר מאשר לנסות את מזלי במערב הפרוע הזה.

    מאחל לכולם נסיעה בטוחה ורגועה 🙂

  10. אסף הגיב:

    לנמרוד – זה בעיקר עניין של סמכות וקושי בירוקרטי –
    לפי דעתי, הרבה יותר קל וצריך הרבה פחות אישורים בשביל לפתוח קו של מוניות שירות לעומת קו של אוטובוסים (בטח כאשר צריכים להתערב כל-כך הרבה גורמים בסיפור).

  11. אמנון הגיב:

    קו 4 עובד כמו גדול עד השעות הקטנות של הלילה ומהשעות הקטנות של הבוקר, אין עליו. דווקא הקו החדש הוא בשורה מאוד משמחת, כי זה אומר שתהיה דרך נורמלית לחזור מצפון העיר בשבתות(הקו יעבוד בשבתות, נכון?) שלא תצריך הליכה עד יהודה המכבי.

  12. לרמן הגיב:

    אמנון, לא ברור אם הקו הזה יעבוד בשבת.
    הטלפון לבירורים הוא: 03-6042042

    אם אתה מתקשר אליהם אשמח אם תשים פה את התשובה בנושא הזה.

  13. לתושבי רמת אביב ולמי שנוסע לאוניברסיטה אין מה להתלונן. אמנם קו 24 ביום א' בבוקר הוא זוועה. ואמנם נסיעה לאוניברסיטה ממרכז העיר באוטובוס לוקחת 45-60 דקות לכל הפחות, אבל יש מספר רב של קווים שמגיעים לקמפוס – בניגוד למקומות אחרים שמוזנחים הרבה יותר.

    אני ממליץ לכל חובבי הדגים שבינכם לנסות את קו 49 מפתח תקווה. אם שום דבר לא השתנה, תגלו בו איך אפשר לדחוס 100 אנשים ויותר לתוך אוטובוס אחד, כדבר של יום יום. רק לשפוך שמן ולכתוב "סרדינים".

    מישהו ניסה להגיע מגבעתיים לתל אביב ? אמנם האוטובוס מגיע כל 5 דקות, אבל הוא מבצע סיבוב של חצי שעה. זה רבע שעה באופניים.

    וזה בהנחה שאתם רוצים להגיע למקומות שיש אוטובוס ישיר. אם אין דבר כזה, תצטרכו 2 אוטובוסים לפחות, ואז כבר כדאי להצטייד בתעודת זהות (שמה קודם שתגיעו למקום חפצכם יתרגשו עלינו עוד בחירות עירוניות ותצטרכו להצביע).

    בקיצור – מערכת האוטובוסים בתל אביב (ובארץ) דפוקה מהיסוד. במקום לבנות אותה בצורה של תחבורת מעברים מנסים עוד טלאי ועוד אחד. אבל כל נקודה במערכת הקווים הזו מצריכה הוספת מספר עצום של קווים כדי לשמור על רמת השירות – אין לזה שום סיכוי.

  14. אמנון הגיב:

    אמרו שכרגע הקו לא יעבוד בשבת, אבל לאיש מהטלפון יש אמונה גדולה שבקרוב מאוד הקו דווקא יתחיל לפעול בשבתות. אז יאללה, בואו נאמין ❗

  15. לרמן הגיב:

    בעזרת השם, במהרה בימינו, אמן סלה!

  16. נויף הגיב:

    אני שמח לבשר שהרגע ראיתי ברחוב ברודצקי את מונית השירות 4א עושה את דרכה!
    עכשיו נשאר לברר איפה בדיוק היא עוברת, באילו ימים וכל כמה זמן.

  17. לרמן הגיב:

    כן, גם אני כבר ראיתי את המונית הזו חולפת מצפון לירקון ואף מקורות בקרב ידידיי באזור הצפוני הביעו נכונות לבדוק את הנושא. נויפלד, אם אתה משתמש במונית הזאת אני מקווה שתכתוב על החוויה והתחושה. לדעתי, קו זה יכול להוות גשר לפיוס היסטורי בין מרכז העיר לצפונה.

  18. ליבי הגיב:

    כל כך הרבה תגובות ולא קיבלתי מידע בסיסי. כמו:
    1. לאיזו חב' מוניות השרות שייך?
    2. מה מס' הטלפון שלהם?
    3. שעות פעילות בימי חול, בימי שישי ושבת.

    אשמח אם מישהו יכוון אותי

  19. לרמן הגיב:

    ליבי, הנה הטלפון שלהם לבירורים:
    03-6042042

  20. ולה הגיב:

    עדכון ל-05.06:
    לא זה לא פועל בשישי שבת.
    אבל תודה על הטיפ שאפשר ללכת ברגל ליהודה המכבי…

  21. עמית הגיב:

    שלום, 🙂

    אני מאוד מקווה שכל מי שמתעניין בקו4א' יגיע לבלוג הזה (ראשון בגוגל!)
    לצערי, אני חייב להזהיר מראש את מי שסמכו שהקו הזה ישפר להם את איכות החיים.

    התקשרתי לארגון מוניות 4-5, הוסבר לי על מסלול הקו (עובר דרך רח' איינשטיין), זמינות הקו אשר היא בין 10-15 דקות וכי השירות ניתן מ 6 בבוקר עד 9 בערב.
    בתאריך ה 24.05.09 החלטתי לנסות את מזלי ולהשתמש בשירות הנ"ל.
    חיכיתי ברח' איינשטיין בבוקר,אחרי 40 דקות ויתרתי על העניין. אחה"צ חיכיתי ברח' אלנבי מקץ 45 דקות הופיע קו שירות 4א'. משיחה עם הנהג הובהר לי למה הקו הזה יותר תיאורטי ממעשי:

    1)נהגי השירות עצמאיים, יותר משתלם להם לעשות רק את מסלול קו 4 (רידינג-תחנה מרכזית) ואין להם שום אינטרס להגיע לשכונות הצפוניות.
    2)מנק' היציאה אכן יוצאות מוניות עם הכיתוב 4א' אבל דקה אחרי הכיתוב מוחלף ב 4.
    3)כדי להימנע מביקורת ע"י ארגון מוניות 4-5 הנהגים פשוט "מסתובבים" צפונה באיזור התחנה המרכזית הישנה וכך במקום לנסוע לשכונות עבר הירקון הם נוסעים פעמיים קו 4 או לפעמים קו 5 מאזור רידינג.
    4)קו 4א' הינו "קומבינה" שנועדה לאשר עוד 10 מוניות שירות בקו המאוד רווחי קו 4.

    אני קורא לכל הנפגעים להתלונן !!!!

    לכבוד:
    המחלקה לפניות הציבור, משרד התחבורה
    רח' בנק ישראל 5, בניין ג'נרי A
    ת.ד 867, י-ם 91008
    באמצעות פקס מס' 02-6558903

    תקדישו דקה ותשלחו פקס, אם אף אחד לא יתלונן שום דבר לא ישתנה!!!!

    😉

  22. לרמן הגיב:

    עמית,
    תודה על התגובה. אכן, לא רואים כמעט מוניות 4א', ואני טרם עליתי על אחת כזו.
    יואב.

  23. רונית הגיב:

    יש לך איזשהי בעיה עם אנשים שגרים בשכונות עבר הירקון??
    "רשת הרחובות הפרברית הדפוקה"?? רק מי שלומד באוניברסיטת ת"א נחשב??
    יש פה הרבה חבר'ה צעירים שמוניות שירות כאלו הם ברכה בשבילם, ואנחנו באמת מתנצלים אם זה מעכב אותך בדרך לללימודים

  24. לרמן הגיב:

    אין לי בעייה עם תושבי עבר הירקון. העבודה שהם גרים באזור לא עירוני עם רשת רחובות בעייתית שמקשה על אספקת תחבורה ציבורית איכותית ומכריחה אותם להתנייד למרחקים ארוכים (בדרך-כלל ברכב) כדי לספק את צרכי היומיום שלהם, זו בעייה שלהם.

    לא צריך להתנצל, צריך לעזור לעבר הירקון להפוך לחלק מתל-אביב בעתיד.

  25. חוצפנות יתר הגיב:

    קו 4א' לא יעיל ולא זמין בכל 10-15 דקות אלא זמין כל 40-60 דקות.
    רוב הנהגים מקצרים בדרכם ועושים סיבוב פרסה פשוט ולא ממשיכים את המסלול במלואו וזאת פשוט חוצפה שגובלת בזלזול בציבור!
    כאשר מובטח שכל 10 דקות תעבור מונית שירות זה מה שצריך להתבצע!!!

    היום חיכיתי שעה שלמה עד שהופיעה בפני מונית השירות החלומית והמדוברת וגם אז היא כולה הייתה מלאה. הגעתי לעבודה בעצבנות ובאיחור יותר מהרגיל.
    מוניות השירות האלה לא יעילות ולא מספקות את הביקוש להן.

    בתקווה לעתיד מהיר יותר.
    דיירת מצפון ת"א

  26. לרמן הגיב:

    העניין הזה עם קו 4א' ממש קורא לתחקיר.

  27. גרה ברמת אביב ג' הגיב:

    קו 4א' באמת מאוד עוזר ומועיל.
    ישנה טעות בכתבה הזאת (שרק מראה כמה שכותב לא מכיר את האיזור כלל וסתם זורק מילים)… מרכז שוסטר נמצא על רחוב אבא אחימאיר וממש לא על רחוב בן יוסף.. מן הראוי שדברים ייבדקו לפני שהם נכתבים, והשטעות תתוקן!!

  28. שלומי הגיב:

    קצת פרטים על קו 4 א',
    את הרשיון להפעלת הקו קיבלה חברת מוניות השרות 4-5 הפועלת משנות ה-50 בת"א.
    החברה הינה חברה בע"מ ומשרדיה המרכזים נמצאים ברח' ירמיהו 13 בת"א.
    מס' הטלפון לפרטים, ברורים, תלונות וגם מילים טובות: 03-6042042 או בנייד 050-8330164
    זמני פעילות : ימים א'-ו' 6:30 מהתחנה המרכזית החדשה ועד 1:00 לפנות בוקר משוסטר.
    ולאחרונה גם בשבת מ 9:00 מהתחנה המרכזית עד 22:30 משוסטר.  
    תדירות הקו : כל 15 דקות בשעות הלחץ וכל 25 דק' בשעות השפל.

    ציבור הנוסעים והסטודנטים מוזמן להנות מנסעה אינטימית ומהירה בקו החדש .

    לכל שאלה או פניה אפשר לכתוב ואשתדל לענות במהרה

    שלומי

  29. לרמן הגיב:

    תודה על המידע, שלומי.

  30. תלמיד בן 17 הגיב:

    קראתי את הכתבה ואני חייב לציין שבתחום ה"בעד/נגד" עשית טעויות חמורות בשיפוט בהשוואה לקווי 24/25 של דן :קודם כל, הם לא עוברים כל 9 דקות, וקרה לי עשרות פעמים שחיכיתי מעל ל40 דקות שאחד משני הקווים יגיע. ולאחרונה גם המסלולים שלהם שונו ובוטלו המון תחנות באזור רמת אביב (אני גר בשכונה ונהגתי לקחת אותם הרבה), מאז שהכרתי את 4א אני לוקח אותו כל הזמן, ונכון שהתדירות שלו נמוכה (אחת מכל 8 מוניות 4 היא 4א, כפי שהסביר לי אחד הנהגים), אבל במקרים של מצוקה הם מחליפים בשמחה ל4א. בכל גורם השוואה- תחנות, תדירות, שעות התחלה וסיום פעילות וכו'- היתרון הוא ל4א פרט לאחד- המחיר (הבדל שולי של 7 שקלים במקום 5.80 של האוטובוס) וסכום קטן זה שווה את הכל. שכחת לציין גם שהאוטובוסים עוצרים בהמון תחנות ומפוצצים את עצמם עד אפס מקום ותחושת מחנק, בעוד שמוניות שרות 4א ממלאות את כל המושבים (ולפעמים עוד איזה שניים-שלושה שעל הרצפה) ויותר לא מכניסות, כך שנהנים מהמיזוג ומהמקום ישיבה, דבר שבנסיעות מרמת אביב ועד לתחנה המרכזית החדשה לדוג' (כן, הוא מגיע עד אליה) יכול להיות יתרון גדול לאנשים בכל הגילאים ובדגש על המבוגרים.
    יתרון אחרון של 4א שאני רוצה להתעמק בו ובזאת אסיים, היא שהוא עובר עד 2 בלילה בערך (לא 1) בניגוד לאוטובוסים של דן שמגיעים לרמת אביב שמפסיקים לעבוד כולם לפני 12. ולכל מי שרוצה להגיד שיש קווי לילה, חדשות מפתיעות : אין אף לא קו לילה אחד שעוצר ועובר גם ברמת אביב.
    מקווה שתגובתי עזרה.

  31. שושנה הגיב:

    ומה אם רוצים להגיע בשבת לבריכה (גם הלימודית, ולא רק בריכת האוניברסיטה) מצפון ת"א?

  32. חוה הגיב:

    שלום לסדרן או לאחראי על תפקוד מוניות 4 א'.
    אין ספק שחיוניותו של קו זה רבה כתוצאה מכך שמשרד התחבורה לא השכיל ליצור קשר בתדירות טובה מתכנית ל לרמת אביב לנוה אביבים ולרמת אביב ג'.
    ובודאי שבגלל הסכמים קואליציונים, אני כאדם חילוני, נאלצת להיות מקורקעת בשבתות שכן, מכרתי את הרכב הפרטי שלי כאשר פרשתי לגימלאות.
    אך רבותי, אם כבר יש פתרון, רצוי שהפתרון יהיה סביר.
    היום:20 בינואר 2013, בשעה 17:35,חיכית בתחנת האוטובוס ,ברח בורלא בתכנית ל' למעלה מחצי שעה. מאחר ומונית השירות- לא נראתה באופק,חזרתי לביתה ב18:07 לצערי הרב, אחרתי לשיעור שרציתי להשתתף בו. נראה לכם , שסביר לחכות באלף השלישי לספירה, למעלה מחצי שעה למונית שרות?
    אנא, תשומת לבכם לבעיה והציעו פתרון קצת יותר פרקטי.
    בברכה, חוה

  33. חיים גילֹה הגיב:

    אני חדש בתל אביב ומתגורר ברמת אביב ג', ללא רכב. שמעתי על קו 4א' שהוא בדיוק מה שאני צריך וקראתי את כל התגובות. רובן הן מלפני כ-4 שנים. האם השתפר המצב מאז ועד היום וכמעט אין יותר תלונות? או שמא כולם מיואשים כי דבר לא השתנה מאז???
    התגובה היחידה של השנה, של חווה, לא מעודדת במיוחד, אבל אולי היא יחידאית, וברוב שעות היום והערב נהגי ארגון עומדים בלוח התדירויות שהארגון קבע…

    חבל שהנהלת הארגון לא מצאה לנחוץ להגיב כאן על אף אחת מתגובות הנזקקים/הממתינים שסמכו על תדירויות הנסיעה הגבוהות שהארגון קבע ופירסם, וכנראה חזר והודיע עליהן כשפנו אליו ישירות. יתר על כן, הוא לא הגיב כלל על תיאור ההתהגות של נהגים, חברים בארגון, שלדברי חבריהם נשאו אמנם על מוניותיהם את שלט ה-4א אך החליפוהו כעבור זמן קצר…

    היש מישהו שמוכן להגיב?

    תודה

  34. לרמן הגיב:

    היי חיים, ממה שראיתי במהלך היום יש נוכחות לא רעה של 4א, אם כי בסופי שבוע הוא כמעט לא קיים.

  35. אסתי הגיב:

    גם אני חדשה בשכון ל' ואשמח לקבל מידע על הקווים 4 א ו- 5 א (ראיתי מונית 5 א שנסעה בבורלא ). מסלולים וזמנים. אשמח להשתמש במוניות (וגם משפחתי כמובן).

  36. נטע הגיב:

    לא יודעת על ההסכמים והחוזים מול משרד התחבורה, יודעת רק שאי אפשר לסמוך על קו ארבע א כי הוא מגיע מתי שמתחשק לו ולא מתי שהוא צריך, אי אפשר לסמוך עליו. הוא יכול להגיע גם כל שעה. אי אפשר לתכנן הגעה ממקום למקום כאשר לא יודעים אם צריך לחכות חמש דקות או שעה, ואז הרבה פעמים המיניבוס מלא לגמרי.

  37. לאה הגיב:

    שרות מוניות קו 4א' , הקו הכי לא שירותי ויעיל. תיאורטית כל 15 דקות אמורה להגיע מונית, כאשר בפועל במיוחד בימי שיש בערב שבני נוער יוצאים לבלות, פעם בשעה, וגם זה לא תמיד. מאחר ויש לחברה מונופול ואין מתחרים, הייתי פונה לראש העיר ולמשרד התחבורה, שיתנו אישור להקים חברה מתחרה לחברה שמעסיקה ומנהלת את כל הקווים בגוש דן, ובגלל המונופול שיש לה,מרשה לעצמה לתת שירות גרוע. החל ממוניות ישנות ולא נוחות, ממשיך בשיחות של הנהגים במכשירי הקשר בקול רם ומעיק, וגם בתדירות שהם מגיעים. קו 5, קו 4א' כפי שאמרתי, וגם קו 66. וכאשר פונים לחברה, אין תגובה ואין מענה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s